MojElektromobil

Pred pár týždňami som mal opäť raz možnosť sadnúť do elektromobilu značky Kia, ktorý si aj na našom trhu už stihol vybudovať silné postavenie. Reč nie je o žiadnom novom modeli, ale o facelifte elektrickej Kie EV6, ktorá do redakcie prišla vo výbave GT-Line. Toto je test Kia EV6 GT-Line.

Test Kia EV6 GT-Line: Cena, výbava a konkurencia

Na náš trh prichádza EV6-ka vo viacerých verziách výbavy, a teda samozrejme aj s viacerými cenovkami. V prípade, že by ste chceli tú najlacnejšiu dostupnú, siahli by ste po verzii Air, tak tú si viete zakúpiť už od 48 690 €, so započítaným s cenovým zvýhodnením. Druhá v poradí je Earth, ktorá by vás stála už od 51 890 €, no my sme testovali tú najvyššiu dostupnú GT-Line, ktorej cena začína na 61 590 €.

Kia EV6 GT-Line
Kia EV6 GT-Line

Vo výbave sme mohli nájsť prvky od výmyslu sveta. Čo sa mi veľmi páčilo, bolo ambientné osvetlenie interiéru, ale aj Inteligentný Full LED systém predných svetlometov s adaptívnym diaľkovým svietením. Nachádzalo sa tu aj strešné okno, ktoré nehodnotím zrovna pozitívne, čo ale vysvetlím neskôr. Naozaj mi výbave nechýbalo nič, čo by malo moderné auto v tejto cenovej kategórii prinášať.

BMW i4
BMW i4

Konkurentom pre najnovšiu EV6-ku budú automobily ako napríklad Hyundai Ioniq 6. Ten zoženiete teraz už od 47 990 €, pričom ponúkne 233 kW rýchle nabíjanie, 77,4 kWh batériu, výkon 228 koní vo verzii 2WD Long Range, a dojazd až 614 km. Ďalej sem môžeme zaradiť aj BMW i4, ktorého cena štartuje na 56 520 €. Vo verzii eDrive40 ponúkne 81,3 kWh batériu, dojazd až 595 km, ale len 130 kW rýchle nabíjanie.

Test Kia EV6 GT-Line: Parametre

Rozmery (dĺžka × šírka × výška) 4 695 × 1 880 × 1 575 mm, rázvor 2 900 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 160 kg
Celková hmotnosť 2 600 kg
Frunk 20 l
Koeficient odporu vzduchu (Cd) 0,28
Maximálny výkon, pohon 239 kW (325 k), AWD
Krútiaci moment 605 Nm
Udávaný dojazd (WLTP) 522 km
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,2 s
Kapacita batérie 84 kWh (80 kWh využiteľných)
Výkon DC nabíjania 263 kW
Výkon palubnej nabíjačky 11 kW
Objem batožinového priestoru 490 l / 1290 l
Cena testovaného vozidla 70 270 €

Interiér a exteriér

Vo vnútri ide o veľmi jednoduché, no zato športovo ladené auto. To zistíte hneď, keď sa doň posadíte. Môže za to najmä balík výbavy GT-Line, ktorý ukrýva v sebe prvky so športovým vyhotovením. Sedadlá sú alfa-omega pri cestovaní na dlhšie aj kratšie vzdialenosti, a v tomto prípade sú na veľmi dobrej úrovni. Pamätám si, že keď som testoval Kia EV6 GT ešte počas minulého roka, sedadlá boli niečo, s čím som nebol spokojný. Tu to bolo ale pohodlné, aj keď by som privítal aby sa sedadlo dalo dať ešte nižšie, čomu pravdepodobne bráni ústrojenstvo elektronického ovládania umiestnené pod ním.

Kia EV6 GT-Line
Kia EV6 GT-Line

Ostaňme ešte pri sedení, pretože tu nastal jeden (pre mňa) veľký problém. Sedadlo som mal úplne najnižšie ako to išlo, lenže aj tak som si búchal hlavu o strop. Prečo? No jednoducho ak chcete mať zabudované strešné okno, budete sa musieť zmieriť s tým, že jeho konštrukcia vyčnieva zo strechy viac, ako by asi mala. Aj preto som sa často pristihol pri tom, ako mám hlavu nahnutú na jednu stranu.

Všetky materiály vo vnútri sú na vysokej úrovni, nič nevŕzga a na pocit sú veľmi príjemné. Zachované boli aj fyzické tlačidlá, čo sa mne osobne veľmi páči. Poteší aj dostatok úložných priestorov či už v batožinovej časti, ale aj vpredu pre vodiča a spolujazdca. Nechýba podpora Android Auto a Apple CarPlay – bezdrôtovo, nájdeme tu viacero USB-C portov na nabíjanie zariadení a bezdrôtovú nabíjačku. V neposlednom rade sme sa dočkali aj vynoveného infotainmentu.

Ten je po novom rýchlejší, oveľa prehľadnejší a konečne dostal viac farieb. Bavíme sa teda o hlavnom stredovom displeji, no pár zmien neobišlo ani displej vodiča. Na ňom nájdeme informácie o jazde, spotrebu, navigáciu aj mnoho ďalšieho, keďže si ho viete prispôsobiť podľa seba. Čo by som uvítal, je pre pohodlnejšie cestovanie, aby sa volant dal ešte o niečo viac vysunúť smerom k vodičovi, ale to už je len taká maličkosť. Keď sa presunieme na zadné sedadlá, tak tie sú rovnako príjemné ako tie predné, s tým že je na nich extrémne veľa miesta na nohy.

Zvonku môžeme vidieť pár dizajnových zmien oproti predchádzajúcej generácii. Napríklad také predné svetlá dostali mierne agresívnejší svetelný podpis. Vzadu sú stále prepojené dizajnovým červeným pásom, a jemne sa zmenili ich tvary. Premenou si prešiel napríklad aj bočný prah, ktorý teraz vyzerá byť oveľa viac športovejší. Koeficient odporu vzduchu ale ostáva zachovaný, a to na úrovni 0,287 Cd. Aj napriek tomu je ale vo vnútri veľmi veľké ticho, podobné tomu v Tesle Model 3 Highland.

Test Kia EV6 GT-Line: Jazda, výkon a rekuperácia

Čo sa týka celkového jazdného zážitku, nemám Kii čo vytknúť. Cítite sa v nej počas celej jazdy veľmi príjemne pokiaľ chcete, s výnimkou možno použitia tempomatu. Ten som mal pocit, že nebol vyladený až tak, ako pri niektorých konkurentoch. Problémom bolo okamžité kopnutie pri zapnutom tempomate a pridaní plynu, zároveň aj príliš prudké brzdenie pri pustení plynu. Väčšinou sú tieto dve možnosti spravené tak, aby nebol veľký rozdiel pri zapnutom a vypnutom tempomate, no tu to tak nebolo. Toto sa ale deje len v pár percentách prípadov, kedy ho naozaj využívate.

Kia EV6 GT-Line
Kia EV6 GT-Line

V meste je to ale o inom a vozenie je také aké si ho spravíte. Auto má totiž relatívne vysoký výkon, čo môže znamenať pár nechcených „kopnutí“, no pokiaľ sa na to sústredíte, tak je to v poriadku. Výkon vozidla je 239 kW pri 605 Nm krútiaceho momentu. To v praxi znamená zvládnutie z 0 na 100 km/h už za 5,2 sekundy. Čo sa týka rekuperácie, tá sa automaticky zapne pri zaradení „D“ na koliesku, pričom si ju viete korigovať podľa svojich predstáv pádlami za volantom. Najvyšší level znamená ovládanie auta jedným pedálom (úplne vám zastaví keď dáte dole nohu z plynu), naopak najnižší level úplne bez rekuperácie – plachtenie.

Spotreba a dojazd

Už tradične sme sa v teste pozreli aj na tieto dva štatistické ukazovatele, ktoré často výrobcovia prikrášľujú a odvolávajú sa na štandardy ako WLTP. Ako ďaleko má GT-Line tieto čísla vzdialené od reality? Udávaný kombinovaný dojazd má byť podľa štandardov 522 km. Čo je na tom ale pravdy? Pozrime sa, aké hodnoty sa podarilo namerať počas testovania nám:

  • v meste: 15,1 kWh/100 km
  • okresky: 12,8 kWh/100 km
  • testovací prímestský okruh: 12,2 kWh/100 km
  • diaľnica 110 km/h: 18,0 kWh/100 km
  • diaľnica 120 km/h: 19,5 kWh/100 km
  • diaľnica 130 km/h: 22,8 kWh/100 km

Prepočítajme si to na prípadný dojazd podľa spomenutej spotreby:

  • v meste: 530 km
  • okresky: 625 km
  • testovací prímestský okruh: 656 km
  • diaľnica 110 km/h: 444 km
  • diaľnica 120 km/h: 410 km
  • diaľnica 130 km/h: 351 km

Pozrite si, ako na testovacom okruhu dopadol v konkurencii ostatných elektromobilov:

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Renault 5 E-Tech comfort range9,5 kWh / 100 km547 km21 °C
Ford Puma Gen-E10,0 kWh / 100 km436 km29 °C
Mini Cooper SE10,3 kWh / 100 km478 km28 °C
Alfa Romeo Junior10,8 kWh / 100 km470 km28 °C
Lexus RZ 300e10,8 kWh / 100 km592 km30 °C
Renault 4 E-Tech comfort range11,4 kWh / 100 km456 km30 °C
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Škoda Enyaq 85x11,5 kWh / 100 km670 km18 °C
Volkswagen ID.4 Pure11,6 kWh / 100 km448 km25 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Hyundai Kona Electric+12,4 kWh / 100 km527 km25 °C
Kia EV312,5 kWh / 100 km624 km30 °C
BMW iX xDrive4513,1 kWh / 100 km723 km30 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Peugeot E-308 SW13,6 kWh / 100 km374 km14 °C
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line13,9 kWh / 100 km576 km17 °C
Volvo EX90 Performance AWD14,0 kWh / 100 km764 km31 °C
Volkswagen ID. Buzz GTX Long14,2 kWh / 100 km605 km25 °C
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC15,0 kWh / 100 km787 km14 °C
BYD Sealion 7 Excelence AWD16,8 kWh / 100 km544 km29 °C
Mercedes-AMG EQE 43 SUV18,0 kWh / 100 km503 km27 °C

Nemali by ste prehliadnuť:

Batéria a nabíjanie

Akumulátor s kapacitou 84 kWh (80kWh využiteľných) je už tradične umiestnený v podlahe vozidla, čo autu zlepšuje ťažisko. Jeho štruktúra je už štandardná lítium-iónová, ako aj pri ostatných konkurenčných modeloch. Už štandardne pridáva na celkovej váhe vozidla, ktorá je v tomto prípade až 2,2 tony. Keď už ju spomíname, môžeme rovno vyzdvihnúť aj funkciu V2L, ktorú tento elektromobil dostal. V skratke ide o to, že sa vo vozidle nachádza 220 V zásuvka, z ktorej môžete napájať napríklad aj domáce spotrebiče, či gril.

Tento model je postavený na 800 V architektúre, čo znamená okrem iného aj možnosť rýchlejšieho nabíjania. Papierovo by mala EV6 GT-Line zvládnuť až 263 kW nabíjanie, rovnako ako Hyundai Ioniq 6. Ale pekne postupne. Ako prvé spomenieme domáce nabíjanie zo zásuvky. Keďže nám Kia poskytla aj takýto nabíjací kábel, mali sme možnosť skúsiť aj tradičné domáce nabíjanie, ak nemáte wallbox. Najviac nám pustilo výkon 2,6 kW, pričom za 12,5 hodiny dobilo 35 % (25-60 % SoC).

Kia EV6 GT-Line
Kia EV6 (staršia verzia) & Kia EV6 GT-Line

Pri maximálnom výkone dokáže byť tento elektromobil nabitý už za 18 minút (10-80%), čo je naozaj úctyhodné číslo. Niektoré elektromobily, ktoré sme mali možnosť testovať, by za tento čas nedali ani 40 % dobitia. Na nabíjačke tak strávite naozaj málo času a často si nestihnete vybaviť ani len základné potreby. Palubná nabíjačka potom ponúka 11 kW výkon, čo by znamenalo nabitie z 0 na 100 % za približne 7 hodín.

Galéria

Test Kia EV6 GT-Line: Záverečné hodnotenie

Kia EV6 vo výbave GT-Line je naozaj veľmi dobre postavené auto, ktoré ma presvedčilo naozaj v každom ohľade. Má skvelé odhlučnenie a zároveň aj výborný zvuk z reproduktorov, takže aj na dlhšie cesty je to ideálny spoločník. K tomu ponúka vysoký komfort sedenia, ventilované aj vyhrievané sedadlá, ktoré v lete aj v zime výrazne pomôžu, či dostatok úložných priestorov. Niekto by dokonca mohol namietať, že ich je až priveľa. Ja to ale nebudem. Celkovo tak cítiť zmenu oproti predchádzajúcej generácii a pri rozhodovaní o kúpe elektromobilu nejednému človeku určite zaťaží hlavu.

Náš tip
Na Slovensku sa vyrába ďalší elektromobil. Boli sme pri štarte výroby Kia EV4, poznáme slovenskú cenu
21. augusta 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+