MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.

V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.

Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Úžitkový elektromobil

Fiat E-Scudo

Elektromotor, ktorý je k dispozícii pre všetky úrovne výbavy a všetky dĺžky, posúva Scudo na novú a nekompromisnú úroveň výkonu. Navyše si môžete vybrať medzi rôznymi batériami, 50 alebo 75 kWh, podľa potrieb vášho podnikania. Elektrická verzia disponuje rovnakou užitočnou hmotnosťou 1,2 tony a objemom nákladového priestoru ako verzia so spaľovacím motorom. Vyberte si partnera, ktorý sa k vám hodí najlepšie.

Nové E-Scudo sa môže pochváliť najlepšou ponukou v segmente stredne veľkých dodávok: maximálny dojazd až 330 km, maximálna rýchlosť 130 km/h, krátke doby nabíjania vďaka 100 kW nabíjaciemu výkonu a nulové emisie CO2.

Fiat E-Ducato

Fiat E-Ducato je dostupný s dvoma veľkosťami batérie. V základe ide o kapacitu 47 kWh, pri ktorej je možné počítať s dojazdom 235 kilometrov. Väčšia batéria disponuje kapacitou 79 kWh, čo sa prirodzene prejavuje na vyššom dojazde, ktorý dosahuje až 370 kilometrov. To znamená, že E-Ducato sa bez najmenších problémov hodí rovnako pre využitie v meste, ako aj pre trasy v rámci okresov.

Pre potreby nabíjania batérie je prítomné klasické AC, ale aj rýchle DC nabíjanie. Palubná nabíjačka vozidla má až 22 kW, vďaka čomu na doplnenie energie postačujú 2 až 4 hodiny. V prípade rýchleho DC nabíjania je dostupný maximálny výkon 50 kW, čo výrazne skracuje čas strávený na nabíjacích staniciach. Špecifickým prvkom v štruktúre batérií je takzvaný núdzový režim, ktorý umožňuje pokračovať v ceste aj v prípade poškodenia niektorého z batériových článkov.

Elektrické Ducato je pripravené na akúkoľvek úlohu, ktorú mu predhodíte. Či už ide o rozvoz tovaru, zásielok či dokonca aj mestská mobilita bez emisií. To všetko máte na dosah. Univerzálnosť podčiarkuje aj skutočnosť, že v prípade prevedenia dodávka je možné nakonfigurovať až 20 rozličných verzií a pri verzii podvozok s kabínou je na výber 6 možností.

Fiat E-Doblo

Napriek tomu, že Doblo prichádza aj v čisto elektrickej verzii, tento prechod sa na jeho úžitkových vlastnostiach podpísal len relatívne mierne. Do verzie so spaľovacím motorom je možné naložiť 1000 kg, pri plne elektrickom e-Doble je to 800 kg. Maximálny objem úžitkového priestoru má dosahovať až 4,4 m3.

Elektrická verzia E-Doblo je vybavená elektromotorom s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 130 km/h. Fiat využil batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá sa má postarať o dojazd na úrovni 280 km, podľa metodiky WLTP. Čo sa týka nabíjania, podporovaný je maximálna výkon 100 kW a na vhodnej nabíjacej stanici má byť nabitie batérie na 80% kapacity otázkou 30 minút.

Fiat spomína aj nasadenie celkovo 17-tich bezpečnostných a asistenčných systémov, vrátane automatického rozpoznávania značiek, asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu či systému pre sledovanie pozornosti vodiča. V prevedení Van je dostupný aj asistent pre jazdu z kopca a systém pre optimalizovanie funkcie predného pohonu v závislosti od aktuálneho jazdného povrchu.

Fiat

Mercedes-Benz eSprinter

V základe sa pozeráme na dlhé skriňové vozidlo s vysokou strechou. Je vybavené akumulátorom s využiteľnou kapacitou 113 kilowatthodín. Ložný objem dosahuje hodnotu 14 kubických metrov, najväčšia prípustná celková hmotnosť dosahuje až 4,25 tony.

Elektrický dojazd, založený na východiskovej simulácii cyklu WLTP, dosahuje až 400 kilometrov. Pri jazdení v mestskom prostredí je, podľa simulácií založených na mestskom cykle WLTP, možný dojazd až 500 kilometrov. S takýmto dojazdom sa vozidlo hodí aj na dlhšie jazdy. Zákazníci ale majú reálne na výber z troch batérií troch kapacít – 56 kilowatthodín, ďalší 81 kilowatthodín a 113 kilowatthodín. Chémia článkov je lítium-železo-fosfátu (LFP), a teda varianty akumulátora neobsahujú kobalt ani nikel.

Palubná nabíjačka, ktorá napríklad pri nabíjaní striedavým prúdom cez nabíjaciu skrinku premieňa elektrický prúd vo vozidle, dosahuje maximálny výkon 11 kW. Na rýchlonabíjacej stanici je možné nový eSprinter nabíjať s výkonom až 115 kW.

Pre zákazníkov to v prípade rýchleho nabíjania konkrétne znamená, že sa akumulátor s kapacitou 56 kilowatthodín z 10 na 80 percent nabije za približne 28 minút. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 113 kilowatthodín na to potrebuje približne 42 minút.

Nissan Townstar VAN EV

Plne elektrický Nissan Townstar dorazil ako nástupca úžitkového modelu Nissan e-NV200. Vychádza z odborných znalostí spoločnosti Nissan v oblasti elektrických ľahkých úžitkových vozidiel (e-LCV) a bol navrhnutý s ohľadom na spoľahlivosť a udržateľnosť.

Plne elektrický Nissan Townstar je vybavený batériou s kapacitou 45 kWh a vďaka aerodynamickému vzhľadu a skvelej účinnosti dosahuje dojazd až 300 km, podľa cyklu WLTP. Poháňa ho elektromotor s výkonom 90 kW a krútiacim momentom 245 Nm.

Pre nabíjanie batérie je možné využívať nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW alebo voliteľne 22 kW a využiť je možné aj rýchlonabíjanie DC s výkonom 80 kW, kedy je batériu možné nabiť z 15 % na 80 % už za 37 minút. Efektivitu využívania energie pri nižších teplotách zvyšuje tepelné čerpadlo, čo sa pozitívne prejavuje na dojazde.

Plne elektrická dodávka v závislosti od špecifikácií ponúka užitočné zaťaženie od 600 do 800 kg a ťažnú kapacitu až 1 500 kg. Všestranný nákladný priestor Townstar EV má objem od 3,3 do 4,9 kubických metrov. Na vozidlo sa vzťahuje záruka 5 rokov alebo 160 000 km, čo dokazuje záväzok spoločnosti Nissan ku kvalite.

Foto: Nissan

Opel Vivaro Electric

Plne elektrický model Opel Vivaro-e patrí medzi stredne veľké dodávky. Využitie vďaka tomu nachádza napríklad v kuriérskych a poštových službách, no prakticky aj v ktorejkoľvek oblasti, ktorá pri preprave vyžaduje o niečo viac priestoru.

Opel Vivaro-e je dostupné v dvoch verziách – s 50 kWh a 75 kWh batériou. Podporované je nabíjanie cez striedavý prúd s maximálnym výkonom 7,4 kW alebo 11 kW. K dispozícii je ale aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW. Vďaka nemu je možné dobiť menšiu batériu do 80 % kapacity za 30 minút a väčšiu batériu za 45 minút.

Samozrejmosťou je štandardná záruka na batériu v trvaní osem rokov alebo 160 000 kilometrov. Menší variant sľubuje dojazd 230 kilometrov a väčší o 100 kilometrov viac. Počítaný bol podľa prísnejšej európskej normy WLTP. Dodávka je vybavená elektrickým motorom s výkonom s 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Maximálna rýchlosť je stanovená na 130 km/h.

Nechýbajú senzory a systémy sledovania údajov o vozidle, ktoré v novom modeli Vivaro-e poskytujú podrobný prehľad a projekciu jazdných podmienok, dojazdu a energie. Elektrická dodávka je dostupná v štyroch prevedeniach, vrátane vyhotovenia dvojkabína, kombi či podvozok s kabínou.

Opel Vivaro-e | Foto: Opel

Opel Movano Electric

Nakoľko ide o úžitkové vozidlo, pri návrhu sa dôraz kládol na jeho všestranné využitie. Nový Opel Movano je preto pripravený na každú úlohu v oblasti prepravy – od rozvozu po meste cez prepravu osôb až po chladiarensky tovar či obytné prívesy.

lektrický pohon dodáva výkon 90 kW a 260 Nm krútiaceho momentu pri najvyššej rýchlosti, ktorá je elektronicky obmedzená na 110 km/h. V závislosti od modelového variantu si zákazníci môžu vybrať lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 37 kWh, ktorý zaistí dojazd 117 km alebo 70 kWh s dojazdom 224 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP. Samozrejmosťou je systém rekuperačného brzdenia, ktorý energiu generuje pri brzdení či spomaľovaní.

Akumulátor je umiestnený pod úložným priestorom, aby neobmedzil možnosť využiteľnosti. Toto uloženie prospieva vozidlu aj pri prejazde zákrutami a zvyšuje jeho stabilitu pri jazde vo vetre aj v prípade, že je plne naložené.

Záujemcovia o panelové dodávky si môžu vybrať zo štyroch dĺžok a troch výšok s maximálnou kapacitou nákladového priestoru od 8,0 do 17 metrov kubických. Rozsah celkovej hmotnosti vozidla od 2,8 do 4,0 tony patrí k najväčším v tejto triede vozidiel a maximálne užitočné zaťaženie dosahuje 2,1 tony.

Opel

Peugeot e-Expert

Táto elektrická dodávka sa predáva v dvoch hlavných variantoch, ktoré sa od seba líšia kapacitou batérie. Základný model ponúka akumulátor s kapacitou 50 kWh, pričom vybavenejší model má akumulátor s kapacitou 75 kWh. V prípade výkonu sú na tom oba varianty rovnako. Elektromotor poháňa prednú nápravu a jeho výkon je rovných 100 kW (136 koní). Pozitívne sú údaje o maximálnej úžitkovej hmotnosti – 1 275 kilogramov – a ťažnej kapacite – 1 000 kilogramov.

V štandardnej výbave je Peugeot e-EXPERT vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Priplatiť si môžete aj za verziu s výkonom 11 kW. Pri jednosmernom prúde môžete počítať s výkonom 100 kW, vďaka čomu je batériu možné nabiť do 80 % za 45 minút. Nakoľko ide o elektromobil, nechýba tú rekuperácia, ktorá bude dostupná v dvoch režimoch. Štandardný režim sa má podobať brzdeniu pri jazde so spaľovacím motorom. Súčasťou je aj režim B, ktorý už zabezpečí intenzívnejšie spomaľovanie / rekuperáciu.

 

Peugeot e-Expert TEST
Peugeot e-Expert | Zdroj: Radovan Hlôška

Toyota Proace City Verso

Nová Toyota Proace City Verso je ideálna na pohyb po rušných mestských uliciach a ponúka veľké možnosti v kompaktnom a štýlovom balení. Tento účelový dopravný prostriedok na prepravu osôb je pripravený, keď na tom záleží, s ponukou čisto elektrických a päť alebo sedem miestnom prevedení.

Vozidlo PROACE VERSO pridáva k tradičnej spoľahlivosti a efektivite aj sugestívny nový vzhľad a ako vždy sú zárukou výkonu, priestoru a efektivity, ktorá vám pomôže zvládnuť každú úlohu. Elektrický pohon s výkonom 100 kW (136 k) ponúka v kombinácii s batériou s kapacitou 50 kWh predĺžený dojazd až 330 km (podľa metodiky WTLP), čo je o 50 km viac ako existujúci model. Ak potrebujete viac energie, rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 100 kW umožní nabiť batériu na 80 % jej kapacity približne za 30 minút.

S kompaktnou výškou len 1,9 m je možné modely PROACE a PROACE VERSO bez problémov zaparkovať na všetkých bežných parkoviskách. S priemerom kružnice otáčania len 12,4 m pri štandardnej dĺžke vozidla 4,98 m bude manévrovanie s vozidlom v mestskom prostredí hračkou.

Toyota Proace City Electric

Maximálny objem priestoru pre náklad je 6,6 metrov kubických s maximálnou záťažou 1 275 kilogramov. K dispozícii tiež bude ťažné zariadenie s maximálnou záťažou 1 000 kilogramov. Z rýchlenie z 0 na 100 kilometrov zvládne za 13,1 sekundy, a to vďaka 100 kW elektrickému motoru s krútiacim momentom 260 Nm. Na výber sú tri verzie s odlišnou stavbou karosérie, no taktiež dve rôzne kapacity batérie.

Nabíjanie je možné buď jednofázovou palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW, alebo trojfázovou s výkonom 11 kW. Dostupné je aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW. Batéria s kapacitou 50 kWh sa preto dostane na 80 % kapacity už za 30 minút. Pri 75 kWh batérii sa čas nabíjania predĺži na 45 minút.

Volkswagen ID. Buzz Cargo

Tento elektromobil ponúka akumulátor s celkovou kapacitou 82 kWh, z čoho je 77 kWh využiteľných. WLTP dojazd je uvádzaný na úrovni 420 kilometrov. Vozidlo obsahuje palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, rýchle DC nabíjanie má maximálny výkon až 170 kW. TO znamená, že z 5 na 80 % sa na rýchlonabíjačke dostanete približne za 30 minút.

Vďaka novému softvéru 3.2.0 dokáže tento elektromobil presne naplánovať trasu do cieľa, a to aj s nabíjaním, časom stráveným na nabíjačkách a ukáže vám aj odhadované percento nabitia batérie v cieli.

Keď sa sklopia sedadlá v druhom rade, využiteľný objem sa zväčší až na maximum 2205 litrov. Úžitkový ID. Buzz Cargo má nákladný priestor oddelený pevnou stenou a v kabíne štandardne dve, prípadne tri sedadlá. Do nákladného priestoru elektrickej skriňovej dodávky s objemom 3,9 m3 sa naprieč zmestia dve europalety s nákladom.

Organizátor

15. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+