Značka Cupra, ktorá vznikla ako športová verzia automobilov značky Seat, pripravuje ďalší krok v elektrifikácii svojho portfólia. Po uvedení väčších elektrických crossoverov chce teraz osloviť zákazníkov v segmente malých mestských áut. Novinka s názvom Cupra Raval má byť predstavená v plnej podobe začiatkom roka 2026, kedy sa zároveň rozbehne aj jej sériová výroba. Informácie zverejnil portál InsideEVs.
Cupra Raval ako nová tvár mestskej elektromobility
Model dostal meno po barcelonskej štvrti Raval, známej dynamickou atmosférou, pulzujúcim mestským životom a výrazným charakterom. Podľa výrobcu má práve toto pomenovanie vystihovať povahu auta, ktoré má byť určené najmä do mestského prostredia, no zároveň ponúknuť športovejší prejav než väčšina konkurencie. Z technického hľadiska bude Cupra Raval úzko spätá s pripravovanými elektromobilmi Volkswagen ID. Polo, ID. Cross a Škoda Epiq.

Všetky tieto modely vzniknú na novej platforme MEB+, určenej pre menšie a cenovo dostupnejšie elektrické vozidlá. Na rozdiel od doterajšej architektúry počíta MEB+ s pohonom predných kolies a má pomôcť znížiť výrobné náklady. Produkcia bude údajne prebiehať v Španielsku. Cupra oznámila, že Raval má ponúknuť najzábavnejšie jazdné vlastnosti spomedzi áut postavených na tejto platforme. Pomôcť tomu má nižšia svetlá výška a tuhšie naladený podvozok.

Základné výkonové parametre zatiaľ výrobca nezverejnil, no športová verzia má disponovať výkonom 208 alebo 223 koní. Táto verzia dostane aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál a ešte tvrdšie nastavenie podvozka. Na európskom trhu sa Raval dostane do priamej konkurencie s modelom Renault 5 E-Tech, ktorý sa v súčasnosti radí medzi najobľúbenejšie malé elektrické hatchbacky. Francúzsky model boduje retro dizajnom a modernými technológiami, Cupra však volí opačný prístup a stavia na ostrom, súčasnom dizajnovom jazyku.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Neue Klasse znamená revolúciu v elektromobiloch. Jazdili sme s BMW iX3 s dojazdom vyše 800 km | Prvé jazdy
- Tesla Model X 2026 je tu, zmeny sa udiali najmä pod kapotou
- Lexus vstupuje do éry elektrických hyperšportov. Toto je koncept batériového LFA
![]()
Nový elektromobil má zaujať výraznými svetlometmi s trojuholníkovým tvarom, ostrými líniami karosérie a atletickými proporciami. Vyššia stavba karosérie zároveň odkazuje na praktické riešenia typické pre elektromobily, najmä umiestnenie batérie v podlahe. Predpokladaná základná cena modelu Cupra Raval sa má pohybovať okolo 26-tisíc eur, čím by mierne podliezla hlavného konkurenta z Francúzska. Vstupné verzie by mali dostať batériu typu LFP s kapacitou pod 40 kWh.

Verzie s dlhším dojazdom a športový variant budú vybavené 58 kWh batériou typu NMC. Podľa metodiky WLTP má takýto Raval zvládnuť dojazd približne 450 kilometrov a výkonnejšia verzia ponúkne dojazd okolo 400 kilometrov. Cupra Raval má ambíciu stať sa výrazným hráčom v segmente mestských elektromobilov, kde bude rozhodovať nielen cena a dojazd, ale aj dizajn a jazdný charakter. Výrobca týmto modelom cieli na mladších vodičov a zákazníkov hľadajúcich alternatívu k tradične poňatým malým elektromobilom.




