MojElektromobil

Jeden z najagilnejších elektromobilov súčasnosti prešiel faceliftom. Vynovené BMW i3 sa dočkalo osviežujúcich dizajnových prvkov, novej výbavy a digitálnych služieb. A pre fanúšikov športovej jazdy pripravila automobilka úplne novú verziu i3s.  

BMW i3 je tu s nami už od roku 2013, preto sa automobilka rozhodla oživiť jeho dizajn a zmodernizovať techniku. Okrem iného boli prepracované oba nárazníky, koncepcia dvojfarebného lakovania, pričom pribudli drobné dizajnové prvky. Paleta lakov sa rozšírila o dva odtiene, a to červený Melbourne a modrý Imperial.

Náš tip
Bratislavská mestská polícia bude testovať elektromobily BMW i3

bmw i3 facelift 2018 i3s

Novinka dostala kompletne LED-kové svetlomety, zdokonalený palubný systém iDrive, nové čalúnenie sedačiek, či príplatkové modré športové pásy a 10,25″ displej infotainmentu s rozlíšením 1 440 x 540 px. Taktiež pribudlo množstvo najmodernejších asistenčných systémov, ktoré sú dostupné v najnovších modeloch značky. Inovovaný bol aj systém inteligentnej konektivity BMW i ConnectedDrive.

Obe nové verzie bude možné objednať aj s 28 kW zážihovým predlžovačom dojazdu REx. Vylepšená bola aj domáca nástenná nabíjačka BMW i Wallbox, ktorá teraz disponuje výkonom 11 kW. Novinky sa dočkajú premiéry na septembrovom autosalóne vo Frankfurte.

Náš tip
18 zaujímavostí o elektromobile BMW i3

bmw i3 facelift interier 2018 i3s

Športová verzia BMW i3s

Úplne nová verzia BMW i3s má mať typické športové DNA značky. Z tohto dôvodu konštruktéri znížili svetlú výšku podvozka o 10 mm a rozšírili rozchod kolies o 40 mm. Výkon elektromotora bol navýšený o 10 kW (135 kW/184 k), pričom krútiaci moment má o 20 Nm viac (270 Nm). Možno sa to zdá málo, ale tí čo už i-trojku šoférovali, vedia, že aj pôvodná verzia má agility na rozdávanie. Upravená bolo riadiaca jednotka a vďaka špeciálnym valivým ložiskám má motor lepšiu výkonnostnú krivku.

bmw i3 facelift 2018 i3s

Pre potreby športovej jazdy bol optimalizovaný stabilizačný a trakčný systém. Elektromobil je tak teraz ešte agilnejší, najmä vo vyšších rýchlostiach a pri prejazde zákrut. Na klzkejšom povrchu je dokonca možné prevádzať kontrolované driftovanie.

Verzii i3s probudol režim SPORT, vďaka ktorému sa upraví nastavenie nových pružín, tlmičov a stabilizátorov na športovú jazdu. BMW i3s akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 s, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Spotreba športovej verzie trošku narástla, a to na 14,3 kWh/100 km. Vďaka tomu sa znížil dojazd na 280 km (NEDC). Pre porovnanie, štandardná i-trojka zrýchli na stovku za 7,3 s, maximálku 150 km/h a dojazd 300 km (NEDC).

Náš tip
BMW nás dráždi videom zo záverečnej fázy testovania BMW i8 Roadster

Zdroj: tlačová správa


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

30. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+