MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2022 po svojom úspešnom štarte v Bratislave mieri aj do ďalších slovenských miest. Najbližšie to bude v Trenčíne, kde svoje brány v priestoroch nákupného strediska OC Laugaricio otvorí počas víkendu 17. až 19. júna 2022.

Od špecializovanej výstavy Salón Elektromobilov 2022 Trenčín nás delí už len niekoľko dní. Tešiť sa môžete na desiatky elektromobilov, plug-in hybridov, prednášky a prezentácie, súťaže, ale hlavne na testovacie jazdy, vďaka ktorým budete môcť okúsiť elektromobilitu na vlastnej koži.

Medzi vystavovateľmi sa blysnú najväčšie mená automobilového priemyslu so svojimi elektrifikovanými modelmi. Medzi nimi nemôže chýbať ani zastúpenie francúzskej automobilky DS Automobiles a jej špičkové modely.

Súčasťou Salóna Elektromobilov 2022 v Trenčíne budú modely DS7 Crossback E-Tense a DS3 Crossback E-Tense, ktoré si návštevníci môžu vyskúšať na vlastnej koži počas testovacích jázd. 

DS Automobiles tým ale nekončí. V priestoroch OC Laugaricio ešte vystaví dvojicu DS4 Cross Rivoli a DS9 Rivoli+ E-TENSE, aby sa každý mohol na vlastné oči presvedčiť ako vyzerá spojenie francúzskych schopností, luxusu a moderných technológií.

DS 9 ako vrchol ponuky DS Automobiles

Model DS 9, to je reprezentatívny sedan, ktorý momentálne patrí na samotný vrchol ponuky značky DS Automobiles. Stojí na novej verzii platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s dlhým rázvorom (290 cm), čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Nehovoriac o tom, že celý model sa nesie v duchu elegancie a pohodlia. Vozidlo dlhé 493 cm, široké 193 cm a vysoké 146 cm, jednoducho nie je žiaden drobec, čo znamená, že posádka má viac než dostatok priestoru.

Model DS 9 je trojpriestorový sedan, ktorý preberá klasické dizajnové princípy značky DS Automobiles, vyznačuje sa nápadnou prednou časťou s maskou DS Wings, čo je typický znak vozidiel značky, a mriežkou chladiča s trojrozmerným výbrusom. Pre svetelný podpis vozidla je charakteristická technológia DS Active LED Vision s modulmi, ktoré sa otáčajú o 180 ° a podčiarkujú ich denné svetlá spracované ako perlový náhrdelník. Na kapote sa prvýkrát objavuje aj gilošovaný dekor Clous de Paris v tvare šable, ktorý sa doteraz používal len v interiéri modelov DS.

DS 9 síce prináša moderný dizajn a najnovšie technologické vychytávky, nezabúda však na svoj pôvod. Odkazom na model DS z roku 1955 sú lišty v tvare kornútkov na okrajoch strechy, ktoré boli typickým znakom legendárneho sedanu. Teraz boli upravené a nesú nové bočné obrysové svetlá, no stále čiastočne vzdávajú hold avantgardnému duchu pôvodného modelu DS.

Foto: DS Automobiles

Plynulú elegantnú siluetu podčiarkuje línia vedúca bez akéhokoľvek prerušenia od masky chladiča cez kapotu, čelné sklo a strechu až po batožinový priestor. Boky sú hladké, tiahnu sa ladne od predných svetlometov k zadným svetlám. Všetko podčiarkujú zapustené kľučky dverí vo farbe karosérie. 

Aj zozadu je zjavná túžba integrovať každý prvok do jedného celku. Zadné blatníky, nárazník a batožinový priestor, to všetko na seba plynulo nadväzuje. Pridávajú sa k tomu ďalšie ikonické prvky: zadné svetlá vytvárajúce motív šupín a lišty v tvare šablí vzdávajúcich hold dizajnovým prvkom veľkých francúzskych karosárov z 30. rokov.

V znamení pohodlia

Maximálny komfort pre všetkých pasažierov. Tak nejak by sa v skratke dal zhrnúť hlavný princíp, ktorého sa drží model DS 9. Priestor na zadných sedadlách vďaka rázvoru dlhému 290 cm je len začiatkom. Sedadlá sú vyhrievané, odvetrávané, vybavené masážnou funkciou a nastaviteľnými opierkami hlavy Lounge. 

K celkovému pohodliu prispieva stredová lakťová opierka a aj ona ponúka možnosti prevzaté z vyšších segmentov: spracovanie v koži, úložné priestory vybavené USB konektormi, ovládanie masážnych sedadiel a farebné vnútorné osvetlenie. Všetky kľúčové nastavenia sú pritom individuálne, to znamená, že každý cestujúci si svoje pohodlie ovláda sám.

Interiér DS 9, to je stelesnenie luxusu. Palubná doska celá čalúnená kožou Nappa, spracovanie sedadiel s motívom hodinkového pásku Bracelet, tlačidlá vo forme kryštálov, čalúnenie Alcantara na celom strope a na slnečných clonách či stropné držadlá a airbag v strede volantu ručne potiahnuté kožou. Je toho skutočne veľa. Každý prvok interiéru bol premyslený do najmenších detailov a srší z neho ušľachtilá elegancia.

Veľká pozornosť je venovaná aj akustického komfortu, ktorý sa vo vozidle DS 9 posunul na novú úroveň aj vďaka špeciálnej úprave zacielenej na potlačenie vonkajšieho hluku. Vrstvené akustické sklo dopĺňa zváranú a lepenú karosériou, ktorá potláča vibrácie. Potešenie umocňuje unikátne Hi-Fi ozvučenie Focal Electra s výkonom 515 W. Medzi štrnásť reproduktorov rozmiestnených v kabíne pre zvukový zážitok na úrovni koncertnej sály boli pridané nové mriežky výškových reproduktorov z ušľachtilej ocele.

DS 9 v dave rozhodne nezapadne. Na karosérii sa objavuje chrómovaný znak DS Performance Line na predných dverách, DS Wings a chrómovaná lišta batožinového priestoru. Na čierno lesklej mriežke masky chladiča sa nachádza logo DS Performance Line. Stred 19-palcových čiernych diskov kolies z ľahkých zliatin Monaco dostal karmínový odtieň.

Foto: DS Automobiles

Plug-in hybridná premiéra

DS 9 prichádza ako plug-in hybrid s pohonom E-Tense a celkovým výkonom 165 kW (225 k). Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech (132 kW/180 k) a elektromotor (81 kW/110 k). Vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh dokáže v čisto elektrickom režime s nulovými emisiami prejsť do vzdialenosti až 50 km, podľa WLTP. Batéria sa pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW nabije za 1 hodinu a 45 minút.

Elektromotor sa používa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie. 

Vozidlo môže jazdiť v 100 % elektrickom režime, v 100 % benzínovom režime, alebo v režime, ktorý oba režimy kombinuje. Režim E-Tense Sport ponúka maximálne spojenie oboch dostupných energií s upravenými nastaveniami akceleračného pedála, prevodovky, riadenia a aktívneho odpruženia.

Samozrejmosťou sú špičkové asistenčné a bezpečnostné systémy. Od systému DS ACTIVE SCAN SUSPENSION pre zmenu tlmenia a pruženia každého kolesa, cez režim poloautonómnej jazdy 2. úrovne DS DRIVE ASSIST, pokročilého parkovacieho asistenta DS PARK PILOT až po plejádu ochranných a podporných funkcií pre vodiča združenú v komplexnom balíku DS SAFETY.

Foto: DS Automobiles
15. júna 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+