MojElektromobil

Kedy sa do firemného vozového parku oplatí zaradiť elektromobily? Podľa čoho si vybrať ten správny model a ako sa vôbec dá pripraviť na elektrifikáciu? To je len malá časť otázok, ktorými bude do detailov sprevádzať odborná konferencia eFleet Day 2023.

Prednášky a diskusie postavené na reálnych dátach od ľudí a firiem, ktorí už elektrické autá denne používajú.  Testovacie jazdy a ukážka najnovších elektromobilov. Konkrétne riešenia, prípadové štúdie, rady, tipy a triky. Presne o tom bude eFleet Day 2023, ktorý už 29. marca 2023 prebehne v priestoroch x-bionic® sphere, Šamorín.

Konferenciu eFleet Day 2023 zastrešujú aj tie najzvučnejšie mená automobilového segmentu. So svojimi skúsenosťami, exkluzívnym portfóliom, testovacími jazdami a poriadnym prekvapením sa zúčastní aj Volkswagen Úžitkové vozidlá

Čo bude tým veľkým prekvapením? Veľkolepý návrat ikony. Tentokrát v plne elektrickej verzii s najmodernejšími technológiami a vlastnosťami. Priamo na akcii eFleet Day 2023 sa naplno ukáže jedinečný retro dizajn v novom prevedení – dvojica elektromobilov Volkswagen ID.Buzz a Volkswagen ID.Buzz Cargo

Zatiaľ čo úžitkové prevedenie ID.Buzz Cargo bude staticky vystavené vo vnútorných priestoroch, aby ste si ho mohli poriadne preskúmať z každej jednej stránky, verzia na osobnú prepravu ID.Buzz bude dostupná aj na testovacie jazdy! Áno, presne tak. Počas akcie eFleet Day 2023 si budete môcť na vlastnej koži vyskúšať novú dimenziu plne elektrickej jazdy, ktorú prináša ID.Buzz.

Volkswagen ID.Buzz a ID.Buzz Cargo

Prvý výlučne elektricky poháňaný modelový rad minibusu a skriňovej dodávky v Európe, ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, prenáša siedmimi desaťročiami overené prevedenie do súčasnosti. 

Vlastnosti, ktoré sa stali symbolom automobilovej slobody, nezávislosti a nespútaných emócií dnes posúva do úplne novej roviny. Do elektromobilov pripravených na budúcnosť spojenú s nulovými emisiami a autonómnou jazdou. 

Od nepamäti je pre modelový rad typická ikonická predná časť s profilom písmena V, akú má aj aktuálny ID. Buzz. Rovnako tak ide o veľkorysý interiér s čistým rozložením, premyslenou koncepciou pre optimálne využitie. V prípade osobnej verzie má päť osôb k dispozícii veľký priestor na pohodlné cestovanie a k tomu obrovský batožinový priestor s objemom 1121 litrov.

Keď sa sklopia sedadlá v druhom rade, využiteľný objem sa zväčší až na maximum 2205 litrov. Úžitkový ID. Buzz Cargo má nákladný priestor oddelený pevnou stenou a v kabíne štandardne dve, prípadne tri sedadlá. Do nákladného priestoru elektrickej skriňovej dodávky s objemom 3,9 m3 sa naprieč zmestia dve europalety s nákladom.

Už pri historickom vzore T1 pred vyše 70 rokmi bol dizajn podriadený funkčnosti. Form follows function – táto základná poučka konštrukcie automobilov platí aj pre dizajn modelu ID. Buzz. Ikonicky čisté tvary podporujú vynikajúcu aerodynamiku. ID. Buzz má koeficient aerodynamického odporu 0,285, úžitkový ID. Buzz Cargo 0,29.

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Michal Lauko

Napriek tomu, že sa Volkswagen pridržiava tradícií, neženie to do zbytočných extrémov, ktoré by v kontexte modernej jazdy možno ani nedávali zmysel. Dvojica Volkswagen ID.Buzz a ID.Buzz Cargo stojí na modulárnej platforme MEB vytvorenej výhradne pre elektrické vozidlá. Kombinuje to so softvérovým zázemím ID. Software najnovšej generácie, čo umožňuje, aby sa po stránke softvéru vyvíjali v čase využívaním Over-the-Air aktualizácií.

Ukážkou dôrazu na využívanie toho najmodernejšieho, čo je k dispozícii, je aj sériovo-lokálny výstražný systém „Car2X“, ktorý využíva signály iných vozidiel a dopravnej infraštruktúry aby v reálnom čase upozorňoval vodiča na nebezpečné situácie v premávke. Nechýba ani zástup pokročilých asistenčných systémov, kam spadá napríklad funkcia pamäte pre asistované parkovanie, vďaka ktorej sa vozidlo naučí automaticky parkovať na uloženej trase.

Volkswagen ID.Buzz
Zdroj: Miroslav Schwamberg

V Európe je dvojica ID.Buzz a ID.Buzz Cargo dostupná so 77 kWh batériou a elektromotorom s výkonom 150 kW (204 k), ktorý poháňa zadné kolesá. Plochá batéria, uložená v dvojitej podlahe karosérie, spolu s ľahkým elektromotorom zabezpečujú nízke ťažisko a optimálne rozloženie hmotnosti na nápravy. Batéria sa dá nabíjať striedavým prúdom (AC) s výkonom 11 kW alebo jednosmerným prúdom (DC) s výkonom až do 170 kW. Nabitie batérie z 5 na 80% je potom otázkou približne 30 minút.

Nechýba ani vychytávka vo forme funkcie „Plug & Charge“.  Elektromobilom umožňuje priamo komunikovať s nabíjacou stanicou, pri čom odpadnú starosti s autorizáciou a zvyšujú celkové pohodlie. Možnosti v oblasti nabíjania rozširuje aj podpora obojsmerného nabíjania. V prípade potreby je možné elektrickú energiu z batérie vozidla dodávať do domovej elektrickej sústavy.

Volkswagen ID.Buzz
Zdroj: Miroslav Schwamberg

eFleet Day 2023 v skratke 

Chcete novinky s odkazom na  retro dizajn v úplne novej dimenzii zažiť na vlastnej koži? Tak to by ste nemali chýbať na konferencii eFleet Day 2023! Počet miest je obmedzený, preto neváhajte a registrujte sa už teraz. Aktuálne je dostupná už menej ako polovica alokovaných miest.

  • Elektromobilita vo firme: Odpovede na všetky otázky vo veci prevádzky elektromobilov vo firme
  • Prednášky a diskusie: Konkrétne riešenia, prípadové štúdie, rady, tipy a triky
  • Testovacie jazdy: Predvádzacie vozidlá k dispozícii na testovacie jazdy
  • Networking: Stretnite sa s odborníkmi, zástupcami automobiliek a infraštruktúry
Partneri eFleet Day 2023 | Foto: Miloš Debnár
23. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+