MojElektromobil

Koncom júla sme mohli v teplých letných dňoch vyskúšať ďalší elektromobil, ktorý sa radí už do triedy SUV. Stále ešte novinka od francúzskej spoločnosti sa vo vrcholnej verzii papierovo pýši dojazdom až 700 kilometrov, čo je na elektromobil vysoký nadpriemer. Dokázal ma ale počas týždňa presvedčiť o svojich kvalitách? Toto je test Peugeot e-3008.

Test Peugeot e-3008: Cena, výbava a konkurencia

Peugeot e-3008 je veľmi zaujímavý model, ktorý dostal za úlohu osloviť širokú verejnosť. Aj preto sa snaží zamerať na všetky strany spektra vodičov, čo znamená, že prichádza vo viacerých verziách. Okrem nami testovanej elektrickej tu nájdeme aj hybridné a plug-in hybridné modely Peugeot 3008. V elektrickej verzii sú modely rovnako vo výbave Allure, ako aj v športovej s označením GT.

My sme mali možnosť vyskúšať si najlacnejšiu verziu Allure so štandardným dojazdom, ktorej cena začína na 42 990 € (so započítaným bonusom 1 500 €). V tejto výbave a Long range verzii by ste teraz zaplatili 46 990 €, vo výbave GT s menšou baterkou rovnako od 46 990 €, a pri najvyššej verzii s dlhým dojazdom by vás automobil stál od 50 990 €. Všetky ceny sú s ohľadom na prebiehajúcu obchodnú akciu.

Peugeot e-3008
Peugeot e-3008

Medzi hlavné prvky výbavy Allure patrí napríklad elektrická parkovacia brzda, zadná parkovacia kamera, 19″ zliatinové disky, extratónované zadné okná, bezkľúčové odomykanie auta, podpora Android Auto a Apple CarPlay, automatická dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie okien či sedadlo vodiča so zdravotným certifikátom AGR. Okrem toho tu nájdeme aj 2. rad sedadiel s delením v pomere 40/20/40, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vyhrievanie predných sedadiel či kombinovanie čalúnenia so syntetickou kožou a prešívaním.

Test Ford Capri Premium AWD
Test Ford Capri Premium AWD

Ku konkurentom tohto elektromobilu sa určite bude radiť populárny model Slovákov – Škoda Enyaq. Ten vo verzii Enyaq 60 po facelifte stojí od 40 720 €, vrátane 3 000 € zvýhodnenia. Prichádza aj na náš trh so 63 kWh batériou, 165 kW nabíjaním, výkonom 150 kW či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy. Ako ďalšie vyberám medzi konkurentov aj Ford Capri. To vo výbave „Capri“ začína cenovo už od 36 990 €. V tejto verzii prichádza ale len s 55 kWh batériou, 145 kW nabíjaním, či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd (výkon 125 kW). Okrem toho na jedno nabitie ponúka dojazd 393 km v tejto verzii, pričom vo vrcholovej to je až 627 km.

Technické údaje Peugeot E-3008

Rozmery (dĺžka × šírka × výška) 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, rázvor 2 739 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 119 kg
Celková hmotnosť 2 640 kg
Frunk nemá
Koeficient odporu vzduchu (cx) 0,28
Maximálny výkon, pohon 157 kW (213 k), FWD
Krútiaci moment 345 Nm
Udávaný dojazd (WLTP) 525 km
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,8 s
Kapacita batérie 77 kWh (73,0 kWh využiteľných)
Výkon DC nabíjania 160 kW
Výkon palubnej AC nabíjačky 11 kW
Objem batožinového priestoru 588 l / 1 663 l
Cena testovaného vozidla 46 990 €

Test Peugeot e-3008: Interiér a exteriér

Začnime vo vnútri. Asi 99 % času som strávil za volantom auta, preto sa budem na auto a jeho vlastnosti pozerať najmä z tohto uhla pohľadu. Väčšina prvkov pôsobí veľmi futuristicky, najmä zaujímavo tvarovaný hlavný displej rozdelený na dve časti, či tretí menší dotykový displej s pár tlačidlami. Ten sa mne osobne veľmi páči, no viem si predstaviť, že mnoho ľudí by tu radšej videlo fyzické tlačidlá, aspoň na ovládanie klimatizácie.

Nájdeme tu ale aj tie, a to napríklad na vypnutie a zapnutie klimatizácie, vyhrievanie okien či cirkuláciu vzduchu. Nechýba ani tlačidlo na prepínanie jazdných režimov, či na ovládanie hlasitosti zvuku reproduktorov. Tento stredový panel na mňa ale pôsobí až veľmi mohutne a cítil som sa tam mierne zakliesnene, aj keď miesta fyzicky bolo dosť. Privítal by som iné riešenie, možno niečo ako má Kia EV9 a EV6, tzv. lietajúcu stredovú konzolu ktorá necháva priestor medzi sedadlami vpredu.

Keď už sme pri sedadlách, tak tie sú nadmieru pohodlné, minimálne teda v nami testovanej verzii. Absolvoval som v aute aj dve štvorhodinové cesty, takže viem, o čom hovorím. Ponúkajú aj masážnu funkciu, ktorá je na túto cenovku viac než dobrá, pričom si môžete zvoliť preferovaný štýl masáže z viacerých možností. Čo na Peugeotoch nemám veľmi rád, je ten smiešny volant, vďaka ktorému som získal už viacero „šedivých vlasov“.

Tentokrát som s ním už našťastie ale nemal také problémy, ako tomu bolo pri testovanom Peugeote e-308, kde som kvôli volantu nevidel na displej. Tu je displej o čosi vyššie, čo umožňuje aj cez nízko položený volant sledovanie dôležitých informácií o jazde. Hlavný displej je opäť pre mňa málo farebný, no aspoň to nahrádza svojou rýchlosťou odozvy, či prehľadnosťou informácií. Čo sa týka zvukového prejavu, tak reproduktory spoločnosti Focal sa postarajú o naozaj zaujímavý hudobný zážitok, pričom si vlastnosti môžete prispôsobiť pomocou ekvalizéra.

Navonok sa mi auto nesmierne zapáčilo. Dizajnéri priniesli prvky, o ktorých sa môže aj drahším a prémiovejším značkám len snívať. Najviac ma zaujal dizajn svetiel či vpredu aj vzadu, zadný spojler bez ktorého by auto nemalo ten pravý šmrnc, či nádherné vzorované prevedenie prednej masky, ktoré neuberá na dobrej aerodynamike vozidla. Čerešničkou na torte je bielo-čierne farebné prevedenie, ktoré som mal možnosť si vyskúšať v teste.

Jazda, výkon a rekuperácia

Ako som vyššie spomenul, elektromobil som vytiahol na cca 4 hodiny dlhú cestu do rakúskej dedinky Hallstatt, ktorú možno poznáte z fotografií po celom internete. Jediné, čo mi tento zážitok kazilo, bolo počasie. Z Bratislavy som vyrážal v slnečné doobedie, keď vonku bolo už cca 26 stupňov, no niekde v polovici cesty sa to zlomilo a začalo pršať. Čo sa týka jazdy, tak to sa nemôžem na nič sťažovať. Urobil som si jednu len zastávku po ceste tam, kedy som si nakúpil jedlo a vyrazil ďalej. Rovnako to bolo cestou naspäť.

Jazda či už na diaľnici alebo na okreskách, kam ma potom navigácia zatiahla, bola nadmieru príjemná. Naozaj sa asi nemám na čo sťažovať, podvozok si poradil aj s väčšími nerovnosťami, 213 koní ťahalo tak ako malo a tempomat sa správal asi najvzornejšie z posledných testovacích áut.

Čo sa týka rekuperácie, aj tá je jedna z tých lepších, čo som mal možnosť si vyskúšať. Zapne sa pri zaradenom „D“ automaticky a viete si ju regulovať. To spravíte tak, že využijete šikovne umiestnené pádla za volantom, pričom pravým pádlom znižujete intenzitu, ľavým zvyšujete intenzitu. Čo tu ale chýba, je možnosť jazdy jedným pedálom – One Pedal Drive. V tomto prípade po pustení plynového pedálu auto nezastaví úplne, čo je škoda.

Dojazd a spotreba

Už tradične sme sa v teste pozreli aj na tieto dva štatistické ukazovatele, ktoré často nezodpovedajú realite, ale iba  štandardom ako WLTP. Ako ďaleko má testovaný Peugeot tieto čísla vzdialené od reality? Udávaný kombinovaný dojazd má byť vo verzii so štandardným dojazdom podľa normy až 525 km. Čo je na tom ale pravdy? Pozrime sa, aké hodnoty sa podarilo namerať počas testovania nám:

  • v meste: 15,1 kWh/100 km
  • okresky: 14,2 kWh/100 km
  • testovací prímestský okruh: 12,9 kWh/100 km
  • diaľnica 110 km/h: 17,9 kWh/100 km
  • diaľnica 120 km/h: 19,1 kWh/100 km
  • diaľnica 130 km/h: 21,0 kWh/100 km
  • Celý trip do Rakúska: 16,5 kWh/100 km
Peugeot e-3008
Peugeot e-3008

Takto sa to odzrkadlí na potenciálnej spotrebe po prepočítaní:

  • v meste: 483 km
  • okresky: 514 km
  • testovací prímestský okruh: 565 km
  • diaľnica 110 km/h: 408 km
  • diaľnica 120 km/h: 382 km
  • diaľnica 130 km/h: 347 km
  • Celý trip do Rakúska: 442 km

Pozrite si, ako na testovacom okruhu dopadol v konkurencii ostatných elektromobilov:

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Renault 5 E-Tech comfort range9,5 kWh / 100 km547 km21 °C
Ford Puma Gen-E10,0 kWh / 100 km436 km29 °C
Mini Cooper SE10,3 kWh / 100 km478 km28 °C
Alfa Romeo Junior10,8 kWh / 100 km470 km28 °C
Lexus RZ 300e10,8 kWh / 100 km592 km30 °C
Renault 4 E-Tech comfort range11,4 kWh / 100 km456 km30 °C
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Škoda Enyaq 85x11,5 kWh / 100 km670 km18 °C
Volkswagen ID.4 Pure11,6 kWh / 100 km448 km25 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Hyundai Kona Electric+12,4 kWh / 100 km527 km25 °C
Kia EV312,5 kWh / 100 km624 km30 °C
Peugeot e-300812,9 kWh / 100 km566 km22 °C
BMW iX xDrive4513,1 kWh / 100 km723 km30 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Peugeot E-308 SW13,6 kWh / 100 km374 km14 °C
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line13,9 kWh / 100 km576 km17 °C
Volvo EX90 Performance AWD14,0 kWh / 100 km764 km31 °C
Volkswagen ID. Buzz GTX Long14,2 kWh / 100 km605 km25 °C
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC15,0 kWh / 100 km787 km14 °C
BYD Sealion 7 Excellence AWD16,8 kWh / 100 km544 km29 °C
Mercedes-AMG EQE 43 SUV18,0 kWh / 100 km503 km27 °C

Test Peugeot e-3008: Batéria a nabíjanie

Čo sa týka batérie, tak e-3008 ponúka na výber dve možnosti. Buď uprednostníte dojazd, a vyberiete si verziu so 101 kWh kapacitou, alebo sa uskromníte, ušetríte na cene (aj hmotnosti) auta a zvolíte si možnosť so 77 kWh baterkou. My sme mali tú menšiu a môžem vám povedať, že mne osobne by úplne stačila. Ono keď si to tak zoberiete tak 77 kWh je verzia s nižšou kapacitou, no pri niektorých konkurentoch je práve 77 kWh maximum.

Ide o štandardnú 400 V architektúru, ktorú prináša väčšina konkurentov, čo znamená, že sa musíme uspokojiť s nie úplne najrýchlejším nabíjaním. Môžete pritom využiť maximálny výkon 160 kW pri DC nabíjaní, a pri AC nabíjaní je to 11 kW. Vyskúšali sme si to aj v praxi, a to na 400 kW nabíjačke ZSE Drive na Landererovej ulici v Bratislave. Takto vyzerá nabíjacia krivka:

Nabíjacia krivka
Nabíjacia krivka pre Peugeot e-3008

Nabíjali sme celkovo z 16 do 80 %, čo trvalo približne 35 minút. To je trošku viac ako u niektorých z konkurentov, kde štandardom býva z 10 na 80 % už do 30 minút. Nabíjanie z 20 do 80 % trvalo celkovo 32,5 minúty, čo nie je taktiež najmenej. Maximálny nabíjací výkon dosiahol hodnotu 140,9 kW, čo je cca o 20 kW menej, ako je maximálny nabíjací výkon vozidla. V priemere sa nabíjal elektromobil výkonom 85,8 kW, pričom pri 80 % to bolo už len 50 kW.

Galéria

Test Peugeot e-3008: Záverečné hodnotenie

Ak niekto doteraz mal nejaké predsudky voči elektrickým vozidlám značky Peugeot, model E-3008 ho presvedčí, že už je o inom. Oproti testovanému modelu e-308 ide pre mňa o mnohonásobne lepší zážitok z celého testovania. Výborne sa s ním jazdí, nevadia mu ani väčšie jamy, infotainment je celkom rýchly, cenovka je prijateľná, sedadlá sú pohodlné a dizajnovo ide o naozaj nádherné vozidlo.

Má pár múch, ako napríklad opticky stiesnený priestor pre vodiča, či nie až tak výkonné nabíjanie ako niektorí konkurenti, no celkovo ide o jedno z najlepších áut, ktoré som mal možnosť v poslednej dobe odskúšať. Vrelo vám ho môžem odporučiť a teším sa na naše ďalšie stretnutie niekedy v budúcnosti.

Náš tip
Test Kia EV6 GT-Line Facelift: Veľa zmien k lepšiemu, no hlavu som sem nezmestil
12. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+