Spoločnosť Continental vyvinula nové senzory, ktoré dokážu odmerať teplotu vo vnútri elektromotorov elektromobilu, a to priamo na rotore. Ide o inováciu, ktorá môže prispieť k vývoju výkonnejších, lacnejších a udržateľnejších motorov pre elektrické vozidlá. Na tému upozornil portál Electrive.
Presnejšie meranie teploty prináša množstvo výhod
Nový snímač teploty rotora má poskytnúť výrazne presnejšie výsledky merania v porovnaní so súčasnou softvérovou simuláciou, ktorej nepresnosť sa pohybuje až do úrovne +/- 15 stupňov celzia. Tri stupne v prípade nových senzorov sú oproti tomu naozaj oveľa presnejšie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Volkswagen dokončuje svoju novú elektrickú platformu. Ponúkne skvelú škálovateľnosť a 800 V architektúru
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
- Test Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC: Dá sa prísť elektromobilom k moru bez nabíjania?
Toto otvára úplne nové možnosti pri vývoji elektromotorov. Presnejšie údaje môžu napríklad výrobcom pomôcť znížiť množstvo používaných vzácnych kovov, ktoré je pomáhajú zvýšiť tepelnú odolnosť magnetov vo vnútri rotorov. Vďaka presne odmeraným a nie vypočítaným teplotám je možné nielen ich presnejšie dávkovanie, ale aj cielenejšie riadenie chladiaceho systému počas prevádzky. A v neposlednom rade je vďaka presnejším meraniam možné aj zvýšiť samotný výkon motorov.

„Vďaka menšej spotrebe zdrojov a nižším nákladom je technológia snímačov eRTS výhodná v porovnaní sú súčasnými riešeniami. Táto inovácia ukazuje, že investovanie zdrojov a zameranie odborných znalostí do nášho produktového centra bolo správnym rozhodnutím. Budeme naďalej postupne rozširovať naše portfólio snímačov pre elektromobily.“
Bin Huo, vedúci segmentu pasívnej bezpečnosti a senzoriky v automobilovej divízii Continental
Rotory pri plnom zaťažení dosahujú teploty okolo 150 stupňov celzia, preto sa musia chladiť. Ak sa magnety zahrejú až príliš, môžu sa demagnetizovať, čím vlastne stratia svoju najdôležitejšiu vlastnosť. Riešenia, ktoré sa v súčasnosti používajú, merajú ich teplotu pomocou informácií zo snímača teploty statora a ďalších premenných. Preto môže byť odchýlka až 15-stupňová.