Koncom júla sme mohli v teplých letných dňoch vyskúšať ďalší elektromobil, ktorý sa radí už do triedy SUV. Stále ešte novinka od francúzskej spoločnosti sa vo vrcholnej verzii papierovo pýši dojazdom až 700 kilometrov, čo je na elektromobil vysoký nadpriemer. Dokázal ma ale počas týždňa presvedčiť o svojich kvalitách? Toto je test Peugeot e-3008.
Test Peugeot e-3008: Cena, výbava a konkurencia
Peugeot e-3008 je veľmi zaujímavý model, ktorý dostal za úlohu osloviť širokú verejnosť. Aj preto sa snaží zamerať na všetky strany spektra vodičov, čo znamená, že prichádza vo viacerých verziách. Okrem nami testovanej elektrickej tu nájdeme aj hybridné a plug-in hybridné modely Peugeot 3008. V elektrickej verzii sú modely rovnako vo výbave Allure, ako aj v športovej s označením GT.
My sme mali možnosť vyskúšať si najlacnejšiu verziu Allure so štandardným dojazdom, ktorej cena začína na 42 990 € (so započítaným bonusom 1 500 €). V tejto výbave a Long range verzii by ste teraz zaplatili 46 990 €, vo výbave GT s menšou baterkou rovnako od 46 990 €, a pri najvyššej verzii s dlhým dojazdom by vás automobil stál od 50 990 €. Všetky ceny sú s ohľadom na prebiehajúcu obchodnú akciu.

Medzi hlavné prvky výbavy Allure patrí napríklad elektrická parkovacia brzda, zadná parkovacia kamera, 19″ zliatinové disky, extratónované zadné okná, bezkľúčové odomykanie auta, podpora Android Auto a Apple CarPlay, automatická dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie okien či sedadlo vodiča so zdravotným certifikátom AGR. Okrem toho tu nájdeme aj 2. rad sedadiel s delením v pomere 40/20/40, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vyhrievanie predných sedadiel či kombinovanie čalúnenia so syntetickou kožou a prešívaním.

Ku konkurentom tohto elektromobilu sa určite bude radiť populárny model Slovákov – Škoda Enyaq. Ten vo verzii Enyaq 60 po facelifte stojí od 40 720 €, vrátane 3 000 € zvýhodnenia. Prichádza aj na náš trh so 63 kWh batériou, 165 kW nabíjaním, výkonom 150 kW či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy. Ako ďalšie vyberám medzi konkurentov aj Ford Capri. To vo výbave „Capri“ začína cenovo už od 36 990 €. V tejto verzii prichádza ale len s 55 kWh batériou, 145 kW nabíjaním, či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd (výkon 125 kW). Okrem toho na jedno nabitie ponúka dojazd 393 km v tejto verzii, pričom vo vrcholovej to je až 627 km.
Technické údaje Peugeot E-3008
Rozmery (dĺžka × šírka × výška) | 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, rázvor 2 739 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 119 kg |
Celková hmotnosť | 2 640 kg |
Frunk | nemá |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,28 |
Maximálny výkon, pohon | 157 kW (213 k), FWD |
Krútiaci moment | 345 Nm |
Udávaný dojazd (WLTP) | 525 km |
Maximálna rýchlosť | 170 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,8 s |
Kapacita batérie | 77 kWh (73,0 kWh využiteľných) |
Výkon DC nabíjania | 160 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 588 l / 1 663 l |
Cena testovaného vozidla | 46 990 € |
Test Peugeot e-3008: Interiér a exteriér
Začnime vo vnútri. Asi 99 % času som strávil za volantom auta, preto sa budem na auto a jeho vlastnosti pozerať najmä z tohto uhla pohľadu. Väčšina prvkov pôsobí veľmi futuristicky, najmä zaujímavo tvarovaný hlavný displej rozdelený na dve časti, či tretí menší dotykový displej s pár tlačidlami. Ten sa mne osobne veľmi páči, no viem si predstaviť, že mnoho ľudí by tu radšej videlo fyzické tlačidlá, aspoň na ovládanie klimatizácie.
Nájdeme tu ale aj tie, a to napríklad na vypnutie a zapnutie klimatizácie, vyhrievanie okien či cirkuláciu vzduchu. Nechýba ani tlačidlo na prepínanie jazdných režimov, či na ovládanie hlasitosti zvuku reproduktorov. Tento stredový panel na mňa ale pôsobí až veľmi mohutne a cítil som sa tam mierne zakliesnene, aj keď miesta fyzicky bolo dosť. Privítal by som iné riešenie, možno niečo ako má Kia EV9 a EV6, tzv. lietajúcu stredovú konzolu ktorá necháva priestor medzi sedadlami vpredu.
Keď už sme pri sedadlách, tak tie sú nadmieru pohodlné, minimálne teda v nami testovanej verzii. Absolvoval som v aute aj dve štvorhodinové cesty, takže viem, o čom hovorím. Ponúkajú aj masážnu funkciu, ktorá je na túto cenovku viac než dobrá, pričom si môžete zvoliť preferovaný štýl masáže z viacerých možností. Čo na Peugeotoch nemám veľmi rád, je ten smiešny volant, vďaka ktorému som získal už viacero „šedivých vlasov“.
Tentokrát som s ním už našťastie ale nemal také problémy, ako tomu bolo pri testovanom Peugeote e-308, kde som kvôli volantu nevidel na displej. Tu je displej o čosi vyššie, čo umožňuje aj cez nízko položený volant sledovanie dôležitých informácií o jazde. Hlavný displej je opäť pre mňa málo farebný, no aspoň to nahrádza svojou rýchlosťou odozvy, či prehľadnosťou informácií. Čo sa týka zvukového prejavu, tak reproduktory spoločnosti Focal sa postarajú o naozaj zaujímavý hudobný zážitok, pričom si vlastnosti môžete prispôsobiť pomocou ekvalizéra.
Navonok sa mi auto nesmierne zapáčilo. Dizajnéri priniesli prvky, o ktorých sa môže aj drahším a prémiovejším značkám len snívať. Najviac ma zaujal dizajn svetiel či vpredu aj vzadu, zadný spojler bez ktorého by auto nemalo ten pravý šmrnc, či nádherné vzorované prevedenie prednej masky, ktoré neuberá na dobrej aerodynamike vozidla. Čerešničkou na torte je bielo-čierne farebné prevedenie, ktoré som mal možnosť si vyskúšať v teste.
Jazda, výkon a rekuperácia
Ako som vyššie spomenul, elektromobil som vytiahol na cca 4 hodiny dlhú cestu do rakúskej dedinky Hallstatt, ktorú možno poznáte z fotografií po celom internete. Jediné, čo mi tento zážitok kazilo, bolo počasie. Z Bratislavy som vyrážal v slnečné doobedie, keď vonku bolo už cca 26 stupňov, no niekde v polovici cesty sa to zlomilo a začalo pršať. Čo sa týka jazdy, tak to sa nemôžem na nič sťažovať. Urobil som si jednu len zastávku po ceste tam, kedy som si nakúpil jedlo a vyrazil ďalej. Rovnako to bolo cestou naspäť.
Jazda či už na diaľnici alebo na okreskách, kam ma potom navigácia zatiahla, bola nadmieru príjemná. Naozaj sa asi nemám na čo sťažovať, podvozok si poradil aj s väčšími nerovnosťami, 213 koní ťahalo tak ako malo a tempomat sa správal asi najvzornejšie z posledných testovacích áut.
Čo sa týka rekuperácie, aj tá je jedna z tých lepších, čo som mal možnosť si vyskúšať. Zapne sa pri zaradenom „D“ automaticky a viete si ju regulovať. To spravíte tak, že využijete šikovne umiestnené pádla za volantom, pričom pravým pádlom znižujete intenzitu, ľavým zvyšujete intenzitu. Čo tu ale chýba, je možnosť jazdy jedným pedálom – One Pedal Drive. V tomto prípade po pustení plynového pedálu auto nezastaví úplne, čo je škoda.
Dojazd a spotreba
Už tradične sme sa v teste pozreli aj na tieto dva štatistické ukazovatele, ktoré často nezodpovedajú realite, ale iba štandardom ako WLTP. Ako ďaleko má testovaný Peugeot tieto čísla vzdialené od reality? Udávaný kombinovaný dojazd má byť vo verzii so štandardným dojazdom podľa normy až 525 km. Čo je na tom ale pravdy? Pozrime sa, aké hodnoty sa podarilo namerať počas testovania nám:
- v meste: 15,1 kWh/100 km
- okresky: 14,2 kWh/100 km
- testovací prímestský okruh: 12,9 kWh/100 km
- diaľnica 110 km/h: 17,9 kWh/100 km
- diaľnica 120 km/h: 19,1 kWh/100 km
- diaľnica 130 km/h: 21,0 kWh/100 km
- Celý trip do Rakúska: 16,5 kWh/100 km

Takto sa to odzrkadlí na potenciálnej spotrebe po prepočítaní:
- v meste: 483 km
- okresky: 514 km
- testovací prímestský okruh: 565 km
- diaľnica 110 km/h: 408 km
- diaľnica 120 km/h: 382 km
- diaľnica 130 km/h: 347 km
- Celý trip do Rakúska: 442 km
Pozrite si, ako na testovacom okruhu dopadol v konkurencii ostatných elektromobilov:
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Mini Cooper SE | 10,3 kWh / 100 km | 478 km | 28 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Lexus RZ 300e | 10,8 kWh / 100 km | 592 km | 30 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
Volkswagen ID.4 Pure | 11,6 kWh / 100 km | 448 km | 25 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
Peugeot e-3008 | 12,9 kWh / 100 km | 566 km | 22 °C |
BMW iX xDrive45 | 13,1 kWh / 100 km | 723 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |
BYD Sealion 7 Excellence AWD | 16,8 kWh / 100 km | 544 km | 29 °C |
Mercedes-AMG EQE 43 SUV | 18,0 kWh / 100 km | 503 km | 27 °C |
Test Peugeot e-3008: Batéria a nabíjanie
Čo sa týka batérie, tak e-3008 ponúka na výber dve možnosti. Buď uprednostníte dojazd, a vyberiete si verziu so 101 kWh kapacitou, alebo sa uskromníte, ušetríte na cene (aj hmotnosti) auta a zvolíte si možnosť so 77 kWh baterkou. My sme mali tú menšiu a môžem vám povedať, že mne osobne by úplne stačila. Ono keď si to tak zoberiete tak 77 kWh je verzia s nižšou kapacitou, no pri niektorých konkurentoch je práve 77 kWh maximum.
Ide o štandardnú 400 V architektúru, ktorú prináša väčšina konkurentov, čo znamená, že sa musíme uspokojiť s nie úplne najrýchlejším nabíjaním. Môžete pritom využiť maximálny výkon 160 kW pri DC nabíjaní, a pri AC nabíjaní je to 11 kW. Vyskúšali sme si to aj v praxi, a to na 400 kW nabíjačke ZSE Drive na Landererovej ulici v Bratislave. Takto vyzerá nabíjacia krivka:

Nabíjali sme celkovo z 16 do 80 %, čo trvalo približne 35 minút. To je trošku viac ako u niektorých z konkurentov, kde štandardom býva z 10 na 80 % už do 30 minút. Nabíjanie z 20 do 80 % trvalo celkovo 32,5 minúty, čo nie je taktiež najmenej. Maximálny nabíjací výkon dosiahol hodnotu 140,9 kW, čo je cca o 20 kW menej, ako je maximálny nabíjací výkon vozidla. V priemere sa nabíjal elektromobil výkonom 85,8 kW, pričom pri 80 % to bolo už len 50 kW.
Galéria
Test Peugeot e-3008: Záverečné hodnotenie
Ak niekto doteraz mal nejaké predsudky voči elektrickým vozidlám značky Peugeot, model E-3008 ho presvedčí, že už je o inom. Oproti testovanému modelu e-308 ide pre mňa o mnohonásobne lepší zážitok z celého testovania. Výborne sa s ním jazdí, nevadia mu ani väčšie jamy, infotainment je celkom rýchly, cenovka je prijateľná, sedadlá sú pohodlné a dizajnovo ide o naozaj nádherné vozidlo.
Má pár múch, ako napríklad opticky stiesnený priestor pre vodiča, či nie až tak výkonné nabíjanie ako niektorí konkurenti, no celkovo ide o jedno z najlepších áut, ktoré som mal možnosť v poslednej dobe odskúšať. Vrelo vám ho môžem odporučiť a teším sa na naše ďalšie stretnutie niekedy v budúcnosti.