Daimler Trucks predstavil vodíkové aj elektrické nákladné vozidlá. S výrobou začne už čoskoro

Seit 2018 ist der schwere, batterieelektrische eActros im intensiven Kundeneinsatz. Die Erkenntnisse aus der Kundenerprobung fließen direkt in die Serienentwicklung des lokal CO2-neutralen E-Lkw für den urbanen Verteilerverkehr. Geplanter Start der Serienproduktion ist ab 2021. The heavy, battery-electric eActros is in intensive customer testing since 2018. The findings from these trials flow directly into the series development of the locally CO2-neutral e-truck for distribution in urban areas. The planned start of series production is in 2021.

Výrobca nákladných motorových vozidiel Daimler Trucks dnes predstavil svoju technologickú stratégiu na elektrifikáciu svojich vozidiel určených na mestskú distribúciu či až medzinárodnú diaľkovú prepravu.

Mercedes-Benz GenH2 ako vodíkový ťahúň

Ako koncepčný model odhalil nákladné motorové vozidlo Mercedes-Benz GenH2, ktoré má odštartovať pohon palivovými článkami. Dojazd na jednu nádrž má dosahovať až 1000 km a s prvými zákazníckymi testami sa začne v roku 2023.

So sériovou výrobou tohto modelu sa momentálne počíta až na druhú polovicu desaťročia. Výrobca pritom avizuje, že výkon nákladného vozidla bude porovnateľný s výkonom konvenčného dieselového modelu.

Ako základ nákladného motorového vozidla GenH2 použili vývojári divízie Daimler Trucks vlastnosti konvenčného nákladného motorového vozidla Mercedes-Benz Actros na diaľkovú prepravu, najmä hnaciu silu, dojazd a výkonnosť.

Sériová verzia nákladného motorového vozidla GenH2 ponúkne prípustné zaťaženie 25 ton pri celkovej hmotnosti 40 ton.

Obe nádrže z ušľachtilej ocele určené pre sériovú verziu nákladného motorového vozidla GenH2 sa budú vďaka kapacite 80 kg (každá 40 kg) vyznačovať mimoriadne vysokou skladovacou kapacitou vhodnou na prekonávanie veľkých vzdialeností.

Systém palivových článkov sériovej verzie nákladného motorového vozidla GenH2 bude poskytovať výkon 2 x 150 kW a akumulátor poskytne dočasne výkon 400 kW.

Úložná kapacita akumulátora s hodnotou 70 kWh je relatívne nízka, pretože akumulátor by nemal byť zdrojom energie, ale primárne by mal slúžiť na okamžité navýšenie výkonu pohonu s palivovými článkami: napríklad pri najvyššom zaťažení počas zrýchľovania alebo pri jazde do kopca s plným zaťažením.

Súvisiacie články

Oba elektromotory predsériovej verzie sú navrhnuté na trvalý výkon 2 x 230 kW a maximálny výkon 2 x 330 kW. Krútiaci moment je na úrovni 2 x 1577 Nm, resp. 2 x 2071 Nm.

Elektrický nákladiak eActros LongHaul

Prezentácie sa dnes dočkalo aj nákladné motorové vozidlo  na diaľkovú prepravu s čisto elektrickým pohonom s akumulátormi –  Mercedes-Benz eActros LongHaul.

Sériovú výrobou modelu eActros LongHaul plánuje divízia Daimler Trucks na rok 2024. Jeho dojazd na jedno nabitie bude okolo 500 kilometrov.

Model eActros už budúci rok

Daimler Trucks má v talóne ešte jeden model určený na distribučnú prepravu – model eActsos.

Pôvodný prototyp tohto kúsku bol predstavený ešte v roku 2018 s dojazdom 200 km. Odvtedy prechádzal testovaním u zákazníkov v každodennej preprave a pokračovalo sa aj na jeho úpravách. Medzičasom malo dôjsť aj k citeľnému zvýšeniu dojazdu.

Do sériovej výroby sa má dostať už budúci rok ako ťažké nákladné motorové vozidlo s čisto elektrickým pohonom s akumulátormi.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.