MojElektromobil

BMW pokračuje na svojej ceste smerom k elektromobilite. V roku 2021 viac ako zdvojnásobila predaj plne elektrických vozidiel, a to napriek tomu, že išlo turbulentné obdobie v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine.

Skok v predajoch batériových elektromobilov

Zákazníkom dodala 215 755 plne elektrických modelov značiek BMW a MINI, pričom koncom roka novému majiteľovi odovzdala už aj svoje 500 000. plne elektrické vozidlo. Ak by do mixu pridáme aj plug-in hybridy, tak predaja elektrifikovaných vozidiel v roku 2022 pre BMW skončili na čísle 372 956 vozidiel, čo predstavuje medziročný rásť o 35,6 %.

Pozitívne sa vyvíjal aj predaj elektrifikovaných modelov MINI (vrátane plug-in hybridov), ktorý sa vyšplhal na 60 839 vozidiel.  Plne elektrický model MINI Cooper SE zostal v roku 2022 najpredávanejším modelovým variantom značky. 

Rok 2023 je pre značku MINI veľmi dôležitý. Oslavuje 110 rokov automobilovej výroby vo svojom hlavnom závode v Oxforde a predstaví prvé dva plne elektrické modely novej rodiny MINI. Značka ako také smeruje k čisto elektrickému portfóliu, čo by mala dosiahnuť začiatkom budúcej dekády. 

Vstup do segmentu batériových elektromobilov spečatila aj značka Rolls-Royce Motor Cars. Predstavila totiž model Spectre, prvé ultraluxusné elektrické super kupé na svete. Aj v tomto príde sa pozeráme na plne elektrický prerod, ktorý luxusná značka plánuje dosiahnuť v roku 2030.

Rolls-Royce Spectre | Foto: Rolls-Royce

Každé druhé predané auto bude čoskoro elektromobil

V duchu ďalšieho rastu koncernu BMW by sa mal niesť aj rok 2023. Naznačuje to silný produktový rad plne elektrických modelov, ako aj mimoriadne vysoký príjem objednávok, vrátane nových modelov BMW X1, iX1, i4, iX a i7.  

Očakávania sa postupne začali napĺňať už počas prvého štvrťroka 2023 a ak všetko pôjde podľa plánov, tak batériové elektromobily BMW tento rok dosiahnu predajný podiel 15%. Inak povedané, približne takže šieste predané aut značky BMW bude plne elektrické. Tento podiel sa v nadchádzajúcich rokoch bude len zvyšovať. V roku 2026 by malo byť plne elektrické už každé tretie predané vozidlo skupiny BMW. Ešte pred príchodom novej dekády to podľa súčasnej projekcie bude už každé druhé auto!

BMW i7 | Foto: BMW

Pri pohľade na medziročné porovnanie prvých dvoch mesiacov roka je jasné, že nejde o žiadne odvážne odhady bez solídnych základov – počet predaných elektromobilov sa viac než zdvojnásobil. 

Značka sa vôbec netají tým, že svoju budúcnosť vidí ako elektrickú, cirkulárnu a digitálnu. Úsilie zamerané na naštartovanie elektromobility preto nebude tlmiť. Práve naopak. Pridaním modelov BMW radu 5 bude plne elektrická alternatíva dostupná prakticky v každom z hlavných segmentov. Smerovanie k elektrickej budúcnosti spečatí koniec roka, kedy dorazí model BMW iX2.

Ďalším impulzom bude nová ponuka vozidiel postavená na prelomovom dizajnovom jazyku NEUE KLASSE, ktorý sa má stať štandardom pre digitalizácia a elektrifikáciu modelov bavorského koncernu. Už teraz je naplánovaných minimálne šesť nových elektromobilov generácie NEUE KLASSE.

Výročná konferencia BMW | Foto: BMW

Nové obchodné prístupy

Okrem predstavovania nových plne elektrických modelov sa BMW venuje aj digitalizácii predaja a marketingu. V budúcnosti sa BMW Group bude na 24 európskych trhoch spoliehať na priamy predaj, pričom predajcovia budú pôsobiť ako obchodní zástupcovia – to vytvára nevyhnutné podmienky pre bezproblémový prechod medzi online a offline zákazníckou skúsenosťou. Cieľom je zvýšenie zákazníckej spokojnosti, umocnenie zážitku z prémiovej značky, ale aj oslovenie novej zákazníckej základne.

Nový model zastúpenia BMW Group tiež vytvorí cenovú transparentnosť a zabezpečí zákazníkom rovnakú konzistentnú ponuku vo všetkých predajných kanáloch. V tomto roku vzniknú podmienky, ktoré umožnia štart pre značku MINI v roku 2024 a značka BMW bude nasledovať v roku 2026. Implementácia sa bude odvíjať v úzkej spolupráci s maloobchodnými partnermi.

Základným prvkom preskupenia predaja sa stáva aplikácia My BMW/MINI. Vďaka mnohým funkciám a intuitívnemu rozhraniu prevedie používateľov najlepšími zákazníckymi skúsenosťami v odvetví.

BMW na eFleet Day 2023

Svoju cestu za elektrickou budúcnosťou BMW naplno predstaví aj počas konferencie eFleet Day 2023, ktorá sa uskutoční už 29. marca 2023 v priestoroch rezortu x-bionic sphere, Šamorín.

Na návštevníkov tu, okrem iného, budú čakať špičkové modely BMW i7, BMW iX xDrive 50 a BMW i4 M50. Každý kúsok z menovanej troje je skvostom, no najväčšiu pozornosť na seba nepochybne pritiahne model BMW i7, ktorý predstavuje najnovší míľnik na ceste k e-mobilite v luxusnom segmente.

BMW i7 | Foto: BMW

BMW i7 xDrive60 prichádza s piatou generáciou elektrického pohonu BMW eDrive, jedným elektrickým motorom na prednej a jedným na zadnej náprave, čo znamená, ide o elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive. 

Celkový výkon elektromotorov 400 kW, maximálna rýchlosť 240 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dojazd až 625 km (WLTP) podčiarkujú, že ide o špičku svojho segmentu. Pridáva sa k tomu aj podpora rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až do 195 kW. Už 10 minútové nabíjanie dokáže dojazd zvýšiť až o 170 kilometrov.

Interiér BMW i7 | Foto: BMW

V prípade BMW i7 nejde len o prvotriedne technologické zázemie, ktoré mimochodom umožňuje dosiahnutie autonómnu jazdu na úrovni Level 3. Zážitok z čisto elektrickej jazdy a maximálneho pohodlia posúva na úplne novú úroveň aj vďaka svojmu interiéru, kde svoje miesto získala napríklad širokouhlá 31-palcová obrazovka BMW Theatre Screen s 8K rozlíšením pre sledovanie filmov prepojená so zvukovým systémom Bowers & Wilkins. A to samozrejme nie je všetko.

Interiér BMW i7 | Foto: BMW

Naplno sa s novým modelom BMW i7 môžete zoznámiť počas konferencie eFleet Day 2023, kde presne zistíte, o čom všetko je nefalšovaná prvotriedna elektromobilita.

Partneri eFleet Day 2023 | Foto: Miloš Debnár
23. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+