MojElektromobil

Rakúska vláda už v roku 2019 schválila balíček výhod pre majiteľov elektromobilov. Pravidlá týkajúce sa životného prostredia dovolujú elektromobilom jazdiť na diaľniciach s označením IG-L (tzv. Hunderter) rýchlosťou až 130 km/h. Toto nariadenie sa však týkalo výhradne majiteľov elektromobilov v Rakúsku. Práve táto skutočnosť bola dnešným rozhodnutím Európskej komisie oficiálne uznaná ako diskriminačná.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ig-l hunderter elektroautos

Z dôvodu obmedzenia vplyvov na životné prostredie je na určitých diaľničných trasách v Rakúsku povolená maximálna rýchlosť iba 100 km/h. Tieto úseky sú označené ako IG-L (Immissionsschutzgesetz – Luft). Doteraz museli majitelia elektromobilov z iných štátov jazdiť v týchto zónach rovnako ako vodiči spaľovacích vozidiel. To sa rozhodnutím zo dňa 19.01.2021 mení a rovnaké pravidlá s okamžitou platnosťou platia aj pre vodičov vozidiel zo zahraničia. Má to ale podmienku.

Čo treba splniť?

Aby ste mohli vyššie rýchlostné limity využiť, je potrebné mať elektromobil označený špeciálnym EČV platným v krajine, z ktorej vozidlo pochádza. U nás sú to takzvané „zelené“ EČV, v Českej republike ide o EČV začínajúce písmenami EL.

Zdroj: Markíza

Majitelia elektromobilov majú možnosť využiť celkovo až 440 kilometrov diaľnic s označením IG-L, na ktorých platí výnimka.

19. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

8 odpovedí na “Elektromobilom už môžeme v Rakúsku jazdiť rýchlejšie: Čo treba splniť? | Blesková správa”

  1. Rozumné. Ale čo naše plug in hybridy so zelenými ečv ktoré na dialniciach hltajú benzín? Zas u nás niečo do……

  2. A platí to aj pre hybridy? Neviem či hybridy na čisto elektrický pohon vôbec vedia ísť viac ako 100 km/h. Ak im beží spaľovací motor, tak potom je to riadny gól. Hlavne že zelené značky. Úradnícka debilita v jednom štáte sa stretla s úradnicou debilitou v druhom štáte, čím vznikla situácia, ktorá je fakticy v rozpore s nariaením. O zmysluplnosti toho nariadenia (aby spaľováky jazdili max. 100 km/h) radšej ani písať nebudem. Zbytočne by som sa rozčúlil. Síce jazdím elektroautom, ale nie som militantný voči spaľovákom a som proti hlúpym krokom, ktorými sú ich majitelia/vodiči šikanovaní. Taktiež nesúhlasím s rôznymi nápadmi ako preferovať elektromobily – žiadne jazdy v BUS pruhoch, žiadne pakovanie zadarmo ani nič podobné nechcem. Miesto týchto chobotín by mali zákonodarci venovať pozornosť zjednoteniu platby pri nabíjačkách, ideálne bez akejkoľvek zákazníckej karty. Nech je to ako klasická „beníznka“ – z diaľky uvidím cenu za kWh pre AC, DC do 50 kW, DC do 100 kW a pod ako aj počet voľných miest. Následne sa môžem rozhodnúť či odbočím alebo nie, s veodmím za koľko budem môcť nabíjať podľa toho čo si vyberiem. Platba normálne kreditkou. Ceny by sa mohli meniť aj viackrát denne, max. však raz za hodinu. Cena sa nesmie zmeniť počas nabíjania. Takto by to malo fungovať. Toto nech riešia úradníci, nie chobotiny!

  3. U nás je to blbosť s tými zelenými značkami pre plug-in. Mohli napr. dať modré, tým by sa odlíšili a automaticky by to v Rakúsku neplatilo. Ono – hlava bolí, ak sa ňou rozmýšľa.

  4. No vida, výjimka potvrzuje pravidlo. K něčemu užitečnému ty mraky eurobyrokradů a europolitruků občas jsou. Tak jen houšť a větší kapky. 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+