Volkswagen má v Číne vlastnú podznačku UNYX a pod ňou predstavuje jeden zaujímavý elektromobil za druhým. Len nedávno sme písali o predstavení nového modelu z tohto radu a teraz tu máme ďalší. Na tému upozornil portál Carnewschina.
Spolupráca Volkswagen a Xpeng
Automobilka teraz odoslala oficiálne obrázky a špecifikácie novinky s označením ID.UNYX 8 čínskemu ministerstvu obchodu a informačných technológií. V ponuke bude s jedným alebo dvoma motormi. Vozidlo vzniklo v rámci spolupráce nemeckej automobilky s čínskym Xpeng, ktorá začala v roku 2023.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- V Prahe na nich najazdili 102-tisíc kilometrov. Projekt elektromobilov s vymeniteľnými batériami pokračuje
- Bentley načrtlo, ako bude vyzerať prvý elektromobil značky. Začína prechod na elektrickú éru
- Čínska značka Firefly rozširuje svoje pôsobenie v Európe. Prináša malé mestské elektromobily
![]()
Čo sa týka dizajnu, ten bude nasledovať nastavenú líniu konceptu ID.EVO. Plne uzatvorená predná maska s úzkymi svetlometmi a podsvieteným logom Volkswagenu už nie sú pre túto automobilku ničím novým, pomaly sme si na toto smerovanie zvykli. A-stĺpiky sú čierne a vytvárajú efekt plávajúcej strechy, čo nevyzerá úplne zle. Bočný profil elektromobilu pôsobí moderne, trochu agresívne a aerodynamicky.

Zadná strana tiež neprekvapuje. Vyriešená je veľmi elegantne a moderne, pričom v strede opäť nechýba svietiace logo automobilky. Vozidlo má na dĺžku rovných 5 metrov, je 1954 mm široké a 1688 milimetrov vysoké. Zaujme aj dlhý rázvor s dĺžkou 3030 mm, takže o priestor vo vnútri sa rozhodne nemusíte obávať.
Dlhý dojazd, batéria do CATL a slušný výkon
Variant s jedným motorom ponúkne výkon 230 kW a pohon zadných kolies. Dvojmotorová verzia k nemu pridáva 140 kW vpredu. Elektromobil prichádza s LFP batériou od spoločnosti CATL, no jej kapacita zatiaľ oznámená nebola, nepoznáme ani nabíjacie možnosti. Základom však bude 800 V architektúra. Automobilka zverejnila aj dojazd, ktorý by mal presiahnuť 700 kilometrov podľa metodiky CLTC.

Vo výbave nesmú chýbať pokročilé asistenčné systémy, over-the-air aktualizácie či veľký jazykový model, ktorý je poháňaný umelou inteligenciou. Keďže je vozidlo určené pre čínsky trh, predpokladáme, že to bude aj jediný dostupný jazyk.




