MojElektromobil

Spoločnosť Daimler AG získala v rámci svojich výskumných a vývojových aktivít menšinovú podielovú účasť na americkej spoločnosti Sila Nanotechnologies Inc. (Sila Nano), ktorá je špecialistom v oblasti materiálov akumulátorov. Spoločnosť Sila Nano bola založená v roku 2011 a momentálne je popredným lídrom vo vývoji nových materiálov pre batérie, ktoré dosahujú lepšie výsledky ako dnešné akumulátory s lítium-iónovou technológiou.

Najnovšie poznatky z vývoja spoločnosti predstavujú nový štandard v oblasti výkonu batérií. Pri výrobe bezpečných a stupňovite rozšíriteľných akumulátorov s vyššou energetickou hustotou sa spoliehajú na potenciál kremíka. Vďaka tomu vznikajú nové možnosti elektrifikácie, či už spotrebičov, elektrických vozidiel alebo iných prístrojov. Daimler získa vďaka svojej iniciatíve miesto v predstavenstve spoločnosti Sila Nano. Investícia je súčasťou najnovšieho investičného balíka, ktorý iniciovala spoločnosť Daimler.

„Sme na ceste k mobilite bez emisií CO2. Už počas tohtoročného uvádzania úplne nového modelu EQC na trh pripravujeme ďalšiu generáciu výkonných elektrických vozidiel. Lítium-iónová technológia je momentálne najefektívnejšou dostupnou technológiou akumulátorov a do budúcnosti ponúka ešte veľký potenciál. Pokroky spoločnosti Sila Nano v oblasti výkonu akumulátorov sú sľubné. Tešíme sa na plodnú spoluprácu a spojenie našich síl pri ďalšom vývoji a rýchlom uvedení na trh,“ vyjadril sa Sajjad Khan, výkonný viceprezident zosieťovanej, autonómnej, zdieľanej a elektrickej mobility spoločnosti Daimler AG.

Pracuje sa na ďalšej generácii chémie akumulátorov

Zatiaľ čo pokroky v oblasti tradičnej chémie lítium-iónových batérií viac-menej stagnujú, tím vedcov a inžinierov spoločnosti Sila Nano usilovne pracuje na vývoji ďalšej generácie chémie akumulátorov. Využíva pritom kremík, ktorý sa osvedčil ako silný materiál a vďaka tomu prinášajú na trh bezpečný a robustný produkt, ktorý je pripravený na sériovú výrobu.

„Táto prelomová chémia dnes predstavuje zlepšenie až o 20 percent a v porovnaní s klasickými lítium-iónovými akumulátormi prináša ďalší potenciál na zlepšenie. Máme veľkú radosť zo spolupráce so spoločnosťou Daimler. Do flotily spoločnosti Daimler sa snažíme priniesť ešte lepšie a energeticky silnejšie akumulátory a zrealizovať našu spoločnú víziu o budúcnosti s elektrickými vozidlami pre ľudí,“ povedal Gene Berdichevsky, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Sila Nano.

Spoločnosť nahrádza pôvodné grafitové elektródy svojimi patentovanými kompozitnými materiálmi, ktoré z veľkej časti pozostávajú z kremíka. Ich výhodou je vysoká energetická hustota a vyššia stabilita cyklov, vďaka čomu umožňujú vývoj výkonnejších zdrojov energie s dlhšou životnosťou. Tieto materiály sa dajú jednoducho integrovať do už existujúcich výrobných závodov lítium-iónových akumulátorov a umožňujú efektívne nasadenie so sériovej výroby.

Plány spoločnosti Mercedes-Benz

Do roku 2022 má byť elektrifikované celé portfólio divízie Mercedes-Benz Cars. Spoločnosť Daimler vychádza z toho, že do roku 2025 budú tvoriť elektrické modely 15 až 25 percentný podiel celkového odbytu vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars.

Divízia Mercedes-Benz Cars investuje približne 10 miliárd eur do rozšírenia svojho portfólia produktov značky EQ. Spoločnosť Daimler investuje okrem toho viac než miliardu eur do globálneho združenia výroby akumulátorov v rámci celosvetovej výrobnej siete Mercedes-Benz Cars. Kupuje články na svetovom trhu a poveruje dodávateľov na ich produkciu na základe špeciálnych špecifikácii. Spoločnosť si týmto spôsobom zabezpečuje tú najlepšiu možnú technológiu.

Náš tip
Nové batérie od Innolith budú lacnejšie a efektívnejšie. Kedy sa ich dočkáme?
4. mája 2019
Zdroj: tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+