V predchádzajúcom týždni nám „zadky“ vyvážal elektromobil, ktorý je už nejaký čas aj na našom trhu, no prichádza teraz v špeciálnej verzii. Ja osobne som mal možnosť si v minulom lete vyskúšať aj model Ioniq 5 N, a preto bolo pre mňa testovanie verzie N Line naozaj špeciálne. Dokáže sa ale vyrovnať takémuto športovému modelu? Toto je test Hyundai Ioniq 5 N line.
Test Hyundai Ioniq 5 N Line 2025: Cena, výbava a konkurencia
Cenovo sa určite budeme pohybovať v rozmedzí sumy, ktorú by ste zaplatili za štandardný Ioniq 5 a športový Ioniq 5 N. Základnú verziu si viete kúpiť dnes už od 46 590 €, a to platí pre výbavu „Family PE“. N line verzia začína na cene 60 390 € s DPH, pričom v čase písania testu je v nej zahrnutá akcia – 1 500 €. Výkonnejšia verzia (239 kW) stojí od 64 390 €. Ešte pre zaujímavosť, 5 N Performance stojí teraz od 77 390 €.

No výbave nájdeme navyše napríklad N Line Body kit, a teda predný a zadný športový nárazník, bočné prahové nadstavce v dizajne N Line, kryty vonkajších spätných zrkadiel lakované v čiernej lesklej farbe, LED svetelná lišta na prednom nárazníku v dizajne N Line, či zliatinové disky kolies. Nechýbajú ani elektricky ovládané športové a relaxačné predné sedadlá s pamäťou, elektricky posuvné zadné sedadlá, Športový kožený volant s červeným prešitím, či prémiový audio-systém BOSE s 8 reproduktormi a zosilňovačom.

Ku konkurentom môžeme zaradiť už tradične najpopulárnejší elektromobil Tesla Model Y vo verzii Long Range AWD. Tá ponúkne 78,1 kWh batériu, 378 kW výkonu či z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Spomeniem napríklad aj veľmi populárnu Škodu Enyaq, tentokrát v športovej verzii RS. Tá ma 84 kWh batériu, výkon 250 kW, či zrýchlenie na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Parametre
Rozmery (dĺžka × šírka × výška) | 4 655 × 1 890 × 1 605 mm, rázvor 3 000 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 165 kg |
Celková hmotnosť | 2 685 kg |
Frunk | 24 l |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,282 |
Maximálny výkon, pohon | 239 kW (325 k), AWD |
Krútiaci moment | 605 Nm |
Udávaný dojazd (WLTP) | 500 km |
Maximálna rýchlosť | 185 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 5,3 s |
Kapacita batérie | 84 kWh (80 kWh využiteľných) |
Výkon DC nabíjania | 263 kW |
Výkon palubnej nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 520 l / 1 580 l |
Cena testovaného vozidla | od 64 390 € |

Test Hyundai Ioniq 5 N Line Facelift: Interiér a exteriér
Pozrime sa spolu najprv dovnútra, kde je naozaj čo hodnotiť. Ako prvé vám asi pri všetkých elektromobiloch od Hyundai padne do oka množstvo úložného priestoru aj pre sediacich vpredu. Tým, že ide o verziu N line, písmeno N a hlavne športové prvky môžeme vidieť okrem exteriéru aj na viacerých miestach v interiéri. Napríklad na športovejších sedačkách (ale stále komfortnejších, než má model 5 N, tie boli vyslovene škrupinové), ktoré sú teraz prispôsobené okrem svižnej jazdy aj jazdám na dlhšie trasy.

Nie sú totiž tvrdé, sedí sa na nich príjemne a sú hlavne elektronicky prispôsobiteľné vo všetkých smeroch. Zaujímavosťou je aj odvetrávacia funkcia, ktorá dopĺňa dnes už tradičné vyhrievanie. Športový je aj volant, ktorý ponúka okrem iného aj výrazné červené farby, napríklad na lemovaní či tlačidle „drive mode“. Pomocou neho prepínate jednotlivé jazdné režimy podľa potreby, no oproti 5 N-ku tu chýbajú až tri špeciálne tlačidlá, ktoré ešte pridávali na športovom duchu.
O zábavu sa stará infotainment systém zložený z dvoch displejov, pričom ten hlavný stredový má 12,3″. Je celkom prehľadný, ponúka rýchlu odozvu a nastavíte pomocou neho viacero vecí. Akési skratky tu nájdete vo forme tlačidiel pod displejom, a teda hlavne na zrýchlené ovládanie klimatizácie či multimédií. Rovnako zaujímavý je aj displej vodiča, na ktorom nájdete všetky potrebné informácie ohľadom jazdy, no môžete si ho navyše prispôsobiť podľa svojich predstáv (existuje tu viacero možností zobrazenia údajov).

Toto auto je veľmi vhodné aj pre vyšších ľudí, keďže dostatok miesta nájdeme aj vzadu. Sám (195 cm) som si to vyskúšal, aké je to tam sedieť, a musím povedať, že som bol nadmieru spokojný. K takémuto priestoru pomáha trojmetrový rázvor. Vzadu si navyše vaše sedadlá viete aj elektricky posúvať, vyhrievať, nájdete tu aj dva USB-C porty pre nabíjanie zariadení, či sťahovacie roletky pre úplnú pohodu počas jazdy. Strešné okno tu však nehľadajte.
Pre mňa je to zvonku jedno nádherné a stále ešte futuristické auto, ktoré aj po rokoch upúta pozornosť okoloidúcich. Navyše sme ho dostali v krásnej tmavošedej matnej farbe, ktorá veľmi príjemne tlmí slnečné lúče. Ako môžete aj na fotografiách vidieť, nechýbajú tu spomínané N Line prvky a značky, ktoré ukazujú, že nejde o obyčajný Ioniq 5.

Mojim favoritom na tomto aute sú najmä zadné svetlá, ktoré sa tiahnu od jednej strany auta až na druhú a pokiaľ svietia tak je to ešte o niečo špeciálnejšie. Na aute si môžete všimnúť N Line body kit, ktorý dodáva prvky tak, aby sa odlišovalo od iných verzií. Vyzerá preto viac agresívne a športovo, najmä vďaka použitiu čiernej farby na niektorých prvkoch.
Jazda, výkon a rekuperácia
Jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, avšak mierne ma prekvapilo, že aj keď ide v podstate o športovú verziu automobilu, neponúka možnosť zvoliť si cez infotainment len zadný náhon, ako sa to dalo v Ioniqu 6. Mohlo by to byť oveľa zábavnejšie jazdenie, najmä v tomto prípade, kedy má vozidlo aj solídny výkon. Inak ale asi nič nechýba, vozidlo pevne drží na ceste, riadenie mení svoju tvrdosť podľa zvoleného jazdného režimu a zrýchlenie je okamžité.

Zaujímavosťou pre mňa bola aj dĺžka časového úseku, koľko som mohol mať pustené ruky z volantu počas zapnutého tempomatu a asistenta jazdy v strede pruhu. Skúšal som to odmerať, a od pustenia rúk z volantu až po vypnutie udržiavania v strede pruhu môže ubehnúť celých 50 sekúnd. To je oveľa viac, ako ponúka konkurencia. Samozrejme, auto po cca 15/20 sekundách začne zvukovo aj vizuálne upozorňovať na opätovné chytenie volantu, no to niektoré autá robia už po piatich sekundách.
Rekuperácia je už tradične pri modeloch Hyundai naozaj veľmi dobre nastavená, keďže pri mnohých iných testovačkách cítim práve v tejto oblasti hlavný nedostatok. Skvelé je to, že si intenzitu rekuperácie môžete sami prispôsobovať pomocou pádiel za volantom.
Existujú 4 levely intenzity, pričom najnižší znamená žiadnu rekuperáciu energie motorom, najvyšší vás prepne do režimu i-Pedal. To v skratke znamená, že ak sa rozhodnete pustiť plynový pedál počas jazdy, auto vám bez problémov prejde až do úplného zastavenia bez použitia štandardnej brzdy. Toto sa mi vždy na elektromobiloch veľmi pozdáva. Úplným opakom je potom možnosť plachtenia s vypnutou rekuperáciou. Okrem týchto „manuálnych“ levelov sú po pridržaní pravého pádla k dispozícii ešte levely „AUTO“, ktoré menia úroveň rekuperácie v závislosti od situácie na ceste.
Test Hyundai Ioniq 5 N Line: Dojazd a spotreba
Čo sa týka dojazdu, aj tu sa v rámci elektromobility pohybujeme v tých lepších číslach. Podľa oficiálnej stránky Hyundai je dojazd podľa štandardu WLTP až 500 kilometrov. Opäť však záleží, za akého počasia a akou rýchlosťou sa momentálne prepravujete. Na diaľnici prejdete kvôli horšej aerodynamike menej kilometrov, v meste zas viac. Tak či tak toto vozidlo patrí na oba typy ciest. Poďme si to ale prepočítať.

Spotreba:
- diaľnica 110 km/h – 18,2 kWh/100 km
- diaľnica 120 km/h – 21,8 kWh/100 km
- diaľnica 130 km/h – 23,9 kWh/100 km
- okresky – 11,8 kWh/100 km
- prímestský okruh – 13,9 kWh/100 km
- mesto – 15,3 kWh/100 km
Ako si poradil Ioniq 5 na našom testovacom prímestskom okruhu si pozrite v tabuľke tu:
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |

Ako sa ale tieto hodnoty odrazia na dojazde? Výrobca udáva kombinovaný dojazd 500 kilometrov. V akých situáciách je ale reálne sa k takémuto dojazdu dostať? Poďme si to spolu prepočítať.
Predpokladaný dojazd:
- diaľnica 110 km/h – 439 km
- diaľnica 120 km/h – 367 km
- diaľnica 130 km/h – 335 km
- okresky – 678 km
- prímestský okruh – 576 km
- mesto – 523 km
2025 Hyundai Ioniq 5 Facelift: Batéria a nabíjanie
V podlahe nájdeme zabudovaný akumulátor, ktorý má hrubú kapacitu 84 kWh, pričom rovných 80 kWh z toho je využiteľná kapacita. Má dobre nastavený teplotný manažment, spolu s možnosťou predohrevu pred nabíjaním. Takýmto štýlom viete dosiahnuť optimálny nabíjací výkon aj v zime.
Čo sa týka nabíjania, tak vyskúšali sme si hneď oba typy. Prvé nabíjanie bolo z wallboxu (11 kW), druhé na štandardnej ultra-rýchlej nabíjacej stanici od ZSE Drive. V prvom prípade nabíjanie trvalo 7,5 hodiny, pričom sa nabíjalo do 100 % a začiatok nabíjania bol pri 10 % aktuálnom stave batérie. Pre DC nabíjanie prikladáme aj nabíjaciu krivku:

Ako môžeme vidieť v grafe, maximálny nabíjací výkon, ktorý sa počas nabíjania dosiahol, bolo 256,2 kW, čo je o niečo nižšie, ako výrobcom uvádzaná hodnota 263 kW. Ten sa nám mimochodom podarilo dosiahnuť s už niekoľkokrát spomínaným Ioniqom 5 N počas minulého roka. Aj tak je to ale slušný výkon, za ktorý vďačí hlavne 800 V technológii. Zaujímavé, že takto vysoký nabíjací výkon si auto udržalo takmer 10 minút, pričom aj pri 13. minúte nabíjania sme sa ešte hýbali na hranici 200 kW. Výrobcom udávané nabitie z 10 na 80 % SoC za 18 minút sa nám však dosiahnuť nepodarilo. Referenčné nabíjanie (od 10 do 80 %) trvalo v tomto prípade stále veľmi krátkych 19,5 minút a celé nabíjanie od 8 do 82 % trvalo 22 minút.
Galéria
Test Hyundai Ioniq 5 N Line: Záverečné hodnotenie
Hyundai Ioniq 5 N už v minulosti bolo revolučné auto, ktoré otvorilo brány elektromobility viacerým ľuďom. Nie len na Slovensku je veľmi populárne, čo môžeme vidieť aj na cestách. Táto aktualizovaná verzia s výbavou N Line ma očarila hneď vo viacerých smeroch. Jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, poteší aj možnosť vypnúť/zapnúť umelý zvuk motora, odhlučnenie interiéru je na vysokej úrovni a tiež som bol rád aj za dostatočný dojazd či veľmi rýchle nabíjanie.
Z vonkajšej strany teraz vyzerá ešte modernejšie a športovejšie, aj vďaka N Line body kitu, ktorý mu pridáva na dravosti. Oproti modelom ako napríklad Ioniq 6 však má o niečo vyšší koeficient odporu vzduchu, pričom s jeho znížením by prišlo predĺženie dojazdu – a to hlavne na diaľnici. Je to skvelé auto aj pre rodiny, alebo pre partie dospelých aj na dlhšie výlety, keďže ponúka veľmi veľa priestoru na nohy a hlavu nielen pre všetkých pasažierov, ale aj na odloženie rôznych typov nákladu či cenností.
