MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. mája 2023 do 25. júna 2023.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky, zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid či nabíjanie od ZSE Drive (1 x mesačný program FLAT a 1 x mesačný program PARTNER).

Hlasovanie v ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing bolo v porovnaní s predošlými ročníkmi výrazne rozšírené. Svojho favorita môžete vybrať v ôsmich kategóriách a najlepších elektrifikovaných vozidiel hľadáme aj najlepšiu aplikáciu automobiliek. Pre prípady, kedy v niektorej kategórii nechcete hlasovať pribudla možnosť “Nechcem hlasovať”, ktorú nájdete vždy na konci.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V poslednom kroku je potrebné zadať základné osobné údaje spolu s e-mailovou adresou. Následne, po odoslaní hlasov, vám pošleme na zadaný e-mail správu s odkazom pre potvrdenie vášho hlasovania. Aby bol váš hlas platný, je potrebné správne vyplniť vaše kontaktné informácie. Každý môže hlasovať iba raz, duplicitné hlasy budú vymazané.

Aj piaty ročník veľkej ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing už tradične obsahuje možnosť ako môžete zvýšiť svoje šance na výhru. Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing.

V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách. V prvých šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk.

Náš tip
Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing: Takto jednoducho môžete zvýšiť svoje šance na výhru!

Elektromobil Roka 2023 powered by ČSOB Leasing: Luxusný elektromobil

V každej kategórii nájdete rozmanitú ponuku elektrifikovaných vozidiel rôznych cenových relácií, veľkostí a značiek. Poďme sa v krátkosti pozrieť na to, ktoré modely sa uchádzajú o váš hlas v kategórii Luxusný elektromobil.

Kategória obsahuje konkrétne 8 modelov, medzi ktorými sú: BMW i7, EQE SUV od Mercedes-EQ, KIA EV6 GT, Lexus Rz 450e, Porsche Taycan, Porsche Taycan 4 Cross Turismo, Porsche Taycan Sport Turismo a VOYAH FREE.  Na Vás už zostáva zvoliť svojho favorita.

BMW i7

BMW i7 | Foto BMW

Luxusný segment automobilov značky BMW vstúpil do novej éry inovácií zameraných na trvalú udržateľnosť a digitalizáciu. Práve model BMW i7 predstavuje najnovší míľnik na ceste k e-mobilite v luxusnom segmente.

BMW i7 xDrive60 prichádza s piatou generáciou elektrického pohonu BMW eDrive, jedným elektrickým motorom na prednej a jedným na zadnej náprave, čo znamená, ide o elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive.

Celkový výkon elektromotorov 400 kW, maximálna rýchlosť 240 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dojazd až 625 km (WLTP) podčiarkujú, že ide o špičku svojho segmentu. Pridáva sa k tomu aj podpora rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až do 195 kW. Už 10 minútové nabíjanie dokáže dojazd zvýšiť až o 170 kilometrov.

EQS SUV od Mercedes-EQ

Foto: Mercedes-EQ

Nové EQS SUV od Mercedes-EQ na trh dorazilo ako súrodenec luxusného sedanu EQS, ktorý ho predchádzal o niečo viac ako rok. Napriek tomu, že ide o úplne iný typ karosérie, dvojica modelov toho má veľa spoločného.

Nové EQS SUV má rovnaký rázvor ako EQS sedan (3 210 milimetrov),  je však o viac ako 20 centimetrov vyššie. Nesie sa síce v znamení luxusu, no vo svojom srdci ide stále o SUV. To znamená, že do mesta zapadne rovnako dobre ako do terénu.

Modulárna koncepcia pohonu umožňuje veľké spektrum hnacích výkonov od 265 do 400 kW. Všetky vozidlá EQS SUV sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. V prípade modelov 4MATIC sa funkcia Torque Shift postará o inteligentné, plynulé rozdelenie hnacích momentov.

Pri akumulátore s kapacitou 108,4 kWh dosahuje elektrický dojazd na jedno nabitie až 671 kilometrov, podľa metodiky WLTP.  Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 200 kW prináša už po 15 minútach dostatok energie na prejdenie približne 250 kilometrov. Na pohodlné nabíjanie je možné využívať funkciu Plug & Charge

KIA EV6 GT

Foto: KIA

Čisto elektrický crossover EV6 GT má byť doteraz najvýkonnejšie sériové vozidlo tejto značky. V podstate ide o výkonnejšiu verziu elektromobilu KIA EV6 so športovým charakterom.Model EV6 GT je postavený na elektrickej modulárnej platforme E-GMP. Vybavený je dvojicou elektromotorov, čo sa prejavuje na pohone obidvoch náprav. Vpredu umiestnený motor s výkonom 160 kW (218 k) spolupracuje s druhým motorom s výkonom 270 kW (367 k) umiestneným vzadu a spolu poskytujú kombinovaný výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 740 Nm. Pohon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

Verzia GT dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h. Medzi jazdné prednosti má patriť elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), ktorý sa stará o optimálne využívanie dostupného výkonu, lepšiu priľnavosť v zákrutách či celkovú stabilitu prostredníctvom automatického presmerovania krútiaceho momentu na kolesá s najväčšou priľnavosťou.

Akumulátor v modeli EV6 GT má kapacitu 77,4 kWh a umožňuje rýchle nabíjanie napätím 800 V. Dojazd má podľa metodiky WLTP dosahovať 424 kilometrov a nabitie akumulátora z 10% na 80% je na vhodnej nabíjacej stanici otázkou 18 minút.

Lexus Rz 450e

Lexus RZ 450e | Foto: Lexus

Lexus RZ 450e patril medzi naočakávanejšie elektromobily roka 2022. Vyrástol na elektrickej platforme e-TNGA, prichádza s pohonom obidvoch náprav Direct4 a celkovým výkonom 230 kW. Predný elektromotor má výkon 150 kW, ten zadný 80 kW.

Li-ion batéria má kapacitu 71,4 kWh, čo sa má prejaviť na dojazde na úrovni 400 kilometrov (podľa WLTP). Lexus uvádza, že spotreba by sa mala pohybovať niekde okolo hodnoty 18,1 kWh/100 km. Podporované je rýchle nabíjanie s maximálnym výkonom 150 kW, takže nabitie z 10 na 80% kapacity má byť na správnej nabíjačke otázkou približne 30 minút.

Porsche Taycan

Zdroj: Porsche

Porsche Taycan, štvormiestny športový elektromobil, na trh dorazil v závere roka 2019 a svojim príchodom poriadne rozvíril vody segmentu elektromobility. Niet sa čomu čudovať, Porsche si dalo poriadne záležať na tom, aby zúžitkovalo roky skúseností a viacročné prípravy.

Prechod od konceptu Mission E k sériovo vyrábanému modelu sprevádzalo množstvo náročnej práce, no vo finále to prinieslo zaslúžené ovocie. Vznikol špičkový športový elektromobil, na ktorý sa dodnes upierajú oči zvedavcov, ale aj konkurenčných značiek, a to úplne oprávnene. Taycan sa má čím pochváliť. Od príkladného dizajnu verného tradíciám značky Porsche, až po najmodernejšie technológie vrátane unikátnej 800V architektúry a  bleskového nabíjacieho výkonu 350 kW.  Impozantný nabíjací výkon sa stará o to, že 93,5 kWh batéria sa z 5 na 80% svojej svojej kapacity nabije za 22 minút. Pritom už krátkych 5 minút nabíjania dodáva dostatok energie na svižné zvládnutie 100 kilometrovej trasy.

Porsche Taycan 4 Cross Turismo

Zdroj: Porsche

Tento elektromobil jasne ukazuje, že elektrický pohon neznamená stratu športového ducha a nepredstavuje odklon od filozofie nezabudnuteľnej jazdy. Práve naopak, moderné technológie umocňujú celkový zážitok a Porsche posúvajú o stupienok vyššie.

Inovatívny elektrický pohon s 800 V technológiou v kombinácii s technologicky vyspelým podvozkom a pohonom všetkých štyroch kolies prináša dynamickú jazdu ako nikdy predtým. Porsche Taycan 4 Cross Turismo sa pýši výkonom 280 kW (380 k), krátkodobým výkonom pre Launch Control 350 kW (476 k), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálnou rýchlosťou 220 km/h a dojazdom (WLTP) 416 – 490 km.

Porsche Taycan Sport Turismo

Zdroj: Porsche

Tak ako súrodenci, aj to špičkové športovo ladené kombi od známej automobilky Porsche láka hlavne na dynamickú jazdu plnú výkonu. Pochváliť sa môže výkonom 240 kW s krútiacim momentom 345 Nm, maximálnou rýchlosťou 230 km/h, dojazdom až 492 kilometrov (WLTP) či nabíjacím výkonom 270 kW. Vďaka špičkovému nabíjaciemu výkonu sa batéria na 80 % svojej kapacity nabije už za 22 minút.

VOYAH FREE

Zdroj: VOYAH

Elektromobil VOYAH FREE s rozmermi 4 905 x 1 950 x 1 645 mm je vybavený dvojicou elektromotorov s celkovým systémovým výkonom až 360 kW a krútiacim momentom 750 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na 200 km/h. Batéria s kapacitou 106 kWh má skladovať dostatok energie na prejdenie 500 kilometrov (kombinovaný režim, WLTP), prípadne až 735 km pri jazde v meste. Podporovaný je nabíjací výkon do 120 kW.

4. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+