Nemecký výrobca automobilových komponentov, značka ZF, sa chystá vylepšiť tradičný generátor, ktorý sa používa v moderných vozidlách s predlženým dojazdom (EREV). Tieto vozidlá zvyčajne kombinujú benzínový motor, vysokonapäťovú batériu a elektro-motor, pričom ten benzínový nie je priamo napojený na pohon kolies. Jeho úloha spočíva len v tom, že poháňa generátor, ktorý nabíja batériu a predlžuje celkový dojazd vozidla, informuje InsideEvs.
ZF prichádza s novým systémom, nazvaným Electric Range Extender Plus (eRE+), ktorý teraz umožňuje ešte väčšiu flexibilitu a efektivitu. Nový range extender kombinuje generátor s inými kľúčovými komponentmi, akými sú invertor, prevodovka a príslušný softvér, čím ponúka širšie možnosti využitia. Okrem toho je vybavený spojkou a diferenciálom, čo znamená, že môže slúžiť nielen ako generátor, ale aj ako dodatočný pohon pre kolesá vozidla.
Technológia budúcnosti?
Na rozdiel od bežných riešení, kde motor generuje iba energiu pre batériu, v prípade eRE+ môže generátor, ktorý funguje ako elektrický motor, poháňať aj kolesá. Avšak, samotný benzínový motor stále slúži len na pohon generátora, takže na rozdiel od klasických hybridov nezaisťuje priamy pohon kolies. Tento systém ponúka vyššiu účinnosť a flexibilitu v rámci pohonnej jednotky, čím sa znižujú náklady a zjednodušujú výrobné procesy.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Predaje elektromobilov celosvetovo rastú. Darí sa im v Číne, ale aj v Európe
- Honda P7: Elektromobil s impozantnými parametrami a neuveriteľnou cenou
- Koľko elektromobilov jazdí po slovenských cestách? Toto je aktuálne číslo
Nový eRE+ systém, ktorý má ísť do výroby v priebehu budúceho roka, bude schopný poskytovať výkon od 70 kW až do 150 kW, čo je ekvivalentom od 94 do 201 konských síl. V porovnaní s tradičným systémom, ktorý poskytuje výkon od 70 do 110 kW (94 až 147 k), je oveľa výkonnejší a vhodný pre širšie spektrum vozidiel. Tento výkon môže byť využitý nielen na pohon zadnej nápravy, ale aj priamo pod kapotou, podobne ako v bežnom vozidle so spaľovacím motorom.

Využitie upraveného systému umožňuje automobilkám efektívne využiť platformy určené pre elektrické vozidlá, pričom sa vyhnú potrebe integrácie drahších a náročnejších hybridných pohonných jednotiek. ZF tvrdí, že záujem o predlžovače dojazdu rastie, najmä v prípade, keď automobilky investovali do elektrických platforiem, ktoré nie sú prispôsobené pre spaľovacie motory.