MojElektromobil

Kedy sa do firemného vozového parku oplatí zaradiť elektromobily? Podľa čoho si vybrať ten správny model a ako sa vôbec dá pripraviť na elektrifikáciu? To je len malá časť otázok, ktorými bude do detailov sprevádzať odborná konferencia eFleet Day 2023.

Prednášky a diskusie postavené na reálnych dátach od ľudí a firiem, ktorí už elektrické autá denne používajú. Testovacie jazdy a ukážka najnovších elektromobilov. Konkrétne riešenia, prípadové štúdie, rady, tipy a triky. Presne o tom bude eFleet Day 2023, ktorý už 29. marca 2023 prebehne v priestoroch x-bionic® sphere, Šamorín.

Firemné flotily s plug-in hybridnými vozidlami a elektromobilmi môžu pri nabíjaní svojich áut využívať hybridnú kartu od spoločnosti Shell už aj na Slovensku. Slúži takisto na iniciovanie nabíjacej relácie aj na tankovanie pohonných hmôt. Okrem toho sprístupňuje aj ďalšie benefity, ako je nastavenie limitov či sledovanie transakcií v reálnom čase.

Pre koho je určená a aké sú jej možnosti využitia?

Hybridná karta Shell funguje vo verejnej sieti nabíjacích staníc Shell Recharge a v sieti vybraných partnerov. To značí, že vodiči ju aktuálne môžu používať na približne 580 nabíjacích bodoch, čo je v rámci Slovenska jednoznačne najväčší počet dostupných nabíjacích bodov v rámci jedného riešenia. V Európe majú k dispozícii viac ako 300-tisíc nabíjacích bodov. Hybridnú kartu, ktorá je vydaná na Slovensku, totiž možno používať v akceptačnej sieti Shell aj v iných krajinách.

„Hybridná karta Shell je určená najmä pre firemných zákazníkov, ktorí vlastnia vozové parky s autami do 3,5 tony, čiže osobnými a ľahkými úžitkovými vozidlami. Typickými reprezentantmi takýchto firiem sú napríklad kuriérske alebo dodávateľské spoločnosti. Vzhľadom na širokú akceptačnú sieť očakávame medzi firemnými zákazníkmi výrazný záujem o hybridné karty,“ hovorí riaditeľka divízie Shell Fleet Solutions pre Českú republiku a Slovensko Eva Belák Heberová. 

Shell Recharge
Shell Recharge stanica | Zdroj: Shell

Podľa prieskumu spoločností Shell a Deloitte až dve tretiny manažérov firemných flotíl uvažujú o využívaní plug-in hybridných alebo elektrických automobilov. Hybridná karta, ktorá je vybavená RFID bezkontaktnou technológiou, poskytuje výhody, na aké sú zvyknutí majitelia tradičných palivových kariet. Tí si pochvaľujú predovšetkým jednu súhrnnú faktúru pre všetky transakcie vykonané vydanými kartami, čo im umožňuje lepšiu kontrolu nákladov a prehľad transakcií cez online zákaznícky portál.

Hoci hybridnú kartu možno používať samostatne, jej výhody sa znásobujú s mobilnou aplikáciou Shell Recharge. Tá slúži jednak na vyhľadávanie nabíjacích bodov s možnosťou zobrazenia taríf, ako aj na spustenie a zastavenie nabíjacej relácie. Okrem toho zaznamenáva históriu transakcií, čo je veľmi užitočná funkcia, keďže nabíjacie stojany nevydávajú pokladničné doklady.

shell
Hybridná karta Shell | Zdroj: Shell

Aplikácia je totiž priamo prepojená s fyzickou kartou, resp. kartami, ktoré do nej možno pridávať buď ručne zadaním ich identifikačného čísla, alebo zosnímaním QR kódu na zadnej strane karty. Okrem transakcií umožňuje s využitím pokročilých vyhľadávacích nástrojov sledovať aj spotrebu za vybrané obdobie a jej prepočet na ušetrené emisie oxidu uhličitého, celkové náklady vynaložené na nabíjanie či dĺžku nabíjacích relácií.

eFleet Day 2023 v skratke

Chcete si vyskúšať najnovšie elektromobily? Chcete poradiť či sa vašej spoločnosti oplatí prejsť na elektrickú flotilu? Tak to nesmiete chýbať na konferencii eFleet Day 2023! Počet miest je obmedzený, preto neváhajte a registrujte sa ešte dnes. 

  • Elektromobilita vo firme: Odpovede na všetky otázky vo veci prevádzky elektromobilov vo firme
  • Prednášky a diskusie: Konkrétne riešenia, prípadové štúdie, rady, tipy a triky
  • Testovacie jazdy: Predvádzacie vozidlá k dispozícii na testovacie jazdy
  • Networking: Stretnite sa s odborníkmi, zástupcami automobiliek a infraštruktúry
Partneri eFleet Day 2023 | Foto: Miloš Debnár
14. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+