MojElektromobil

Elektrické ťahače Tesla Semi budú rozvážať tovar z kontinentálnej Európy do Nórska.

Spoločnosť Travel Retail Norway, ktorá prevádzkuje duty-free predajne na piatich najväčších nórskych letiskách, oznámila, že si objednala dva Tesla Semi ťahače.

Nulové emisie

Haakon Dagestad, vedúci komunikácie s verejnosťou v Travel Retail Norway, povedal, že tieto kamióny budú nabíjané výlučne obnoviteľnou energiou:

“Náš sklad je už elektrifikovaný, poháňajú ho solárne panely, teraz bude elektrifikovaná aj cesta zo skladu do obchodov. Ak budeme nabíjať nákladné autá obnoviteľnou energiou, bude to mať veľmi pozitívny vplyv na klímu aj na miestne ovzdušie.”

Spoločnosť presne nevie, kedy ťahače dostane. Tesla má v úmysle uviesť elektrický ťahač do výroby tento rok, no zatiaľ len v Severnej Amerike. Pre európsky trh bude musieť vyrobiť inú verziu, nakoľko tu máme iné regulácie pre nákladnú dopravu.

Na európskej verzii sa už pracuje

Viceprezident Tesly pre nákladné automobily povedal, že Tesla už prispôsobuje ťahač Semi európskym predpisom o nákladnej doprave.

Travel Retail Norway je už druhým nórskym zákazníkom Tesla Semi. ASKO, najväčší nórsky veľkoobchod s potravinami, si pár týždňov po jeho predstavení rezervoval 10 Tesla Semi ťahačov.

Dojazd takmer 1000 km?

Odhaduje sa, že Tesla dostala celkovo už približne 2 000 predobjednávok na tento ťahač.

Po výraznom raste dopytu Tesla zmenila pôvodný depozit na 20 000 USD (17 600 €)  za základnú verziu a 200 000 USD (176 000 €) pre limitovanú verziu “Founders Series”.

Základné verzie s dojazdom 483 km a 805 km budú stáť 150 000, resp. 180 000 dolárov (v prepočte 132 000, resp. 158 000 €).

Elon Musk však očakáva, že výrobná verzia bude pravdepodobne ešte efektívnejšia, s dojazdom okolo 600 míľ (965 km).


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

22. januára 2019
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+