Čínska automobilka SAIC MG začala na domácom trhu dodávať prvé kusy modelu MG4, ktoré je vybavené semi-solid-state batériou pre elektromobily. Ide o významný posun v oblasti batériových technológií, keďže tento typ akumulátora sa po prvý raz dostáva aj do sériovej výroby. Zaujímavá je aj cenová politika, kedy základná verzia modelu MG4 štartuje hlboko pod hranicou pätnásťtisíc dolárov, informuje portál Electrek.
Polotuhé (semi-solid-state) batérie sú typom nabíjateľnej batérie, ktorá používa polotuhý elektrolyt namiesto kvapalných alebo gélových elektrolytov, ktoré sa nachádzajú v tradičných lítium-iónových batériách. Polotuhý elektrolyt sa zvyčajne skladá z pevného, vodivého materiálu suspendovaného v kvapalnom elektrolyte.
Prvé sériové elektromobily s takouto baterkou
Nový model MG4 bol predstavený v auguste na autosalóne v čínskom Čcheng tu, kde ho výrobca označil za prvý masovo vyrábaný elektromobil s semi-solid state batériou. Vozidlo sa predáva v piatich verziách výbavy, pričom špeciálna verzia s označením Secure využíva práve túto novú batériovú technológiu. Najlacnejšie varianty cielia na zákazníkov, ktorí hľadajú dostupný mestský elektromobil.

MG4 je dostupné s dvoma kapacitami klasických LFP batérií a to 42,8 a 53,95 kWh. Menšia batéria ponúka dojazd 437 kilometrov podľa čínskej metodiky CLTC, väčšia až 530 kilometrov. Metodika je však často celkom nadhodnotená, a preto netreba tieto čísla brať až tak reálne. Semi-solid state batéria má rovnakú kapacitu ako výkonnejšia verzia, no výrobca pri nej kladie dôraz najmä na bezpečnosť a dlhšiu životnosť.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nižšie normy, vyššie emisie. Trumpov plán mení smer americkej dopravy
- Elektrifikácia MHD v Poľsku pokračuje. Pribudne 80 elektrických autobusov
- Neue Klasse znamená revolúciu v elektromobiloch. Jazdili sme s BMW iX3 s dojazdom vyše 800 km | Prvé jazdy
![]()
Všetky verzie využívajú jeden elektromotor umiestnený vpredu s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Rýchlonabíjanie umožňuje doplniť energiu z 30 na 80 % približne za dvadsať minút. Interiér ponúka moderný infotainment poháňaný čipom Qualcomm, pričom vyššie verzie majú väčší a o niečo plynulejší displej.

SAIC MG tvrdí, že zníženie podielu tekutého elektrolytu na päť percent výrazne obmedzuje riziko vzplanutia batérie. Testy prepichnutia podľa výrobcu prebehli bez dymu, požiaru či výbuchu. Model MG4 zároveň zaznamenáva silné predaje a značka si upevňuje pozíciu jedného z najúspešnejších čínskych výrobcov na zahraničných trhoch. Vozidlá značky si obľúbili už aj u nás na Slovensku, kde má značka svoje zastúpenie.




