BMW pripravuje prvú čisto elektrickú verziu legendárneho modelu M3 a po niekoľkých mesiacoch konečne vidíme aj karosériu, ktorá sa má objaviť v sériovej výrobe. Doterajšie prototypy boli prevažne upravené verzie nadchádzajúceho elektrického radu i3 s rozšíreniami blatníkov, no najnovšie video poskytlo prvý reálny pohľad na to, ako bude M3 EV v skutočnosti vyzerať. Informácie zverejnil portál InsideEVs.
Prototyp BMW M3 EV zachytený v sériovom vyhotovení
Zábery zverejnil kanál NCars na platforme YouTube. Na videu sa objavuje vozidlo, ktoré pôsobí ako plnohodnotný prototyp s finálnymi tvarmi. Rozšírené blatníky už nie sú provizórne pridané, ale elegantne zapracované do karosérie. Predná aj zadná časť pôsobia robustne, no BMW opäť nepoužilo špecifické rozšírené zadné dvere pre M model, čo je riešenie známe už z aktuálnej spaľovacej verzie M3. Časť verejnosti to vníma ako šetrenie, automobilka to však prezentuje ako prvok, ktorý má vizuálne zdôrazniť výkon auta.

Prototyp má vpredu pravdepodobne sériové svetlomety, aj keď ich výraz zakrýva kamufláž. Naopak, zadná optika pôsobí skôr ako dočasné riešenie, zatiaľ čo niektoré verzie i3 už testujú so skutočnými, ale zamaskovanými svetlami. Môže to naznačovať, že elektrická M3 dostane odlišný svetelný podpis, no zatiaľ ide len o špekulácie. Pod maskovaním sú stále viditeľné aj dodatočné výplne, a to hlavne v okolí nárazníkov. Presné tvary tak zatiaľ ostávajú skryté.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Už aj traktory a poľnohospodárske stroje prechádzajú na 800 V systém. Aké výhody to prinesie?
- Na český trh mieri nový poskytovateľ nabíjacej infraštruktúry. Ponúkne zaujímavé ceny
- Fiat to v Brazílii rozbalil vo veľkom štýle. Toto je camper, aký ste ešte nevideli
![]()
Podľa videa však môžeme očakávať, že M3 EV bude mať rovnako ako benzínová verzia výrazne širšie blatníky, športovejšie nárazníky a vlastný dizajn kolies. Disky na zachytenom vozidle ešte neprezentujú finálny dizajn, ktorý výrobca plánuje použiť v sériovej výrobe. Automobilka už niekoľkokrát potvrdila, že pre elektrické M modely chce použiť až štvormotorovú konfiguráciu. Takéto riešenie by umožnilo nielen extrémny výkon, ale aj presné a samostatné riadenie krútiaceho momentu na každom kolese. Tento koncept používa aj terénny elektromobil Mercedes-Benz Triedy G.
To môže priniesť jazdné vlastnosti, ktoré budú ešte hravejšie a presnejšie, než na aké sú fanúšikovia M divízie zvyknutí. Naznačuje to aj projekt Vision Driving Experience (VDX), ktorý spoločnosť predstavila ako technologickú ukážku. Ide o koncept s novým riadiacim systémom Heart of Joy a štvormotorovým elektrickým pohonom. Predvedené jazdné schopnosti pôsobia veľmi sebavedomo a ukazujú, kam chce BMW s elektrickým M3 smerovať. BMW zatiaľ neoznámilo oficiálny termín premiéry, no vzhľadom na pokročilé testovanie by sme sa jej mohli dočkať v najbližších mesiacoch. Elektrická M3 tak môže byť jedným z najvýraznejších míľnikov v histórii divízie športových vozidiel značky.




