Volkswagen prechádzal na elektromobilitu pomerne ťažko, vlažne. Ale teraz je situácia úplne iná a portfólio je plné zaujímavých a kvalitných modelov. Koncern je jasným príkladom toho, že keď sa správne investuje do nových technológií, tak sa naozaj dá napredovať.
Volkswagen to myslí s elektromobilitou vážne
Dokonca počúva aj zákazníkov. Napríklad experiment s dotykovými tlačidlami na volante nedopadol najlepšie, ľudia sa na ne sťažovali, takže nasledujúca generácia elektromobilov vráti aj fyzické tlačidlá. Plánuje však veľké vylepšenia aj pod kapotou, informoval Insideevs.

Počas minulotýždňového veľtrhu IAA Mobility v Mníchove odhalil koncern viac informácií o nových batériách, motoroch a elektronike, ktoré budú nainštalované v budúcej generácii cenovo dostupných elektromobilov. Práve toto je kategória, ktorá je mimoriadne zaujímavá a očividne si to uvedomuje aj Volkswagen. Zároveň budú predstavené aj modely ID.Polo a ID.Cross, ktorých cena by mala začínať pomerne nízko.
Nový motor má výkon 160 kW
Spoločnosť vyvinula úplne novú elektrickú pohonnú jednotku s názvom APP290, ktorá sa bude používať v dostupných modeloch koncernu. Vrátane Škoda Epiq, Volkswagen ID.Polo, ID.Cross či Cupra Raval. Nový motor ponúka výkon 160 kW (214 koní) a maximálny krútiaci moment na úrovni 290 Nm. Takýto výkon bude rozhodne postačujúci. To, či tieto modely ponúknu pohon prednej alebo zadnej nápravy, zatiaľ nevieme. Volkswagen však od začiatku razí tú lepšiu cestu a aj najlacnejšie elektromobily z rodiny ID majú zadný náhon.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Toyoty majú problém. Zvolávacia akcia sa týka až 590-tisíc vozidiel
- Preskúmali sme fabriku, ktorá mohla byť na Slovensku. Je ekologická, digitálna a vyrába Neue Klasse BMW iX3
- Najväčší svetový výrobca batérií ukázal novinku pre Európu: Extrémne rýchle nabíjanie a životnosť vyše milión kilometrov
Nový SiC menič, ktorý si tiež vyvinul Volkswagen samostatne, má pomôcť minimalizovať energetické straty a zvýšiť účinnosť, čo sa má pozitívne prejaviť v nižšej spotrebe.
LFP aj NMC batéria
Zároveň je tu nová batéria typu LFP, ktoré sú známe svojou odolnosťou a nižšou cenou. Základná LFP batéria má ponúknuť kapacitu 38 kWh, zatiaľ čo väčšia batéria s kapacitou 56 kWh bude typu NMC.

Maximálny výkon nových batérií nepoznáme, no obe sa majú podľa zdroja dokázať nabiť z 10 na 80 percent kapacity približne za 25 minút. Čo sa týka dojazdu, ten v prípade menšej batérie nepoznáme. Tá väčšia by mala ponúknuť približne 450 km na jedno nabitie.