MojElektromobil

Automobilka BYD patrí medzi najväčších výrobcov elektrifikovaných vozidiel na svete. Portfólio má naozaj široké a práve teraz sa rozrástlo o nový model z novej kategórie takzvaných „kei car.“ Vozidlo je zatiaľ najmenším z ponuky čínskej automobilky a očakáva sa, že jeho predaj začne v budúcom roku.

Kei car je mimoriadne kompaktné vozidlo obľúbené v Japonsku

Aby bola informácia úplná, najskôr musíme uviesť, čo vlastne kei car je. ide o špeciálnu kategóriu malých áut, ktoré boli pôvodne vyvinuté v Japonsku. Cieľ je jasný – musí ísť o kompaktné, cenovo dostupné a daňovo zvýhodnené auto. Ide o najmenšiu triedu vozidiel, ktorá bola v minulosti definovaná konkrétnymi technickými limitmi. Napríklad veľkosťou, maximálnym výkonom motora a podobne.

Novinka od BYD bola teraz videná naživo pri testovaní a už pri prvom pohľade je úplne jasné, že zapadá presne do tejto kategórie vozidiel. Najmenším elektromobilom od BYD je v súčasnosti model Seagull (na globálnych trhoch sa predáva ako Dolphin Surf alebo Mini) a má dĺžku 3780 mm. Táto novinka bude o poznanie kratšia.

Prvé testovacie kusy je už možné vidieť na cestách

Vozidlo bolo vôbec po prvýkrát videné v máji tohto roka a podobne, ako aj ostatné autá z tejto kategórie, aj toto má svojrázny, vzpriamený a hranatý dizajn. Najnovšie špionážne fotografie poskytli bližší pohľad, vrátane nahliadnutia do interiéru.

Nemali by ste prehliadnuť:

Prvou a dôležitou informáciou je umiestnenie volantu na pravej strane. To naznačuje, že pôjde pravdepodobne o model určený pre japonský trh, kde sú tieto vozidlá mimoriadne obľúbené. BYD tu rozhodne vidí šancu a uvidíme, ako sa mu bude dariť. Jeho cena by sa mala pohybovať v prepočte niekde na úrovni 17 tisíc eur. Aj keď automobilka zatiaľ nezverejnila konkrétne informácie, môžeme takmer s istotou povedať, že do Európy sa nedostane. Electrek však spomína, že by sme ho v budúcnosti teoreticky mohli vidieť napríklad vo Veľkej Británii.

BYD kei car
Zdroj: ThinkerCar / X

Dominantou interiéru je veľký displej infotainmentu, čo nie je v roku 2025 žiadnym prekvapením. Čo sa týka parametrov, tie zatiaľ nepoznáme, no existujú už nejaké odhady. Napríklad akumulátor by mal mať kapacitu okolo 20 kWh, čo je veľmi málo. Na druhú stranu, ani spotreba nebude vzhľadom na kompaktné rozmery a nízku hmotnosť vysoká, WLTP dojazd by mal byť na úrovni 180 kilometrov. Zaujímavá je informácia o maximálnom DC nabíjacom výkone, ktorý má byť až 100 kW, no tomuto veľmi neveríme.

Náš tip
Továreň Škodovky a Volkswagenu v Číne definitívne zatvára svoje brány. Dôvodom je slabý dopyt
23. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+