Na poľských cestách dnes jazdí už množstvo elektrických autobusov, pričom významné zastúpenie má najmä domáci výrobca Solaris. V najbližších rokoch sa však vozidlové parky viacerých miest rozšíria aj o elektrické autobusy zo Španielska. Na základe viacerých nových kontraktov dodá do rôznych poľských miest celkovo 80 plne elektrických autobusov.
Jeden model, viacero konfigurácií
Podľa informácií výrobcu bol vo všetkých piatich zmluvách medzi spoločnosťou Irizar a poľskými dopravnými podnikmi vybraný model Irizar ie bus. Jednotlivé objednávky sa však líšia konfiguráciou a dĺžkou vozidiel. Zákazníci siahli po viacerých verziách. Od kratších desaťmetrových autobusov až po 18-metrové kĺbové vozidlá určené pre vyťaženejšie linky mestskej dopravy.
Varšavský dopravný podnik MZA Varsovia si objednal desať elektrických autobusov Irizar ie bus s dĺžkou 10 metrov. Vozidlá majú byť dodané koncom roka 2026, pričom zmluva obsahuje aj opciu na ďalších desať kusov. Zaujímavosťou tejto objednávky je vybavenie vozidiel solárnymi panelmi s výkonom vyšším ako 1 kW, ktoré budú slúžiť na podporu palubných systémov.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ďalších 70 nových elektrobusov pre Zagreb. Elektrifikáciu MHD berú v Chorvátsku vážne
- Ľady sa konečne pohli? Slovenská Arriva zaradí 17 nových elektrobusov na MHD, prvých 6 už dorazilo
- Chcú staviť na vodík. Prímestskú dopravu v Trenčianskom kraji zabezpečia vodíkové autobusy
![]()
MPK Cracovia zadal objednávku na 22 dvanásťmetrových autobusov, ktoré budú premávať najmä v centre Krakova. Tento dopravca už má vo svojej flotile 26 elektrických autobusov značky Irizar (štyri z nich sú v prevádzke už od roku 2023), pričom nové vozidlá nadviažu na doterajšie skúsenosti s touto technológiou.
MZK Bielsko-Biała si objednal 12 autobusov v dĺžke 12 metrov. Prvé kusy by mali byť dodané v prvej polovici roka 2026. Menšiu objednávku realizoval aj MPK Nowy Sącz, ktorý získa päť desaťmetrových elektrických autobusov. Dodanie týchto vozidiel je plánované na prvý štvrťrok 2026.

Katovice s najväčším kontraktom
Najrozsiahlejšia z piatich objednávok pochádza od dopravcu GZM Katowice. Ten si objednal celkovo 31 elektrických autobusov. Súčasťou kontraktu je 16 kĺbových autobusov s dĺžkou 18 metrov a 15 vozidiel v dvanásťmetrovom prevedení. Autobusy budú nasadené vo viacerých mestách v rámci regiónu.
Dodávky elektrických autobusov Irizar predstavujú ďalší krok v postupnej elektrifikácii verejnej dopravy v Poľsku, pričom jednotlivé mestá volia riešenia zodpovedajúce ich konkrétnym dopravným potrebám.




