MojElektromobil

Chevy Bolt EV síce patrí do kategórie menších elektromobilov, svojim spracovaním a ponúkanými parametrami sa veľmi ľahko dokázal dostať medzi tie obľúbenejšie. General Motors teraz prichádza s novou verziou, ktorá má najmä nový facelift, ale aj jednu dôležitú zmenu z pohľadu technickej výbavy. Okrem klasickej verzie Chevy Bolt EV však prichádza aj väčšia EUV verzia.

Výrazne lepšia maska

Elektromobil Chevy Bolt EV má veľmi zaujímavo nastavené parametre. Podľa prísnejšej normy EPA totiž ponúka elektrický dojazd cez 400 kilometrov, čo je vzhľadom na charakter auta naozaj veľmi solídna hodnota. Do predaja sa postupne dostane nová verzia modelového radu 2022. Tá je v znamení zmien niektorých prvkov v exteriéri, interiéri, no najmä sa dočkal jednej technickej zmeny. Chevy Bolt EV totiž dostáva výkonnejšiu 11,5 kW palubnú nabíjačku. Kapacita batérie zostáva rovnaká, teda 66,5 kWh a tak isto aj normovaný EPA dojazd, teda 417 kilometrov.

Zmeny v exteriéri sú naozaj výrazné. Čisto teoreticky by sa mohli odraziť aj na lepšej spotrebe, teda vyššom dojazde, aj keď to oficiálne čísla nepotvrdzujú. Nový Chevy Bolt EV totiž dostáva úplne novú prednú masku spolu so svetlami, čím mierne pripomína najnovší model Hyundai Kona Electric pre rok 2021. Predné mriežky či zaslepená maska sa úplne stráca. Predná časť je teda takmer dokonale oblá a prispôsobená pre lepšiu aerodynamiku. Svetlá sú LED a len veľmi decentné v tvare pásika. Ďalšie svetlá sa ale dostali aj do bočných strán, no stále splývajú s tvarom prednej masky. Priestor pre chladenie je prítomný len v spodnej časti. Aj elektromobily potrebujú menší priestor pre chladenie elektroniky.

Interiér a Chevy Bolt EUV

V interiéri prišlo na kopec zmien. Chevy Bolt EV má nový infotainment a automobilka sa vrhla na kompletný redizajn stredovej konzoly. Na palubnej doske sa nachádza 10,2 palcový displej s príjemnou grafikou. Fyzické tlačidlá sú minimalizované, avšak na stredovej konzole ich je naopak dosť veľa. Totiž, klasickú páku prevodovky nahradili fyzické tlačidlá pre režimy D, N, P alebo R. Nechýba tiež elektronická ručná brzda. Pod pravou rukou má vodiť aj dostupných asistentov. Prítomné je tu tiež miesto pre bezdrôtové nabíjanie, ale aj klasický USB konektor po boku moderného USB-C.

Nová, väčšia verzia Chevy Bolt EUV má snahu priniesť SUV dizajn a priestor do tohto malého hatchbacku. Oproti klasickej verzii je EUV o 16 centimetrov dlhšia, čo sa prejavuje na väčšom priestore vo vnútri, ale aj vyššej váhe a mierne nižšom dojazde. Ten klesá podľa normy EPA na 402 kilometrov. Do Európy sa ale, žiaľ, žiadny z týchto modelov oficiálne nedostane.

15. februára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+