Hoci sa japonský gigant do elektromobility ponoril relatívne nedávno, avizovaná modelová ofenzíva naberá konkrétnu podobu. Už v druhej polovici tohto roka prišla modernizovaná verzia prvého elektromobilu značky, bZ4X. Teraz sa však na Slovensku predstavil menší elektromobil Toyota C-HR+, ktorý je duchovným nástupcom obľúbeného hybridného crossoveru, ktorý sa minulý rok stal druhým najpredávanejším modelom značky na Slovensku.
Ten sa nedávno predstavil v druhej generácii a ponúka aj plug-in hybridný pohon – no elektromobil narástol do všetkých smerov a stojí na úplne inej platforme. Zdieľa ju s väčším modelom bZ4X.
Elektrická Toyota C-HR+: Batéria a dojazd
Rovnako ako tam, aj pre C-HR+ budú na výber dve kapacity akumulátora – 57,7 kWh (využiteľných 54 kWh) a 77 kWh (využiteľná kapacita 72 kWh). Menšia batéria bude dostupná iba s pohonom predných kolies, zatiaľ čo väčšia umožní aj pohon všetkých kolies.

Maximálny DC nabíjací výkon ostáva na 150 kW, čas nabitia z 10 na 80 % výrobca udáva za 30 minút. Poteší možnosť predohrevu akumulátora, a to vrátane jeho plánovania na konkrétny čas – napríklad v prípade potreby nabíjania studeného auta ráno pred odchodom. Konkurenčnou výhodou je aj voliteľná 22 kW AC nabíjačka, čím sa nabíjanie striedavým prúdom skráti na polovicu.
Maximálny dojazd ponúkne Toyota C-HR+ Long Range (veľká batéria, predný náhon), a to až cca. 600 kilometrov. Ťažná kapacita AWD verzie je oproti predokolkám dvojnásobná, a to až 1 500 kg.

Toyota vylepšila aj elektrické pohonné jednotky. Nové polovodiče z karbidu kremíka (SiC) zvyšujú účinnosť aj výkon. Základná verzia s 57,7 kWh batériou ponúkne 123 kW výkonu, verzia s väčšou batériou ho zvýši na 165 kW a vrcholný variant AWD dosahuje výkon až 252 kW.
Oproti hybridnému modelu C-HR je C-HR+ väčšia v každom smere, v podstate ide o takmer triedu väčšie vozidlo. Na dĺžku až o takmer 16 centimetrov (dĺžka 4 520 mm), z čoho na rázvor pripadá rovných 11 centimentrov. Tento nárast sa najviac prejaví v kabíne, resp. priestore pre posádku. Šírka (1 870 mm) a výška (1 595 mm) sú potom väčšie o 38, resp. 31 milimetrov. Narástol aj batožinový priestor na celkový objem 416 litrov.

Interiér potom kombinuje tradičné prvky Toyoty s najmodernejšími technológiami značky. Digitálny prístrojový štít nachádzajúci sa pri čelnom skle tak plní zároveň úlohu head-up displeja, nový centrálny displej infotainmentu (uhlopriečka 14″) obsahuje dva otočné ovládače pre jednoduchšie nastavenie teploty v kabíne.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Domáce nabíjanie elektromobilov môže v roku 2026 zdražieť. ÚRSO zverejnil novú vyhlášku
- Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S: Veľká baterka prináša plusy aj mínusy. Stojí za to?
- Veľký test degradácie batérií elektromobilov: Autá ktorej značky ju majú najnižšiu?
Toyota chce lákať nových zákazníkov 10-ročnou alebo 1-milión kilometrovou zárukou na batériu, ak absolvujú každoročnú kontrolu stavu batérie. To by bolo viac ako štandardných 7-8 rokov, alebo 200 000 kilometrov, ako ponúkajú bežné automobilky.
Elektromobil Toyota C-HR+: Cena a dostupnosť na Slovensku
Cena elektromobilu Toyota C-HR+ pre slovenský trh zatiaľ známa nie je, no napríklad v Česku začína tesne pod miliónom korún, teda v prepočte na sume 41 300 €. Konkurenciu predstavuje napríklad obľúbená Škoda Elroq (cena od 31 510 €), podobné parametre ponúkne aj nový Nissan Leaf (odhadovaná cena od cca. 36 000 €).




