Toyota oficiálne predstavila úplne prvú elektrickú verziu svojho populárneho pickupu s názvom Hilux. Novinka nesie označenie Hilux BEV alebo v Thajsku „Hilux Travo-E“ a bola predstavená spolu s deviatou generáciou modelu. Ide o strategický krok v rámci širokého prístupu Toyoty k elektromobilite, ktorá okrem vozidiel s batériami plánuje aj vodíkový variant s uvedením v roku 2028, informuje Electrive.
Dojazdom moc neoslní
Elektrický Hilux má dvoj-kabínovú karosériu a pohon všetkých kolies, pričom predný elektromotor ponúka výkon 82 kW a zadný 129 kW. Spolu poskytujú systémový výkon 144 kW, no Toyota zatiaľ neuviedla kombinovaný krútiaci moment. Z dôvodu optimalizácie účinnosti môže byť výkon softvérovo obmedzený.
Vozidlo dostalo 59,2 kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd v priemere len 315 kilometrov podľa štandardu NEDC, resp. približne 240 km podľa prísnejšej WLTP metodiky. Podporované je nabíjanie výkonom do 11 kW AC a 125 kW DC, čo znamená, že nabitie z 20 na 80 % trvá minimálne 30 minút. Z pohľadu parametrov batérie a dojazdu ide o slabší výsledok v porovnaní s konkurenciou, aj keď takýchto modelov na trhu momentálne veľa nie je.
Rozmery karosérie zostávajú verné klasickému Hiluxu, pričom je dĺžka 5,32 metra, šírka 1,86 m a výška 1,80 m. Úžitkové vlastnosti sú zamerané skôr na ľahšie pracovné využitie, keďže elektrický variant unesie 715 kg a utiahne 1,6 tony. V teréne si však poradí aj s brodením do 70 cm a vďaka ochranným prvkom ako „Diamond Guard“ je pripravený aj na výrazne náročné podmienky.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Leapmotor Lafa 5 prichádza do predpredaja: Dojazd až 605 km a cena od 12 800 eur
- Prines svoje auto, dostaneš zľavu a nabíjanie zadarmo. Tesla láka na špeciálnu akciu
- Ktoré plug-in hybridy majú najodolnejšie batérie? Výskum zverejnil prekvapivé výsledky
![]()
Toyota plánuje vyrobiť len 5 000 kusov ročne, pričom v Thajsku plánuje predať približne 500 kusov. Zvyšok poputuje na export vrátane Európy a Austrálie. Cena v Thajsku je 1 491 000 bahtov (38 500 eur), čo je až o 67 % viac ako základný dieselový model. Vzhľadovo je verzia BEV takmer totožná s novým spaľovacím Hiluxom, s výnimkou EV prvkov ako zaslepená maska, nápis „Travo-e“ či port na nabíjanie v prednom blatníku.








