MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.

V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.

Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Rodinný Elektromobil

BMW i5 eDrive40 Touring

Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment až 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy.

Akumulátor umiestnený v spodnej časti vozidla poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. Dojazd modelu BMW i5 eDrive40 Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje 483 až 560 kilometrov. Batériu možno štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 kW a voliteľne až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW.

Citroën ë-C4

Vozidlo má v podvozku osadenú batériu s využiteľnou kapacitou 45 kWh, ktorá dokáže dodávať energiu elektromotoru na približne 300 kilometrov dlhej trase. Dojazd modelu Citroën ë-C4 je podľa normy WLTP do 350 kilometrov, v závislosti od vášho štýlu jazdy a podmienok na ceste.

Citroen e-C4 TEST
Citroen e-C4

Vozidlo je možné nabíjať striedavým prúdom, so vstavanou palubnou nabíjačku, maximálnym výkonom 11 kW. Takéto nabíjanie je vhodné pri dlhšom státí, teda aj doma. Za približne 4 hodiny dokážete takto nabiť plne vybitú batériu na 100 percent kapacity. Samozrejmosťou je rýchle nabíjanie, ktoré je tu dostupné s výkonom až 100 kW. Vďaka tomu sa batéria vozidla dokáže nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 30 minút, čo je veľmi dobré. Citroën ë-C4 bol vyvíjaný s dôrazom na optimálne parametre, komfort a dostupnú cenu.

Citroën ë-C4 X

Plne elektrický Citroën ë-C4 X poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 9,7 sekundy (v režime Šport) a maximálna rýchlosť sa zastavila na 150 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, čo sa podpisuje na celkovom dojazde 360 kilometrov, podľa metodiky WLTP.

Citroen e-C4 X
Citroen e-C4 X

Pre potreby domáceho nabíjania je vo výbave voliteľná palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, zatiaľ čo na rýchlonabíjacích staniciach je možné využívať maximálny nabíjací výkon 100 kW. Nabitie batérie z 10 na 80% kapacity je vďaka tomu otázkou približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní s využitím spomínanej 11 kW nabíjačky to má byť približne 5 hodín.

Fiat 600e

FIat 600e stavil na akumulátor s kapacitou 54 kWh, z čoho je 50,8 kWh využiteľných. Nabíjať ho je možné pomocou palubnej nabíjačky výkonom 11 kW, čo je dobrý štandard. Takouto rýchlosťou sa celkovo nabije približne za 5 hodín. Výkon DC nabíjania je rovných 100 kW, no náš test ukázal, že nemá problém dostať sa až takmer k 110 kW. Na 80 % kapacity sa bez problémov nabije do pol hodinky.

Test Fiat 600
Fiat 600e

Elektromotor poháňajúci predné kolesá ponúka výkon 115 kW, čo zabezpečí aj slušnú dynamickú jazdu. Krútiaci moment je na úrovni 260 Nm a na stovku zrýchli za rovných 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Z pohľadu praktickosti je k dispozícii batožinový priestor s objemom 360 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel vyšvihne až na 1231 litrov.

Honda e:Ny1

Ide o druhý čisto elektrický automobil značky v Európe, ktorý nasleduje po mestskom aute Honda e a je navrhnutý tak, aby uspokojil rastúci dopyt zákazníkov po plne elektrických SUV segmentu B. Elektromobil dosahuje maximálny výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm. Pod podlahou je uložená vysokokapacitná lítium-iónová batéria, ktorá umožňuje dojazd do 412 km (WLTP) a schopnosť rýchleho nabíjania z 10 na 80 % len za 45 minút.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 | Zdroj: Honda

Model e:Ny1 je postavený na novo vyvinutej platforme s predným motorom e:N Architecture F spoločnosti Honda, ktorá sa zameriava na tri základné atribúty: špecializovaná štruktúra karosérie s vysokou tuhosťou, nízke ťažisko a starostlivo riadená aerodynamika pod podlahou pre zábavnú a sebavedomú jazdu.

Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 je skvelým pokračovateľom úspešného radu, ktorý sa opäť vrátil k veľmi zaujímavej spotrebe. Ponuka modelu IONIQ 6 začína vo výbave Family. Vozidlo v tejto výbave môže mať 53 kWh aj 77,4 kWh batériu a je k dispozícii vždy len s pohonom zadných kolies. Už základná výbava Family ponúka ohrev batérií v prípade nízkych okolitých teplôt, systém rekuperovania s možnosťou ovládania úrovne páčkami pod volantom, redukčnú prevodovku elektronicky ovládanú páčkou pod volantom či 10,5 kW trojfázovú palubnú nabíjačku.

test Hyundai Ioniq 6 | Zdroj: Filip Spevár
Hyundai Ioniq 6

Vrcholom ponuky je variant s pohonom všetkých kolies, ktorý ponúka celkový výkon 239 kW (325 koní) a krútiaci moment 605 Nm. WLTP dojazd je v tomto prípade na úrovni 583 km. Elektromobil stojí na známej platforme E-GMP s čím je spojené aj využívanie 800 V nabíjacej architektúry. IONIQ 6 sa dokáže nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity batérie len ​​za 18 minút. Prítomná je aj funkcia Vehicle-to-Load (V2L) pre napájanie elektrických spotrebičov cez špeciálnu redukciu priamo z napájacieho portu elektromobilu.

Jeep Avenger

Nový Avenger prišiel nielen v spaľovacej verzii, ale aj v tej elektrickej. K dispozícii je v troch výbavách, pričom všetky ponúkajú zhodné základné parametre. To znamená batériu s kapacitou 54 kWh a elektromotor s výkonom 115 kW (156 koní) poháňajúci predné kolesá. Palubná nabíjačka integrovaná vo vozidle ponúka výkon 11 kW, celkové nabitie pomocou nej trvá niečo viac ako 5 hodín.

Jeep Avenger
Jeep Avenger | Zdroj: Jeep

Výkon rýchleho DC nabíjania je slušných 100 kW, čo je vzhľadom na kapacitu batérie dobrá hodnota. Automobilka udáva, že nabíjanie z 20 na 80 percent trvá len 24 minút. Vozidlo ponúka moderný a digitálny interiér, ktorý spája zážitok slobodnej jazdy s vysokou funkčnosťou. Výborné sú napríklad aj odkladacie priestory, do ktorých sa toho zmestí naozaj veľa, konkrétne je tu objem až 34 litrov. Samotný batožinový priestor ponúka objem 355 litrov.

Kia Niro EV

Nové Niro má dĺžku 4 420 mm, šírku 1 825 mm a výšku až do 1 570 mm. Prepracovaná konštrukcia je postavená na platforme „K“ tretej generácie od spoločnosti Kia. Rázvor 2 720 mm a vylepšené rozmery kabíny sa majú pretaviť do priestranného interiéru.

test Kia Niro EV
Kia Niro EV

Čisto elektrická verzia ponúka dojazd na úrovni 463 km (WLTP). Poháňa ju elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý sa podpisuje na maximálnej rýchlosti 167 km/h a zrýchlení z 0 na 100 km/h za 7,8. Niro má navyše nízky koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,29, čo zaisťuje minimálny aerodynamický odpor a zlepšuje celkovú efektivitu. Nová generácia modelu Niro EV má ťažnú kapacitu 750 kg.

Nabitie 64,8 kWh lítiovo-iónového polymérového akumulátora v modeli Niro EV z 10 % na 80 % trvá 43 minút prostredníctvom vhodnej jednosmernej rýchlonabíjačky. Keď teploty poklesnú a ako cieľ vyberiete nabíjací bod, systém využíva funkciu prípravy na predhriatie akumulátora s využitím navigácie, čo pomáha skrátiť časy nabíjania a zabezpečiť výkon akumulátora. Úplne nové Niro sa dodáva s nabíjacím konektorom CCS.

Mercedes-Benz EQB

Model EQB prešiel v minulom roku modernizáciou. Veľkou novinkou v prípade 5-miestneho modelu je dostupnosť ťažného zariadenia, dokonca priamo s elektronickým stabilizačným systémom pre ťahaný príves. Maximálna brzdená ťažná kapacita je 1400 alebo 1700 kg, podľa konkrétneho modelu (pohon prednej nápravy/4MATIC). Ťažné zariadenie pre EQB je súčasťou voliteľnej výbavy.

Mercedes EQB
Mercedes-Benz EQB

Pribudla aj podpora pre technológiu Plug & Charge, ktorá uľahčuje nabíjanie elektrických vozidiel na verejných nabíjacích staniciach. Tento elektromobil ponúka elektrický dojazd na úrovni 536 km (WLTP). V najvyššej verzii 350 4MATIC ponúka výkon 215 kW, krútiaci moment 520 Nm. Maximálna rýchlosť je na úrovni 160 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 6,2 sekundy.

MG ZS EV

100 % elektrické SUV MG ZS EV existuje v dvoch konfiguráciách s batériami rozličnej kapacity, ale aj rozličnej chémie. Ide o batéria typu LFP s kapacitou 50,3 kWh (verzia Emotion) alebo NMC s kapacitou  69,9 kWh (verzia Excite). V prípade väčšej z dvoch batérií sa má dojazd v kombinovanom režime dosahovať 440 kilometrov. Dojazd v meste má dosahovať až 591 kilometrov. Pri batérii s menšou kapacitou je uvádzaný kombinovaný dojazd 320 kilometrov.

MG ZS EV
MG ZS EV | Zdroj: MG

Podporovaný je nabíjací výkon až 92 kW, vďaka ktorému sa batérie z 10 na 80 % nabije za 36 minút. V prehľade technických parametrov je uvádzaná aj priemerná spotreba – 17,3 kWh / 100 km. Okrem batérie dochádza medzi dvojicou verzií aj k rozdielu vo výkone elektromotora. Model MG ZS EV Emotion s menšou batériou a jednofázovou palubnou nabíjačkou (6,6 kW AC) má elektromotor s výkonom 130 kW. Dostupná je aj verzia Excite s výkonom 115 kW, trojfázovou palubnou nabíjačkou (11 kW AC) a 69,9 kWh.

Nissan Townstair COMBI EV

Ďalšie zaujímavé vozidlo, ktoré sa výborne hodí do rodiny. Elektrický variant je k dispozícii v troch výbavách, no všetky zdieľajú základné parametre. Napríklad kapacitu batérie, ktorá je 45 kWh. Poháňa elektromotor s výkonom 90 kW a krútiacim momentom 245 Nm, pričom zabezpečí elektrický dojazd na úrovni 279 kilometrov. V meste je to až 388 km.

Nissan Townstar
Nissan Townstar | Zdroj: Nissan

V ponuke je veľmi slušný objem batožinového priestoru – 625 litrov v základe. Veľkou výhodou je palubná nabíjačka s výkonom 22 kW, čím sa v tomto smere radí medzi špičku na trhu. Plné nabitie vďaka nej trvá len niečo cez dve hodiny. V prípade DC nabíjania tu máme výkon 80 kW, vďaka čomu sa z 15 na 80 percent nabije za 37 minút.

Opel Combo Electric Life

Nový model Opel Combo Electric poháňa elektromotor s výkonom 100 kW/136 k a krútiacim momentom 270 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá sa podľa výrobcu postará o dojazd 330 km na jedno nabitie (WLTP). V porovnaní s predchodcom sa dojazd zvýšiť až o 50 kilometrov.

Opel Combo | Zdroj Opel

Dobrou správou je, že nový model má vo výbave aj tepelné čerpadlo, ktoré pomáha zachovať dojazd akumulátora pri nízkych teplotách. To v prípade predošlých generácií chýbalo. Na nabíjanie batérie je možné využiť štandardnú palubnú nabíjačku s výkonom 7,4 kW, prípadne 11 kW ak siahnete po doplnkovej výbave. Podporované je aj DC nabíjanie s výkonom 100 kW, čo znamená, že na vhodnej verejnej nabíjacej stanici dokážete akumulátor nabiť na 80 % kapacity za necelých 30 minút.

Opel Zafira Life Electric

Aj keď ide o veľké vozidlo, Zafira sa bez problémov zmestí aj na stiesnenejšie miesta, akými sú napríklad podzemné garáže. Pod jeho kapotou sa nachádza elektromotor s výkonom 100 kW / 136 koní s predným náhonom. Batéria s kapacitou 75 kWh sa nachádza v podlahe vozidla, a preto neuberá na veľkosti vnútorných priestorov.

Opel Zafira-e Life
Opel Zafira | Zdroj: Opel

Vo vnútri sa dočkáme množstva miesta, ktoré môžete využiť na prevezenie objemného nákladu alebo až siedmich pasažierov. Okrem veľkého vnútorného priestoru zaujme interiér tiež rozkladacím stolíkom v druhom rade sedadiel, ktorý sa dá použiť na viacero účelov. Priemerná spotreba vozidla je uvádzaná výrobcom na úrovni 24,4-27,3 kWh na 100 km.

Peugeot e-Rifter

Nový Peugeot e-Rifter má vo svojej triede vynikať ako všestranné vozidlo na voľný čas. Modernizovaný model je dostupný v dvoch dĺžkach: Standard (4,40 m) a Long (4,70 m). Druhá menovaná zväčšuje dĺžku rázvoru aj zadného previsu, čím poskytuje ešte viac priestoru. Navyše poskytuje aj možnosť výberu medzi 5- a 7- miestnou verziou.

Peugeot e-Rifter
Peugeot e-Rifter | Zdroj: Peugeot

Batožinový priestor ponúka objem od 775 litrov pod platom pre 5-miestnu verziu Standard až po 4 000 litrov pod strechou so sklopenými sedadlami verzie Long e-Rifter. K dispozícii je dostatok odkladacích priestorov, v závislosti od verzie až 186 litrov. Prepravu dlhých predmetov zjednodušuje možnosť sklopiť sedadlo spolujazdca do podlahy.

Peugeot e-Rifter ponúka maximálny výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm. Vždy sú k dispozícii tri jazdné režimy: Eco pre maximalizáciu dojazdu, Power pre maximálny výkon pri plnom zaťažení a Normal. Práca na celkovej efektivite vozidla umožnila udržať rovnakú úroveň výkonu – maximálna rýchlosť 135 km/h, z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy – pri súčasnom zlepšení dojazdu, ktorý teraz dosahuje až 320 km.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech 100% elektrický, ako je tento model označený na Slovensku, je dostupný so 160 kW elektromotorom s krútiacim momentom 300 Nm. Z nuly na stovku sa rozbehne za 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 170 km/h.

Renault Scenic E-Tech Electric
Renault Scenic

Elektrický dojazd má dosahovať až 625 kilometrov v kombinovanom cykle, podľa metodiky WLTP. Ako bolo spomenuté, osadená je tu batéria s využiteľnou kapacitou 87 kWh. Podporované je DC nabíjanie výkonom 150 kW alebo AC nabíjanie výkonom do 22 kW (rovno v základe, bez nutnosti doplatku).

Elektromobil ponúka 5 miest na sedenie, plochú podlahu a interiérové odkladacie plochy s celkovým objemom 38,7 litra. Kufor má objem 545 litrov. Vozidlo je dlhé 4 470 milimetrov, široké 1 864 milimetrov a vysoké 1 571 milimetrov.

Škoda Enyaq

Enyaq je najdrahším vozidlom značky a predstavuje absolútny vrchol toho, čoho je automobilka schopná. Tento model je už na trhu nejaký ten rok, no len pred niekoľkými dňami sa dočkal novej, vylepšenej verzie. Nové verzie 85 a 85x majú zvýšenú maximálnu rýchlosť až na 180 km/h, čo bolo doteraz výsadou verzie RS. Taktiež sú vybavené výkonnejším pohonným ústrojenstvom v podobe synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom umiestneným na zadnej náprave.

Škoda Enyaq Laurin a Klement
Škoda Enyaq | Zdroj: Škoda

V modeli Enyaq 85 sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom Enyaq 80 výkon zvýšil o 60 kW na 210 kW. Verzia Enyaq 85x s pohonom všetkých kolies má takisto výkon 210 kW, čo je o 15 kW viac ako predchádzajúca verzia. Škoda Enyaq RS pre rok 2024 dostal výkon vyšší o 30 kW, čiže po novom bude disponovať výkonom 250 kW. To sa odzrkadlilo aj v zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré sa skrátilo o sekundu na hodnotu 5,5 s. Pre verziu 85 ide o rozdiel takmer dvoch sekúnd, kedy došlo ku zlepšeniu hodnoty zrýchlenia z 8,6 s na 6,7 s.

Modernizovaná batéria s optimalizovaným riadením prevádzkovej teploty predĺžil dojazd v prípade verzie 85 na viac ako 560 km, resp. s 570 km s karosériou Coupé. Maximálny nabíjací výkon pri verziách s pohonom všetkých kolies dosahuje hodnoty až 175 kW, v prípade verzie s pohonom zadnej nápravy je maximálny nabíjací výkon naďalej 135 kW.

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7 vyrástol na modulárnej platforme MEB. Poháňa ho elektromotor s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 545 Nm.  Celková dĺžka auta predstavuje až 4 961 milimetrov, napriek tomu je ID.7 prekvapivo agilný s polomerom otáčania iba 10,9 metra. Priemerná spotreba energie sa má pohybovať v rozmedzí 14,1 až 16,3 kWh na 100 kilometrov.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 | Zdroj: Marek Čepa

Poteší aj veľká batéria s kapacitou 82 kWh (77 kWh využiteľných), ktorá zabezpečí WLTP dojazd na úrovni 621 km. Maximálna rýchlosť tohto elektromobilu je 180 km/h a na stovku zrýchli za 6,5 sekundy. Automobilka nedávno predstavila aj variant ID.7 GTX Tourer, ktorý patrí do segmentu kombi a ponúka zvýšený výkon na 250 kW.

Volkswagen ID.Buzz

Elektrický nástupca legendárnych mikrobusov od automobilky Volkswagen, ktorý zaujme už na prvý pohľad. Zároveň ide o prvý výlučne elektricky poháňaný modelový rad minibusu a skriňovej dodávky v Európe a často sa spomína práve v spojení s rodinou. Niet sa čomu čudovať, pretože toto vozidlo ponúka mimoriadne štedrý vnútorný priestor. V prípade 5-miestnej verzii je k dispozícii aj veľmi štedrý úložný priestor s objemom 1121 litrov. Tento model je v ponuke aj v 7-miestnej verzii a nedávno dokonca dostal vylepšenú dlhšiu verziu a GTX variant s vyšším výkonom.

Volkswagen ID.Buzz

Vo vnútri sa nachádza akumulátor s kapacitou 82 kWh, z ktorých je 77 kWh využiteľných. Zabezpečí to dojazd 420 kilometrov podľa metodiky WLTP. Čo sa týka nabíjania, k dispozícii je palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, tá akumulátor nabije doplna približne za 7,5 hodiny. V prípade DC nabíjania tu máme veľmi slušný výkon 170 kW. Automobilka uvádza, že z 5 na 80 percent sa vďaka tomu nabije presne za 30 minút.

Volvo XC40 Recharge

Veľmi zaujímavý rodinný elektromobil, ktorý patrí skôr do prémiovejšieho segmentu. Okrem štedrého priestoru vnútri, ktorý pohodlne odvezie aj viac pasažierov, ponúka aj iné veľmi dobré parametre. Napríklad akumulátor s kapacitou 78 kWh, ktorý zabezpečí WLTP dojazd až do 477 kilometrov.

Volvo XC40 Recharge Twin
Volvo XC40 Recharge

Batériu je možné nabíjať prostredníctvom palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW, čo je dnešný dobrý štandard. Výkon DC nabíjania je 150 kW, vďaka čomu sa nabije na 80 percent približne za pol hodinku. Automobilka nerobila žiadne kompromisy týkajúce sa výkonu. Ten ponúka hodnotu až 300 kW (408 koní) a krútiaci moment 660 Nm. Ide teda o poriadne rýchly elektromobil, ktorý na stovku zrýchli len za 4, 9 sekundy.

Voyah Dream

Poriadna chuťovka z Číny na záver. Voyah Dream je poriadne luxusný, výkonný ale aj drahý elektromobil, ktorý výborne poslúži aj ako pomocník do rodiny. Tento 7-miestny model (2+2+3) prekvapuje vo viacerých smeroch. Ide napríklad o aktuálne najrýchlejšie sériovo vyrábané plnohodnotné elektrické super-MPV na svete. Teda aspoň z pohľadu zrýchlenia z 0 na 100 km/h, čo Voyah Dream zvláda za 5,8 sekundy. Vďačí za to dvojici elektromotorov s kombinovaným výkonom 320 kW a točivým momentom 620 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 200 km/h.

Voyah Dream | Zdroj: dfmotor.sk

Batéria s kapacitou 108,7 kWh poskytuje dostatok energie na 605 kilometrový dojazd, podľa metodiky CLTC. Maximálny nabíjací výkon pri využívaní DC staníc dosahuje 120 kW a nabíjanie v rozmedzí 20 až 80 % trvá menej než hodinu. Pri využívaní pomalého AC nabíjania sa batérie z 0 na 100 % má nabiť za približne 13 hodín. Rozmery plne elektrického minivanu Voyah Dream sú 5 315 x 1 985 x 1 800 mm a rázvor činí 3 200 mm, čo zabezpečuje dostatok priestoru pre všetkých cestujúcich.

Organizátor

31. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+