Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV 4MATIC ukáže pred pár rokmi nepredstaviteľnú kombináciu. Športové SUV bolo vo svete spaľovacích vozidiel oxymoron. Športové verzie týchto áut bývali častokrát len ozdobené plastovými doplnkami či čiernymi prvkami; sem-tam sa zvýšil aj výkon, zväčšili brzdy, alebo pritvrdilo odpruženie.
Výsledok býval častokrát rozpačitý, auto s vysokým ťažiskom bolo tvrdé a zároveň sa nakláňalo, ťažká masa nebola ochotná meniť smer. Práve elektromobilita dodala niektorým kategóriám vozidiel nový rozmer a jedným z nich je aj toto elektrické SUV od AMG.
Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Karoséria a dizajn
Už na prvý pohľad je jasné, že Mercedes-AMG EQE 43 SUV nepatrí medzi tuctové autá. Jeho dizajn je podriadený aerodynamike, zároveň však prináša zaujímavú kombináciu elegancie a agresívnych športových prvkov.

Pri pohľade z diaľky si ho môžete zmýliť aj s väčším EQS SUV. Zblízka však pôsobí menej ťažkopádnym a agilnejším dojmom.
AMG variant k tomu pridáva tie správne dynamické prvky, ktoré sú typické pre modely z Affalterbachu. Samozrejmosťou sú elegantné bezrámové dvere a podsvietené vysúvateľné kľučky, ktoré znižujú aerodynamický odpor.

Čerešničku na torte predstavujú 22-palcové disky z ľahkých zliatin. Na pomery elektromobilov majú kolesá extrémny rozmer 275/35 R22, pochopiteľne ide o športové pneumatiky Michelin Pilot Sport.
Jazdné vlastnosti
Hoci ide o športový model AMG, Mercedes sa nevzdáva svojho DNA a stále ponúka prvotriedny komfort. Podvozok so vzduchovým pružením v komfortnom režime perfektne filtruje nerovnosti a väčšinu nedokonalostí vozovky pekne „zhltne“.

V jazdných programoch S a S+ je podvozok znížený o 15 mm, zatiaľ čo v komfortnom režime závisí svetlý výška od rýchlosti. K jej zníženiu dochádza pri rýchlosti 120 km/h za účelom zníženia spotreby vo vysokej rýchlosti. Naopak v prípade potreby (napríklad nespevnená príjazdová cesta) si podvozok viete „zodvihnúť“.
Pri športovej jazde je EQE v zákrutách absurdne rýchle, čo je výsledkom desaťročí skúseností AMG. V športovom režime S+ máte z dynamiky a ovládateľnosti auta pocit, že dokáže popierať fyzikálne zákony a keramické brzdy poskytujú istotu. Stále však treba mať na pamäti, že ide o veľké a ťažké SUV.

Natáčacia zadná náprava (až do 9 stupňov) je súčasťou štandardnej výbavy. Pri rýchlostiach pod 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné pre zlepšenie manévrovateľnosti, naopak vo vyšších rýchlostiach sa natáčajú rovnakým smerom pre zlepšenie jazdnej stability.
Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Interiér
Už pri prvom otvorení dverí vám bude jasné, že nejde o auto za „cenu od“. Ďalší komfortný prvok vás ohromí zase hneď pri prvom zatvorení dverí. Prípadne už pri stlačení brzdového pedálu, alebo potiahnutí vnútornej kľučky. Vozidlo má totiž elektrické zatváranie predných dverí, ktoré sa aktivuje práve jedným z týchto dvoch spôsobov.

Testované vozidlo bolo vybavené aj príplatkovým Hyprescreenom. Táto vrcholná obrazovka systému MBUX sa tiahne naprieč celou šírkou kabíny a kopíruje tvar palubnej dosky. Okrem množstva iných funkcií obsahuje najmä navigáciu, ktorú už tradične považujeme za jednu z najlepších na trhu. Okrem plánovania trasy s optimálnymi zastávkami na nabíjanie (pre čo najkratší čas strávený na nabíjačke) v prípade potreby spustí aj predohrev akumulátora.
Samostatnou kapitolou je volant. Ten je v našom prípade zložený z dvoch dominujúcich materiálov. Bočné časti sú čalúnené alcantarou, zatiaľ čo vrchná a spodná časť venca je z karbónu.
Na 12-tej hodine nájdeme tenký kožený pásik ako symbol smeru „priamo vpred“. Pod multifukčnými ovládačmi nájdeme ešte dva kruhové dotykové displeje. Zatiaľ čo pravý slúži na voľbu jazdných režimov, funkciu ľavého si možno zvoliť.
Karbónový dekor a čalúnenie alcantarou (resp. mikrovláknom) sa objavuje aj na ďalších prvkoch, ako napríklad stredová konzola, či palubná doska. Športového ducha podčiarkujú červené bezpečnostné pásy, červené prešívanie v interiéri, či logo AMG na hlavových opierkach.
Príplatkové audio Burmester hrá čisto aj pri vyššej hlasitosti, tichá jazda elektromobilu ho tak nechá vyniknúť bez rušivých zvukov. Ak si dokážete vychutnať hudobný zážitok, určite sa zaň oplatí priplatiť.
Predné sedadlá nie sú prehnane športové, no stále majú dobré bočné vedenie a perfektne podržia telo v zákrutách. Taktiež ponúknu široké možnosti nastavenia vrátane elektrického nastavenia hlavovej opierky. Keďže však ide o športové sedadlá, masážnu funkciu by sme v nich hľadali márne.
Priestor na zadných sedadlách zodpovedá triede vozidla, ani vyššie postavy sa tu nebudú cítiť stiesnene. Chválime aj prítomnosť elektricky ovládanej roletky panoramatického strešného okna, hoci jej materiál nie je najhustejší a nejaké tie lúče prepustí.
Batožinový priestor
Objem batožinového priestoru Mercedes EQE SUV je 520 litrov. Na túto triedu ide skôr o priemernú hodnotu, no od AMG nikto neočakáva sťahovák.

Sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá zväčšiť až na objem 1 675 litrov. Predný batožinový priestor (frunk) tu však nenájdeme.
Pohonné ústrojenstvo
Ponuka výkonových verzii je pri modeli EQE SUV mimoriadne pestrá. Začína dvomi zadokolkami Mercedes-Benz EQE 300 SUV a 350+ SUV s výkonom 195, resp. 235 kW. Rovnaký výkon poskytne aj štvorkolka EQE 350 4MATIC SUV. Vrchol štandardnej ponuky predstavuje Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC SUV.

K dispozícii sú aj dve verzie AMG, vždy s pohonom 4×4. Nami testovaná verzia EQE 43 4MATIC SUV poskytuje výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 858 Nm. To postačuje na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h.
Na vrchole ponuky potom stojí Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV s výkonom 460 kW (625 koní). Ten zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne maximálku na pomery elektrických SUV slušných 240 km/h.
Zaujímavý prvok predstavuje zobrazenie nielen aktuálneho celkového výkonu, ale aj aktuálnych otáčok a krútiaceho momentu jednotlivých elektromotorov samostatne. Okrem toho viete sledovať aj teplotu, či výšku aktuálneho napätia a prúdu z batérie, rovnako ako prúd smerujúci do oboch elektromotorov.
Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Batéria a nabíjanie
Mercedes-Benz EQE SUV sa vyrába s dvomi druhmi akumulátora, ktoré sa však svojou kapacitou líšia len nepatrne. Štandardom je batéria s kapacitou 100 kWh (využiteľná kapacita 90,6 kWh), ktorá sa nachádza vo všetkých verziách od najslabšej až po najsilnejšiu, vrátane našej Mercedes-AMG 43 4MATIC SUV.

Výnimkou sú len modely Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC SUV a verzie EQE 350+ SUV s pohonom zadnej nápravy. Tá zároveň ponúka najdlhší dojazd zo všetkých, až 614 kilometrov. Spomínané dva varianty ponúknu väčší akumulátor s kapacitou 105 kWh (využiteľná kapacita 96 kWh).
Pre nami testovanú verziu Mercedes-AMG EQE 43 SUV výrobca uvádza maximálny DC nabíjací výkon na úrovni 170 kW, čo už v dnešnej dobe zaostáva za konkurenciou využívajúcou 800 V vysokonapäťovú sústavu. Samotné nabíjanie z 10 na 80 % SoC má trvať priemerných 32 minút.

Chválime prítomnosť palubnej AC nabíjačky s výkonom 22 kW. Vďaka nej je aj toto lacnejšie nabíjanie relatívne rýchle a „menšia“ 100 kWh batéria sa tak nabije za niečo vyše 5 hodín.
Nabíjacia krivka
Nabíjanie sme otestovali na 400 kW / 600 A nabíjacej stanici od ZSE Drive na Landererovej ulici. Výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon sa nám len tesne nepodarilo dosiahnuť, namerali sme maximum 168,8 kW.

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám s Mercedes-AMG EQE 43 SUV trvalo 35 minút. To je o 3 minúty dlhšie oproti údajom od výrobcu. Priemerný nabíjací výkon medzi 10-80 % nabitia dosiahol 116 kW. Nabitie energie na dodatočných 200 kilometrov zabralo cca. 24 minút.
Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre model Mercedes-AMG EQE 43 SUV kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 22,0-25,1 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 431-488 kilometrov. Vozidlo nabité na 100 % ukazovalo odhad dojazdu 437, resp. max. 466 km.

Prvý test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime je spotreba Mercedes-AMG EQE 43 SUV na úrovni 18 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 27 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 503 kilometrov.
| Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
|---|---|---|---|
| Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
| Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
| Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
| Mini Cooper SE | 10,3 kWh / 100 km | 478 km | 28 °C |
| Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
| Lexus RZ 300e | 10,8 kWh / 100 km | 592 km | 30 °C |
| Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
| Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
| Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
| Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
| Volkswagen ID.4 Pure | 11,6 kWh / 100 km | 448 km | 25 °C |
| Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
| Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
| Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
| Peugeot e-3008 | 12,9 kWh / 100 km | 566 km | 22 °C |
| BMW iX xDrive45 | 13,1 kWh / 100 km | 723 km | 30 °C |
| Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
| Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
| Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
| Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
| Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
| Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |
| Xpeng G6 AWD Performance | 15,5 kWh / 100 km | 541 km | 13 °C |
| BYD Sealion 7 Excellence AWD | 16,8 kWh / 100 km | 544 km | 29 °C |
| Mercedes-AMG EQE 43 SUV | 18,0 kWh / 100 km | 503 km | 27 °C |
| Peugeot E-Boxer 435 L3H2 | 21,7 kWh / 100 km | 507 km | 12 °C |

Rovnako sme ho vyskúšali aj na diaľnici, keď sme s ním absolvovali trasu tam aj späť po diaľnici D4 rovnako pri vonkajšej teplote 27 stupňov Celzia. Tu si pri tempomatovej 120-ke v priemere vypýtal 26,4 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd takmer 350 kilometrov.
Elektroauto Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Technické údaje
| Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 879 x 1 940 x 1 669 mm, rázvor 3 030 mm |
| Svetlá výška | 154 mm |
| Pohotovostná hmotnosť | 2 600 kg |
| Celková hmotnosť | 3 195 kg |
| Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 800 kg brzdený |
| Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,26 |
| Maximálny kombinovaný výkon | 350 kW (476 k), pohon oboch náprav (AWD) |
| Systémový krútiaci moment | 858 Nm |
| Kombinovaná spotreba (WLTP) | 22,0 - 25,1 kWh / 100 km |
| Kombinovaný dojazd (WLTP) | 431 - 488 km |
| Maximálna rýchlosť | 210 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 4,3 s |
| Kapacita batérie | 100 kWh (90,6 kWh využiteľných) |
| Maximálny výkon DC nabíjania | 170 kW |
| Výkon palubnej AC nabíjačky | 22 kW |
| Objem batožinového priestoru | 520 / 1 675 l |
| Cena testovaného vozidla | 144 666 € |
Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Cena a konkurencia
Cena Mercedes-Benz EQE 300 SUV s pohonom zadnej nápravy a menším akumulátorom (90,6 kWh) začína na sume 89 248 eur s DPH.

My sme však testovali druhú najvyššiu verziu AMG 43 4MATIC s cenou od 137 046 €. Nami testované vozidlo bolo navyše vybavené viacerými položkami príplatkovej výbavy. Tie jeho cenu navýšili na finálnu sumu 144 666 € s DPH.
Za konkurenciu môžeme považovať napríklad model BMW iX, ktorý sme nedávno testovali po tom, čo prešiel zásadnou modernizáciou. Základná verzia xDrive45 s výkonom 300 kW a akumulátorom s využiteľnou kapacitou 94,8 kWh stojí od 83 870 €.

Konkurenčné Audi Q8 e-tron sa už od februára nevyrába, naopak očakávame príchod nového elektromobilu Porsche Cayenne.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Špecialisti z AMG sa pozreli na zúbok modelu Mercedes-Benz EQE SUV a dopadlo to ako vždy. Luxusné a komfortné auto sa im podarilo zmeniť na športové náčinie, ktoré ponúka výbornú dynamiku aj jazdné vlastnosti. Mercedes-AMG EQE 43 SUV 4MATIC sa dokáže v okamihu zmeniť na nepoznanie.

Či už uprednostňujete dynamickú jazdu po okreskách alebo pohodlné cestovanie ustálenou rýchlosťou po diaľnici, určite vás nesklame. V oboch prípadoch si to však vykompenzuje vysokou spotrebou elektrickej energie. V pomere k cene tak na dnešnú dobu ponúkne relatívne krátky dojazd a aj celkom dlhý čas nabíjania, keďže ide o 400 V platformu.
Svetom však kolujú chýry, že už po troch rokoch od uvedenia by mala výroba modelu EQE SUV budúci rok úplne skončiť. To je škoda, pretože prechod na 800 V platformu ako sa plánuje v prípade väčšieho EQS SUV by z neho spravil ešte lepší elektromobil.
✅ Klady
- športové jazdné vlastnosti pri zachovaní komfortu na palube
- vzduchový podvozok umožňuje zväčšiť svetlú výšku
- komfortné elektrické zatváranie predných dverí
- pestrá ponuka verzií
- 22 kW palubná AC nabíjačka
❌ Zápory
- pre niekoho stále zvláštny dizajn exteriéru
- relatívne nižší nabíjací výkon
- pomerne vysoká spotreba
- vyššia cena oproti konkurencii


































































