Pred pár týždňami som mal opäť raz možnosť sadnúť do elektromobilu značky Kia, ktorý si aj na našom trhu už stihol vybudovať silné postavenie. Reč nie je o žiadnom novom modeli, ale o facelifte elektrickej Kie EV6, ktorá do redakcie prišla vo výbave GT-Line. Toto je test Kia EV6 GT-Line.
Test Kia EV6 GT-Line: Cena, výbava a konkurencia
Na náš trh prichádza EV6-ka vo viacerých verziách výbavy, a teda samozrejme aj s viacerými cenovkami. V prípade, že by ste chceli tú najlacnejšiu dostupnú, siahli by ste po verzii Air, tak tú si viete zakúpiť už od 48 690 €, so započítaným s cenovým zvýhodnením. Druhá v poradí je Earth, ktorá by vás stála už od 51 890 €, no my sme testovali tú najvyššiu dostupnú GT-Line, ktorej cena začína na 61 590 €.

Vo výbave sme mohli nájsť prvky od výmyslu sveta. Čo sa mi veľmi páčilo, bolo ambientné osvetlenie interiéru, ale aj Inteligentný Full LED systém predných svetlometov s adaptívnym diaľkovým svietením. Nachádzalo sa tu aj strešné okno, ktoré nehodnotím zrovna pozitívne, čo ale vysvetlím neskôr. Naozaj mi výbave nechýbalo nič, čo by malo moderné auto v tejto cenovej kategórii prinášať.

Konkurentom pre najnovšiu EV6-ku budú automobily ako napríklad Hyundai Ioniq 6. Ten zoženiete teraz už od 47 990 €, pričom ponúkne 233 kW rýchle nabíjanie, 77,4 kWh batériu, výkon 228 koní vo verzii 2WD Long Range, a dojazd až 614 km. Ďalej sem môžeme zaradiť aj BMW i4, ktorého cena štartuje na 56 520 €. Vo verzii eDrive40 ponúkne 81,3 kWh batériu, dojazd až 595 km, ale len 130 kW rýchle nabíjanie.
Test Kia EV6 GT-Line: Parametre
Rozmery (dĺžka × šírka × výška) | 4 695 × 1 880 × 1 575 mm, rázvor 2 900 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 160 kg |
Celková hmotnosť | 2 600 kg |
Frunk | 20 l |
Koeficient odporu vzduchu (Cd) | 0,28 |
Maximálny výkon, pohon | 239 kW (325 k), AWD |
Krútiaci moment | 605 Nm |
Udávaný dojazd (WLTP) | 522 km |
Maximálna rýchlosť | 185 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 5,2 s |
Kapacita batérie | 84 kWh (80 kWh využiteľných) |
Výkon DC nabíjania | 263 kW |
Výkon palubnej nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 490 l / 1290 l |
Cena testovaného vozidla | 70 270 € |
Interiér a exteriér
Vo vnútri ide o veľmi jednoduché, no zato športovo ladené auto. To zistíte hneď, keď sa doň posadíte. Môže za to najmä balík výbavy GT-Line, ktorý ukrýva v sebe prvky so športovým vyhotovením. Sedadlá sú alfa-omega pri cestovaní na dlhšie aj kratšie vzdialenosti, a v tomto prípade sú na veľmi dobrej úrovni. Pamätám si, že keď som testoval Kia EV6 GT ešte počas minulého roka, sedadlá boli niečo, s čím som nebol spokojný. Tu to bolo ale pohodlné, aj keď by som privítal aby sa sedadlo dalo dať ešte nižšie, čomu pravdepodobne bráni ústrojenstvo elektronického ovládania umiestnené pod ním.

Ostaňme ešte pri sedení, pretože tu nastal jeden (pre mňa) veľký problém. Sedadlo som mal úplne najnižšie ako to išlo, lenže aj tak som si búchal hlavu o strop. Prečo? No jednoducho ak chcete mať zabudované strešné okno, budete sa musieť zmieriť s tým, že jeho konštrukcia vyčnieva zo strechy viac, ako by asi mala. Aj preto som sa často pristihol pri tom, ako mám hlavu nahnutú na jednu stranu.
Všetky materiály vo vnútri sú na vysokej úrovni, nič nevŕzga a na pocit sú veľmi príjemné. Zachované boli aj fyzické tlačidlá, čo sa mne osobne veľmi páči. Poteší aj dostatok úložných priestorov či už v batožinovej časti, ale aj vpredu pre vodiča a spolujazdca. Nechýba podpora Android Auto a Apple CarPlay – bezdrôtovo, nájdeme tu viacero USB-C portov na nabíjanie zariadení a bezdrôtovú nabíjačku. V neposlednom rade sme sa dočkali aj vynoveného infotainmentu.
Ten je po novom rýchlejší, oveľa prehľadnejší a konečne dostal viac farieb. Bavíme sa teda o hlavnom stredovom displeji, no pár zmien neobišlo ani displej vodiča. Na ňom nájdeme informácie o jazde, spotrebu, navigáciu aj mnoho ďalšieho, keďže si ho viete prispôsobiť podľa seba. Čo by som uvítal, je pre pohodlnejšie cestovanie, aby sa volant dal ešte o niečo viac vysunúť smerom k vodičovi, ale to už je len taká maličkosť. Keď sa presunieme na zadné sedadlá, tak tie sú rovnako príjemné ako tie predné, s tým že je na nich extrémne veľa miesta na nohy.
Zvonku môžeme vidieť pár dizajnových zmien oproti predchádzajúcej generácii. Napríklad také predné svetlá dostali mierne agresívnejší svetelný podpis. Vzadu sú stále prepojené dizajnovým červeným pásom, a jemne sa zmenili ich tvary. Premenou si prešiel napríklad aj bočný prah, ktorý teraz vyzerá byť oveľa viac športovejší. Koeficient odporu vzduchu ale ostáva zachovaný, a to na úrovni 0,287 Cd. Aj napriek tomu je ale vo vnútri veľmi veľké ticho, podobné tomu v Tesle Model 3 Highland.
Test Kia EV6 GT-Line: Jazda, výkon a rekuperácia
Čo sa týka celkového jazdného zážitku, nemám Kii čo vytknúť. Cítite sa v nej počas celej jazdy veľmi príjemne pokiaľ chcete, s výnimkou možno použitia tempomatu. Ten som mal pocit, že nebol vyladený až tak, ako pri niektorých konkurentoch. Problémom bolo okamžité kopnutie pri zapnutom tempomate a pridaní plynu, zároveň aj príliš prudké brzdenie pri pustení plynu. Väčšinou sú tieto dve možnosti spravené tak, aby nebol veľký rozdiel pri zapnutom a vypnutom tempomate, no tu to tak nebolo. Toto sa ale deje len v pár percentách prípadov, kedy ho naozaj využívate.

V meste je to ale o inom a vozenie je také aké si ho spravíte. Auto má totiž relatívne vysoký výkon, čo môže znamenať pár nechcených „kopnutí“, no pokiaľ sa na to sústredíte, tak je to v poriadku. Výkon vozidla je 239 kW pri 605 Nm krútiaceho momentu. To v praxi znamená zvládnutie z 0 na 100 km/h už za 5,2 sekundy. Čo sa týka rekuperácie, tá sa automaticky zapne pri zaradení „D“ na koliesku, pričom si ju viete korigovať podľa svojich predstáv pádlami za volantom. Najvyšší level znamená ovládanie auta jedným pedálom (úplne vám zastaví keď dáte dole nohu z plynu), naopak najnižší level úplne bez rekuperácie – plachtenie.
Spotreba a dojazd
Už tradične sme sa v teste pozreli aj na tieto dva štatistické ukazovatele, ktoré často výrobcovia prikrášľujú a odvolávajú sa na štandardy ako WLTP. Ako ďaleko má GT-Line tieto čísla vzdialené od reality? Udávaný kombinovaný dojazd má byť podľa štandardov 522 km. Čo je na tom ale pravdy? Pozrime sa, aké hodnoty sa podarilo namerať počas testovania nám:
- v meste: 15,1 kWh/100 km
- okresky: 12,8 kWh/100 km
- testovací prímestský okruh: 12,2 kWh/100 km
- diaľnica 110 km/h: 18,0 kWh/100 km
- diaľnica 120 km/h: 19,5 kWh/100 km
- diaľnica 130 km/h: 22,8 kWh/100 km
Prepočítajme si to na prípadný dojazd podľa spomenutej spotreby:
- v meste: 530 km
- okresky: 625 km
- testovací prímestský okruh: 656 km
- diaľnica 110 km/h: 444 km
- diaľnica 120 km/h: 410 km
- diaľnica 130 km/h: 351 km
Pozrite si, ako na testovacom okruhu dopadol v konkurencii ostatných elektromobilov:
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Mini Cooper SE | 10,3 kWh / 100 km | 478 km | 28 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Lexus RZ 300e | 10,8 kWh / 100 km | 592 km | 30 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
Volkswagen ID.4 Pure | 11,6 kWh / 100 km | 448 km | 25 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
BMW iX xDrive45 | 13,1 kWh / 100 km | 723 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |
BYD Sealion 7 Excelence AWD | 16,8 kWh / 100 km | 544 km | 29 °C |
Mercedes-AMG EQE 43 SUV | 18,0 kWh / 100 km | 503 km | 27 °C |
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Mini Cooper SE: Je toto najlepší mestský elektromobil na svete?
- Test Cupra Terramar PHEV: Vychádzajúca hviezda s dlhým elektrickým dojazdom a DC nabíjaním
- Test BMW iX xDrive45 Facelift: Podstatne dlhší dojazd aj veľa vylepšení, na jedno sa ale zabudlo
Batéria a nabíjanie
Akumulátor s kapacitou 84 kWh (80kWh využiteľných) je už tradične umiestnený v podlahe vozidla, čo autu zlepšuje ťažisko. Jeho štruktúra je už štandardná lítium-iónová, ako aj pri ostatných konkurenčných modeloch. Už štandardne pridáva na celkovej váhe vozidla, ktorá je v tomto prípade až 2,2 tony. Keď už ju spomíname, môžeme rovno vyzdvihnúť aj funkciu V2L, ktorú tento elektromobil dostal. V skratke ide o to, že sa vo vozidle nachádza 220 V zásuvka, z ktorej môžete napájať napríklad aj domáce spotrebiče, či gril.
Tento model je postavený na 800 V architektúre, čo znamená okrem iného aj možnosť rýchlejšieho nabíjania. Papierovo by mala EV6 GT-Line zvládnuť až 263 kW nabíjanie, rovnako ako Hyundai Ioniq 6. Ale pekne postupne. Ako prvé spomenieme domáce nabíjanie zo zásuvky. Keďže nám Kia poskytla aj takýto nabíjací kábel, mali sme možnosť skúsiť aj tradičné domáce nabíjanie, ak nemáte wallbox. Najviac nám pustilo výkon 2,6 kW, pričom za 12,5 hodiny dobilo 35 % (25-60 % SoC).

Pri maximálnom výkone dokáže byť tento elektromobil nabitý už za 18 minút (10-80%), čo je naozaj úctyhodné číslo. Niektoré elektromobily, ktoré sme mali možnosť testovať, by za tento čas nedali ani 40 % dobitia. Na nabíjačke tak strávite naozaj málo času a často si nestihnete vybaviť ani len základné potreby. Palubná nabíjačka potom ponúka 11 kW výkon, čo by znamenalo nabitie z 0 na 100 % za približne 7 hodín.
Galéria
Test Kia EV6 GT-Line: Záverečné hodnotenie
Kia EV6 vo výbave GT-Line je naozaj veľmi dobre postavené auto, ktoré ma presvedčilo naozaj v každom ohľade. Má skvelé odhlučnenie a zároveň aj výborný zvuk z reproduktorov, takže aj na dlhšie cesty je to ideálny spoločník. K tomu ponúka vysoký komfort sedenia, ventilované aj vyhrievané sedadlá, ktoré v lete aj v zime výrazne pomôžu, či dostatok úložných priestorov. Niekto by dokonca mohol namietať, že ich je až priveľa. Ja to ale nebudem. Celkovo tak cítiť zmenu oproti predchádzajúcej generácii a pri rozhodovaní o kúpe elektromobilu nejednému človeku určite zaťaží hlavu.