MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. mája 2023 do 25. júna 2023.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky, zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid či nabíjanie od ZSE Drive (1 x mesačný program FLAT a 1 x mesačný program PARTNER).

Zdroj: ElektromobilRoka.sk

Hlasovanie v ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing bolo v porovnaní s predošlými ročníkmi výrazne rozšírené. Svojho favorita môžete vybrať v ôsmich kategóriách a najlepších elektrifikovaných vozidiel hľadáme aj najlepšiu aplikáciu automobiliek. Pre prípady, kedy v niektorej kategórii nechcete hlasovať pribudla možnosť “Nechcem hlasovať”, ktorú nájdete vždy na konci.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V poslednom kroku je potrebné zadať základné osobné údaje spolu s e-mailovou adresou. Následne, po odoslaní hlasov, vám pošleme na zadaný e-mail správu s odkazom pre potvrdenie vášho hlasovania. Aby bol váš hlas platný, je potrebné správne vyplniť vaše kontaktné informácie. Každý môže hlasovať iba raz, duplicitné hlasy budú vymazané.

Zdroj: ElektromobilRoka.sk

Aj piaty ročník veľkej ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing už tradične obsahuje možnosť ako môžete zvýšiť svoje šance na výhru. Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing.

V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách. V prvých šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk.

Náš tip
Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing: Takto jednoducho môžete zvýšiť svoje šance na výhru!

Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing: Plug-in hybrid

V každej kategórii nájdete rozmanitú ponuku elektrifikovaných vozidiel rôznych cenových relácií, veľkostí a značiek. Poďme sa v krátkosti pozrieť na to, ktoré modely sa uchádzajú o váš hlas v kategórii Plug-in hybrid.

Kategória Plug-in hybrid je zastúpená najpočetnejšie, konkrétne obsahuje až 25 modelov, medzi ktorými sú: BMW XM, DS 4 E-TENSE, Citroën C5 AIRCROSS PHEV, CITROEN C5 X PHEV, DS 7 E-TENSE, DS 9 E-TENSE, FORD KUGA PHEV, Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid, KIA Ceed SW PHEV, KIA Niro PHEV, KIA Sportage PHEV, KIA XCeed PHEV, Lexus NX 450h+, Lexus RX 450h+, Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC, MG EHS, MINI Cooper SE Countryman, Mitsubishi ASX, Opel Astra PHEV, Opel Grandland GSe, PEUGEOT 308 Plug-in Hybrid, PEUGEOT 408 Plug-in Hybrid, Škoda Octavia iV, Toyota Rav 4 Plug-in Hybrid a KIA Sorento. Pred vami teraz stojí neľahká úloha vybrať z tohto zástupu skvelých modelov vášho favorita.

BMW XM

BMW XM
BMW XM | Zdroj: Filip Spevár

Pohon M HYBRID v modeli BMW XM poskytuje celkový výkon 480 kW (653 k), ktorý vytvára kombinácia spaľovacieho motora s výkonom až 360 kW (489 koní) a elektrického pohonu s výkonom až 145 kW (197 koní).

Základom je novo vyvinutý, klasicky vysokootáčkový motor V8 so špičkovou technológiou M TwinPower Turbo. Tento 4,4-litrový agregát je vybavený priečne uloženým výfukovým potrubím a optimalizovaným procesom separácie oleja.

Pohon M HYBRID produkuje maximálny celkový krútiaci moment 800 Nm (spaľovací motor s krútiacim momentom až 650 Nm v kombinácii s elektromotorom až do 280 Nm). Predradený stupeň zvyšuje efektívny maximálny krútiaci moment elektromotora na vstupe do prevodovky na 450 Nm. Model BMW XM šprintuje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Na výber je z troch jazdných režimov vrátane režimu ELECTRIC pre jazdu s nulovými lokálnymi emisiami pri rýchlostiach do 140 km/h a na maximálnu vzdialenosť 82 – 88 km (podľa cyklu WLTP). Je to vďaka lítium-iónovej vysokonapäťovej batérii zabudovanej do spodnej časti vozidla, ktorá poskytuje využiteľnú kapacitu 25,7 kWh. Kombinovaná nabíjacia jednotka v BMW XM umožňuje nabíjanie striedavým prúdom až do výkonu 7,4 kW.

DS 4 E-TENSE

DS 4
DS 4 E-tense | Zdroj: Filip Spevár

DS 4 stojí na novej vývojovej verzii platformy EMP2, ktorá používa 70 % nových alebo špeciálnych dielcov. Od svojho uvedenia na trh ponúka plug-in hybridnú technológiu s výkonom 165 kW/ 225 k a dojazdom viac ako 50 kilometrov s nulovými emisiami v kombinovanom cykle WLTP.

Preplňovaný štvorvalcový motor s výkonom 132 kW (180 k) dopĺňa elektromotor s výkonom 81 kW (110 k) spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou EAT8. Všetko napája výkonnejšia batéria s novými kompaktnejšími článkami s väčšou kapacitou 12,4 kWh umiestnená za deformovateľným priečnym nosníkom. Krútiaci moment 360 Nm udeľuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a 1 000 m s pevným štartom prejde za 27,3 sekundy.

Citroën C5 AIRCROSS PHEV

Citroen C5 Aircross PHEV | Zdroj: Michal Lauko
Citroen C5 Aircross PHEV | Zdroj: Michal Lauko

Priestranné a štýlové SUV pripravené na každú situáciu je vybavené elektromotorom s výkonom 81,2 kW a akumulátorom s kapacitou 13,2 kWh, vďaka čomu pri čisto elektrickej jazde s nulovými emisiami dokáže prejsť až 64 kilometrov. Na nabíjanie je pripravená palubná nabíjačka s voliteľným výkonom 7,4 kW. To znamená, že plné nabitie akumulátora je otázkou približne 2 hodín.

Pri dlhých trasách vynikajúco poslúži 180 koňový benzínový PureTech motor s elektrifikovanou 8 stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 Aisin. Kombinovaný výkon tohto riešenia dosahuje až 225 koní s krútiacim momentom 360 Nm.

Plug-in hybridné prevedenie otvára dvere pre tri jazdné režimy: čisto elektrický, kedy sa využíva len elektromotor, hybridný, kedy elektromotoru pomáha spaľovací motor pre dosiahnutie čo najvyššej efektivity a špeciálny športový režim. Pri športovej jazde dvojica motorov pracuje v tandeme s cieľom dosiahnuť maximálny výkon až 225 koní.

CITROEN C5 X PHEV

Citroen C5 X PHEV
Zdroj: Michal Lauko

Tento kúsok už na prvý pohľad vzbudzuje údiv a úžas. So svojimi výraznými tvarmi ide o unikát, ktorý nemá na trhu obdobu. Úplne prirodzene sa stavia do úlohy prémiového modelu značky Citroën, pričom sa inšpiruje svojim pôvodným vzorom — štúdiou CXperience Concept.

S výkonom 165 kW (225 k) poskytuje táto hybridná verzia potešenie z tichého štartovania, tichého chodu bez vypúšťania čo i len gramu CO2, pričom v čisto elektrickom režime dokáže prejsť do vzdialenosti viac ako 50 km, čo postačuje na väčšinu každodenných jázd a zároveň v čisto elektrickom režime dosiahne maximálnu rýchlosť 135 km/h.

Tichý pohon, plynulosť rozbiehania sa vozidla, jednoduchosť šoférovania, jemnosť odpruženia, mäkkosť sedadiel Advanced Comfort, absencia vibrácií na palube, ergonómia a jednoduchosť používania rozhrania a všetkých služieb. To všetko prispieva k zvýšeniu pohodlia na palube v prospech posádky.

DS 7 E-TENSE

Zdroj: DS Automobiles

Nový model DS 7 vychádza zo svojich priebojných predchodcov. Súbor ich jedinečných vlastností však posúva ešte o stupienok vyššie. Nádych dynamiky s ostrými črtami rešpektuje charakter modelov z dielne DS Automobiles, no dodáva mu čerstvý nádych dynamiky s ostrejšími líniami, veľmi jednotným dizajnom a dôrazom na vyváženosť každého prvku. Od svetlometov, cez mriežku chladiča až po veko batožinového priestoru.

Nový model DS 7 je k dispozícii s niekoľkými druhmi pohonných jednotiek, vrátane širokej škály troch plug-in hybridov s výkonom 165, 220 a 265 kW (225k 4×2, 300k 4×4 a 360k 4×4). DS 7 zostáva jedným z najúspornejších vozidiel vo svojej triede, a to najmä vďaka svojej nízkej hmotnosti. Dokazuje to aj skutočnosť, že 14,2 kWh batéria poskytuje podľa kombinovaného cyklu WLTP dojazd s nulovými emisiami do vzdialenosti až 63 kilometrov. Doba nabíjania na 7,4 kW nabíjačke je približne dve hodiny. Pri zvolení klasickej domácej zásuvky je na nabitie potrebných 7 hodín.

DS 9 E-TENSE

Zdroj: DS Automobiles

Model DS 9, to je reprezentatívny sedan, ktorý momentálne patrí na samotný vrchol ponuky značky DS Automobiles. Stojí na novej verzii platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s dlhým rázvorom (290 cm), čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Nehovoriac o tom, že celý model sa nesie v duchu elegancie a pohodlia. Vozidlo dlhé 493 cm, široké 193 cm a vysoké 146 cm, jednoducho nie je žiaden drobec, čo znamená, že posádka má viac než dostatok priestoru.

DS 9 prichádza ako plug-in hybrid s pohonom E-Tense a celkovým výkonom 165 kW (225 k). Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech (132 kW/180 k) a elektromotor (81 kW/110 k). Vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh dokáže v čisto elektrickom režime s nulovými emisiami prejsť do vzdialenosti až 50 km, podľa WLTP. Batéria sa pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW nabije za 1 hodinu a 45 minút.

Elektromotor sa používa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie.

FORD KUGA PHEV

Zdroj: Ford

Model Ford Kuga PHEV pri kombinácii benzínového 2,5 litra s elektromotorom ponúka výkon až 165 kW, teda 225 koní. Energiu pre elektrickú a hybridnú jazdu zabezpečuje batéria s kapacitou 14,4 kWh. Ide o mierne vyššiu hodnotu, ktorá zabezpečuje dojazd od 56 až do 68 kilometrov, v závislosti od štýlu jazdy. Spotreba paliva je podľa normy WLTP naozaj nízka, a to 1,2 l / 100 kilometrov. Samozrejme, štandardom je podpora nabíjania cez klasickú 230 V zásuvku, kedy sa batéria dobije za 6 hodín. V prípade využitia verejne dostupných nabíjacích staníc sa čas nabíjania skráti takmer o polovicu – teda 3 hodiny a 30 minút.

Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid

Hyundai Tuscon PHEV TEST
Hyundai Tucson PHEV | Zdroj: Radovan Hlôška

Hyundai Tucson PHEV je plug-in hybridné SUV, ktoré kombinuje efektívny elektrický výkon s všestrannosťou benzínového motora. Je vybavený 13,8 kWh lítium-iónovou polymérovou batériou, ktorá poskytuje elektrický dojazd približne 51 km.

Tucson PHEV je vybavený 1,6-litrovým štvorvalcovým motorom GDI, ktorý spolupracuje s elektromotorom a poskytuje kombinovaný systémový výkon približne 261 koní. SUV ponúka pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku pre plynulú jazdu. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,2 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 191 km/h.

KIA Ceed SW PHEV

Kia Ceed SW phev plug-in hybrid
KIA Ceed SW PHEV | Zdroj: kia.com

Zatiaľ čo pri klasickej verzii máte na výber z piatich rôznych motorizácií, pri plug-in hybride je k dispozícii jeden benzínový motor v kombinácií s elektromotorom. Ide o benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s maximálnym výkonom 77 kW. Benzínovému motoru pomáha aj elektromotor s výkonom 44 kW.

Kia Ceed SW PHEV je vybavená batériou s kapacitou 8,9 kWh, ktorú je možné nabíjať cez základnú palubnú nabíjačku s výkonom 3,3 kW. Znamená to, že pri nabíjaní z verejnej nabíjacej stanice trvá nabitie do 100 % približne 2 hodiny a 20 minút. Dojazd dosahuje v mestských podmienkach podľa normy WLTP až 57 kilometrov.

KIA Niro PHEV

Zdoj: Michal Lauko

Model KIA Niro PHEV využíva benzínový motor Kia Smartstream 1.6 GDI spárovaný s druhou generáciou šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky Kia (6DCT). Medzi vylepšenia motora GDI druhej generácie patria guľôčkové ložiská s nízkym trením, prevody optimalizované pre efektívnu činnosť prevodovky a odstránenie spiatočky, čo samo o sebe ušetrilo 2,3 kg. Spätný chod namiesto toho zabezpečuje výlučne elektromotor, čo pomáha znižovať emisie výfukových plynov počas cúvacích manévrov.

Štvorvalcová jednotka má kombinovaný maximálny výkon 141 koní v kombinácii so synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom s výkonom 62 kW, t. j. kombinovaný maximálny výkon je 183 koní a dojazd čisto na elektrinu až 65 km, vďaka batérií s kapacitou 11,1 kWh.

S modelom Niro PHEV prichádza na trh novinka v podobe 5,5 kWh vysokonapäťového ohrievača s pozitívnym teplotným koeficientom (PTC) od spoločnosti Hyundai Motor Group pre plug-in hybridné modely, ktorý predlžuje elektrický dojazd v chladnejších podmienkach. Samoregulačné keramické prvky zabezpečujú vyhrievanie kabíny, dopĺňajú vykurovací element vo vozidle a zaisťujú nepretržité prúdenie teplého vzduchu.

KIA Sportage PHEV

Zdroj: KIA

Elegantné, no zároveň mohutné povrchové plochy inšpirované organickým tvarmi v prírode sa tu spájajú so zložitou grafikou a krásnymi detailmi. Dodávajú SUV dynamický a priebojný charakter na ceste spolu s exkluzívnym postojom. Nový dizajn sa vyznačuje sebavedomejším, energickejším a všestrannejším charakterom, s ostrými a napnutými líniami, ktoré sa vlnia pozdĺž kultivovanej karosérie, a umocňujú tak napätie štýlových prvkov. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy dosahuje 135 kW, maximálna rýchlosť sa zastavuje na 168 km/h, batéria s kapacitou 11,1 kWh sa stará o elektrický dojazd až 74 kilometrov a na nabíjanie je pripravená palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW.

KIA XCeed PHEV

Plug-in hybridná motorizácia kombinuje klasický spaľovací motor a elektromotor. Maximálny kombinovaný výkon je 104 kW s krútiacim momentom 265 Nm. V kufri je umiestnená batéria s kapacitou 8,9 kWh v kombinácii s palubnou nabíjačkou s výkonom 3,3 kW. Elektrický dojazd je podľa normy WLTP od 48 do 59 kilometrov. Ten sa samozrejme líši najmä od jazdného štýlu a rýchlosti. Spotreba elektrickej energie sa v čisto elektrickej jazde pohybuje od 10 do 12 kWh / 100 kilometrov, čo je na plug-in hybrid naozaj dobrá hodnota. Nabíjanie do 100 % kapacity trvá približne 2 a pol hodiny.

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+
Zdroj: Lexus

Nový Lexus NX 450h+ s nápadným vzhľadom v kombinácii s prelomovým elektrifikovaným výkonom cíti ako žiadne iné luxusné SUV. Tento plug-in hybrid ponúka výkon až 306 koní, čo mu zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,3 sekundy. Vo vnútri sa snúbil 2,5-litrový benzínový motor s výkonom 136 kW s dvoma elektromotormi s výkonmi 134 a 40 kW. V čisto elektrickom režime dokáže toto vozidlo jazdiť až do rýchlosti 135 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže na jedno nabitie prejsť až 74 km.

Koncepcia kokpitu vodiča dostala názov Tazuna – podľa japonského výrazu pre konské opraty. Cieľom je pomôcť vodičovi sústrediť sa na šoférovanie. Ide o jednoduchú zásadu, ktorú je možné dosiahnuť zladením množstva rôznych aspektov, ako napríklad polohou vodiča za volantom, tvar a umiestnenie ovládacích prvkov a spôsobom poskytovania dôležitých údajov o vozidle a jazde.

Lexus RX 450h+

Zdroj: Lexus

RX 450h+ s plug-in hybridným pohonom vám dáva voľnosť nerušene prekonávať dlhé vzdialenosti a k tomu výhody nízkych emisií, nízkej spotreby paliva a dlhšieho dojazdu na elektrinu. Skrátka, presne tá kombinácia pozitív, ktorá osloví dnešných zákazníkov segmentu veľkých SUV. Dojazd na elektrinu dosahuje až 69 km a pohonná sústava s výkonom 227 kW vozidlu zaručuje svižné jazdné vlastnosti, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli už za 6,5 sekundy.

Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC

Zdroj: Michal Lauko

Nový Mercedes-Benz GLC pokračuje v úspešnom recepte moderného a športového luxusu značky Mercedes-Benz: úplne nanovo vyvinutý konštrukčný rad presviedča dizajnom a technológiami, športovým jazdným výkonom, ako aj komfortom a agilnosťou. GLC 300 de 4MATIC prichádza s dieselovým motorom s výkonom 145 kW a elektromotorom s výkonom 100 kW pre zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy.

Vysokovoltový akumulátor pochádza z dielne Mercedes-Benz a jeho celková kapacita je na úrovni 31,2 kWh. Dokonca aj prázdny akumulátor možno úplne nabiť pomocou sériovej rýchlonabíjačky jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW približne za 30 minút. Aj vďaka veľkej kapacite batérie ide o unikátny plug-in hybrid, ktorý na jedno nabitie prejde až 130 kilometrov.

MG EHS

MG eHS PHEV
MG eHS PHEV | Zdroj: Michal Lauko

MG EHS je viditeľne väčšie SUV, ktoré má na dĺžku až 4,5 metra. Okrem elektrického motora sa tu nachádza aj 1.5 TGI spaľovací, ktorý ponúka samostatne výkon 119 kW a 250 Nm.

Elektrický motor zabezpečí výkon v čisto elektrickom režime 90 kW a 230 Nm. Dokopy tak vozidlo ponúka celkový maximálny výkon 190 kW pri 370 Nm krútiaceho momentu. V elektrickom režime prejdete podľa WLTP 52 kilometrov. Postará sa o to 16,6 kWh batéria, ktorú dobijete 3,7 kW nabíjačkou za 4,5 hodiny. Vozidlo dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 190 km/h. Spotreba v kombinovanom režime je 1,8 l, v elektrickom 16,6 kWh a bez elektrickej výpomoci 6,2 l.

Mitsubishi ASX

Zdoj: Mitsubishi

Nové Mitsubishi ASX hybrid alebo plug-in hybrid predstavuje unikátnu kombináciu spaľovacieho motora a elektromotora pre kombinovaný výkon 117 kW. Vďaka nej si môžete uživať mimoriadne tichú a hladkú jazdu s čisto elektrickým dojazdom až 48 km. Nabitie batérie s kapacitou 9,8 kWh je otázkou približne 3 hodín.

Opel Astra PHEV

Foto: Michal Chabada

Ide o historicky prvý kompaktný PHEV model značky, ktorý bol kompletne navrhnutý a skonštruovaný v Nemecku. O pohon sa stará spaľovací motor s výkonom 150 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou spoločne so 110-koňovým elektromotorom. Celkový systémový výkon je 133 kW (180 koní). Akumulátor má kapacitu 12,4 kWh a v základe je palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW. V rámci príplatkovej výbavy je v ponuke aj 7,4 kW palubná nabíjačka.

Opel Grandland GSe

Opel Grandland PHEV TEST
Opel Grandland PHEV | Zdroj: Radovan Hlôška

Opel Grandland GSe je plug-in hybridné SUV, ktoré sa pýši dynamikou, štýlovosťou a zdatnosťou. Vozidlo využíva kombináciu 1,6-litrového zážihového motora s dvomi elektromotormi. Dokopy dosahujú výkon až 221 kW / 300 koní. Vozidlo sa môže pochváliť pohonom všetkých štyroch náprav, dobrou trakciou či výborným rozjazdom z miesta.

Grandland GSe dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 235 km/h. Na čisto elektrický výkon však dosiahnete najviac 135 km/h, čo bohato vystačí bežnému používateľovi. Batéria má kapacitu 13,2 kWh, čo zabezpečí až 50 km jazdy na elektrický pohon.

V automobile nájdeme aj unikátnu kalibráciu zavesenia kolies a riadenia, vzpery McPherson vpredu a viacprvkovú nápravu vzadu, tuhšie pružiny a tlmiče s technológiou selektívneho tlmenia. Vonkajší dizajn modelu Grandland s maskou Opel Vizor dopĺňajú štýlové motívy charakteristické pre rad GSe: 19-palcové disky z ľahkej zliatiny inšpirované oceneným konceptom Manta GSe, unikátny zadný difúzor a znak GSe na dverách batožinového priestoru.

PEUGEOT 308 Plug-in Hybrid

Zdroj: Peugeot

Je atraktívny nielen svojím jedinečným dizajnom, ale aj prepracovanými technológiami. Skrýva v sebe najmodernejšie asistenčné systémy vodiča, ako sú parkovacia kamera, varovný systém pred kolíziou, asistent mŕtveho uhla s dosahom 75 metrov, asistent núdzového brzdenia a aktívny systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu so zásahom do riadenia, ktoré zaisťujú špičkovú bezpečnosť pri šoférovaní. V duchu hesla Power of Choice ponúka automobilka pre nový model PEUGEOT 308 dve plug-in hybridné verzie (spojenie elektrického a benzínového motora s výkonom 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k)).

PEUGEOT 408 Plug-in Hybrid

Peugeot 408 | Foto: Peugeot

Peugeot 408 je prekvapením. Sviežim vánkom v sektore, kde by ste už možno žiadne veľké prekvapenia nečakali. Značka sa na to proste rozhodla ísť trochu inak.  Prináša novú karosársku verziu fastback na vrchole segmentu C a svojím modelom jasne demonštruje, že má čo povedať. Zameriava sa na efektívnosť, ostré, no príťažlivé krivky, vrcholové technológie z oblasti elektrifikácie, no dodáva aj to, čo je pred očami skryté. Emócie a pôžitok z jazdy.

Ponuka motorov poháňajúcich Peugeot 408 zahŕňa dve plug-in hybridné verzie s výkonmi 132 a 165 kW (180 a 225 k), ako aj benzínovú verziu s výkonom 96 kW (130 k). Všetky tri sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Kapacita batérie obidvoch plug-in hybridov Peugeot 408 má zhodných 12,4 kWh a maximálny elektrický dojazd sa pohybuje v rozsahu 61 až 63 km. Elektrickú spotrebuje výrobca udáva na 17,8 až 18 kWh za 100 kilometrov.

Škoda Octavia iV

Zdroj: Škoda

Štvrtá generácia modelu Octavia vôbec po prvý raz ponúka novú formu pohonu, kombinujúcu spaľovací motor a elektromotor. Tento systém ju radí do skupiny plug-in hybridných vozidiel (PHEV), ktoré vynikajú úspornou a efektívnou prevádzkou.

Vďaka tomu tak prináša jednak ekologickú jazdu na čisto elektrický pohon, ako aj kombinovanú s benzínovým motorom, ktorý zaisťuje dlhý dojazd. K pohonu slúži preplňovaný benzínový motor 1,4 TSI spolu s elektromotorom, ktoré spoločne v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou dodajú systémový výkon až 150 kW (204 k).

Toyota Rav4 Plug-in Hybrid

toyota rav4 plug-in hybrid phev
Zdroj: Toyota

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid patrí na vrchol piatej generácie RAV4 a zároveň plní úlohu vlajkovej lode hybridných vozidiel značky Toyota. Vo svojej triede ponúka bezkonkurenčné spojenie vysokého výkonu s mimoriadne priaznivými ekologickými parametrami. Základom je benzínový štvorvalec Dynamic Force s objemom 2,5 litra doplnený o tri elektromotory.

RAV4 Plug-in Hybrid sa v bežnej prevádzke správa ako čistý elektromobil. Predvoleným režimom je jazda na elektrinu, v ktorom vozidlo dokáže v meste s úplne nabitým akumulátorom prejsť až cca 75 kilometrov. Nabíjanie akumulátora je jednoduché. Vozidlo je vybavené palubnou rýchlonabíjačkou podporujúcou výkon až 6,6 kW.

KIA Sorento

Kia Sorento PHEV
Kia Sorento PHEV | Zdroj: Radovan Hlôška

Model KIA Sorento sľubuje dojazd v kombinovanom cykle 57 kilometrov a v čisto mestskom cykle dokonca až 70 kilometrov. Možné je to vďaka batérii s kapacitou 13,8 kWh.

To na vozidlo týchto rozmerov nie je veľa, no aj napriek tomu, vďaka vysokej efektivite, sa podarilo dosiahnuť takéto čísla. Plug-in hybrid kombinuje klasický spaľovací benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra.

Ten sám o sebe produkuje výkon 180 koní a krútiaci moment 265 Nm. Tomuto motoru ale sekunduje elektrický motor s výkonom 67 kW a krútiacim momentom 304 Nm. Pri zapojení oboch pohonov sa kombinovaný výkon vyšplhá až na 265 koní s krútiacim momentom 350 Nm. Aj napriek tomu, že ide o plug-in hybrid, je vo vozidle umiestnená 67 litrová nádrž.

Nabíjanie vysokonapäťovej batérie zabezpečuje palubná nabíjačka s výkonom 3,3 kW. KIA Sorento je ako plug-in hybrid zaujímavý aj tým, že je dostupný v 7-miestnej verzii.

Zdroj: ElektromobilRoka.sk
19. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+