Xiaomi už nie je len výrobcom smartfónov a spotrebnej elektroniky. Pomerne nedávno sa tento čínsky gigant pustil aj do vývoja a výroby vlastných elektromobilov, pričom vo svojom portfóliu má už niekoľko zaujímavých modelov. Napríklad SU7 Ultra s výkonom viac ako 1500 koní určite zaujme.
Xiaomi sľubuje skvelé parametre
Výrobca sa teraz pustil do vývoja solid-state batérií pre svoje elektromobily, ktoré by mali poskytnúť dojazd viac ako 1200 kilometrov. Okrem toho budú disponovať veľmi rýchlym nabíjaním. Len 10 minút na nabíjačke bude údajne stačiť na 800-kilometrový dojazd. Téme sa venoval portál Electrive. Spoločnosť má údajne už aj patent na novú technológiu, ktorá zlepšuje vodivosť iónov a hustotu energie.

Tento patent je pre Xiaomi mimoriadne dôležitý, pretože predstavuje oficiálny vstup spoločnosti do vývoja solid-state batérií. Prototyp novej batérie je založený na cell-to-body dizajne s objemovou účinnosťou až 77,8 percenta. Samotná batéria má hrúbku len 120 mm, a to vrátane podlahy elektromobilu. Vďaka tomu ponúkne lepšie využitie priestoru a aj lepšie rozloženie hmotnosti.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrické pickupy od KGM sa predávajú ako teplé rožky, prídu aj do Európy. Čo sa stalo so značkou Ssangyong?
- Zažijú elektromobily návrat prevodoviek ako zo spaľovákov? Stellantis má nový patent
- Viac recyklovaných plastov v autách. EÚ pritvrdila a zavádza nové podmienky
Nová batéria by mala byť dokonca kompatibilná s existujúcimi výrobnými linkami, čo naznačuje potenciál pre hromadnú výrobu. Čínske spoločnosti sa už vo veľkom pustili do vývoja solid-state batérií. V januári 2024 tamojšia vláda iniciovala konzorcium s názvom China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP).
Ešte to potrvá
Aliancia má množstvo významných členov, najmä výrobcov batérií ako CATL, SVOLT, CALB či FinDreams Battery, ktorá je dcérskou spoločnosťou automobilky BYD. Nechýba však ani automobilka Nio, ktorá sa netají svojim európskymi ambíciami.

Medzi týchto výrobcov sa chce dostať aj Xiaomi, spoločnosť už podala prihlášku. To znamená, že to s vývojom solid-state batérií myslí naozaj vážne. Ide však o mimoriadne náročný a zdĺhavý vývoj, preto sa neočakáva, že s finálnym produktom spoločnosť príde skôr ako v roku 2030.