MojElektromobil

V predchádzajúcom týždni nám „zadky“ vyvážal elektromobil, ktorý je už nejaký čas aj na našom trhu, no prichádza teraz v špeciálnej verzii. Ja osobne som mal možnosť si v minulom lete vyskúšať aj model Ioniq 5 N, a preto bolo pre mňa testovanie verzie N Line naozaj špeciálne. Dokáže sa ale vyrovnať takémuto športovému modelu? Toto je test Hyundai Ioniq 5 N line.

Test Hyundai Ioniq 5 N Line 2025: Cena, výbava a konkurencia

Cenovo sa určite budeme pohybovať v rozmedzí sumy, ktorú by ste zaplatili za štandardný Ioniq 5 a športový Ioniq 5 N. Základnú verziu si viete kúpiť dnes už od 46 590 €, a to platí pre výbavu „Family PE“. N line verzia začína na cene 60 390 € s DPH, pričom v čase písania testu je v nej zahrnutá akcia – 1 500 €. Výkonnejšia verzia (239 kW) stojí od 64 390 €. Ešte pre zaujímavosť, 5 N Performance stojí teraz od 77 390 €.

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

No výbave nájdeme navyše napríklad N Line Body kit, a teda predný a zadný športový nárazník, bočné prahové nadstavce v dizajne N Line, kryty vonkajších spätných zrkadiel lakované v čiernej lesklej farbe, LED svetelná lišta na prednom nárazníku v dizajne N Line, či zliatinové disky kolies. Nechýbajú ani elektricky ovládané športové a relaxačné predné sedadlá s pamäťou, elektricky posuvné zadné sedadlá, Športový kožený volant s červeným prešitím, či prémiový audio-systém BOSE s 8 reproduktormi a zosilňovačom.

Škoda Enyaq RS 2025 facelift cena predaj skladom
Škoda Enyaq RS 2025 | Zdroj: Škoda

Ku konkurentom môžeme zaradiť už tradične najpopulárnejší elektromobil Tesla Model Y vo verzii Long Range AWD. Tá ponúkne 78,1 kWh batériu, 378 kW výkonu či z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Spomeniem napríklad aj veľmi populárnu Škodu Enyaq, tentokrát v športovej verzii RS. Tá ma 84 kWh batériu, výkon 250 kW, či zrýchlenie na 100 km/h za 5,4 sekundy.

Parametre

Rozmery (dĺžka × šírka × výška) 4 655 × 1 890 × 1 605 mm, rázvor 3 000 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 165 kg
Celková hmotnosť 2 685 kg
Frunk 24 l
Koeficient odporu vzduchu (cx) 0,282
Maximálny výkon, pohon 239 kW (325 k), AWD
Krútiaci moment 605 Nm
Udávaný dojazd (WLTP) 500 km
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,3 s
Kapacita batérie 84 kWh (80 kWh využiteľných)
Výkon DC nabíjania 263 kW
Výkon palubnej nabíjačky 11 kW
Objem batožinového priestoru 520 l / 1 580 l
Cena testovaného vozidla od 64 390 €
recenzia Hyundai
Hyundai Ioniq 5 N Line

Test Hyundai Ioniq 5 N Line Facelift: Interiér a exteriér

Pozrime sa spolu najprv dovnútra, kde je naozaj čo hodnotiť. Ako prvé vám asi pri všetkých elektromobiloch od Hyundai padne do oka množstvo úložného priestoru aj pre sediacich vpredu. Tým, že ide o verziu N line, písmeno N a hlavne športové prvky môžeme vidieť okrem exteriéru aj na viacerých miestach v interiéri. Napríklad na športovejších sedačkách (ale stále komfortnejších, než má model 5 N, tie boli vyslovene škrupinové), ktoré sú teraz prispôsobené okrem svižnej jazdy aj jazdám na dlhšie trasy.

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

Nie sú totiž tvrdé, sedí sa na nich príjemne a sú hlavne elektronicky prispôsobiteľné vo všetkých smeroch. Zaujímavosťou je aj odvetrávacia funkcia, ktorá dopĺňa dnes už tradičné vyhrievanie. Športový je aj volant, ktorý ponúka okrem iného aj výrazné červené farby, napríklad na lemovaní či tlačidle „drive mode“. Pomocou neho prepínate jednotlivé jazdné režimy podľa potreby, no oproti 5 N-ku tu chýbajú až tri špeciálne tlačidlá, ktoré ešte pridávali na športovom duchu.

O zábavu sa stará infotainment systém zložený z dvoch displejov, pričom ten hlavný stredový má 12,3″. Je celkom prehľadný, ponúka rýchlu odozvu a nastavíte pomocou neho viacero vecí. Akési skratky tu nájdete vo forme tlačidiel pod displejom, a teda hlavne na zrýchlené ovládanie klimatizácie či multimédií. Rovnako zaujímavý je aj displej vodiča, na ktorom nájdete všetky potrebné informácie ohľadom jazdy, no môžete si ho navyše prispôsobiť podľa svojich predstáv (existuje tu viacero možností zobrazenia údajov).

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

Toto auto je veľmi vhodné aj pre vyšších ľudí, keďže dostatok miesta nájdeme aj vzadu. Sám (195 cm) som si to vyskúšal, aké je to tam sedieť, a musím povedať, že som bol nadmieru spokojný. K takémuto priestoru pomáha trojmetrový rázvor. Vzadu si navyše vaše sedadlá viete aj elektricky posúvať, vyhrievať, nájdete tu aj dva USB-C porty pre nabíjanie zariadení, či sťahovacie roletky pre úplnú pohodu počas jazdy. Strešné okno tu však nehľadajte.

Pre mňa je to zvonku jedno nádherné a stále ešte futuristické auto, ktoré aj po rokoch upúta pozornosť okoloidúcich. Navyše sme ho dostali v krásnej tmavošedej matnej farbe, ktorá veľmi príjemne tlmí slnečné lúče. Ako môžete aj na fotografiách vidieť, nechýbajú tu spomínané N Line prvky a značky, ktoré ukazujú, že nejde o obyčajný Ioniq 5.

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

Mojim favoritom na tomto aute sú najmä zadné svetlá, ktoré sa tiahnu od jednej strany auta až na druhú a pokiaľ svietia tak je to ešte o niečo špeciálnejšie. Na aute si môžete všimnúť N Line body kit, ktorý dodáva prvky tak, aby sa odlišovalo od iných verzií. Vyzerá preto viac agresívne a športovo, najmä vďaka použitiu čiernej farby na niektorých prvkoch.

Jazda, výkon a rekuperácia

Jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, avšak mierne ma prekvapilo, že aj keď ide v podstate o športovú verziu automobilu, neponúka možnosť zvoliť si cez infotainment len zadný náhon, ako sa to dalo v Ioniqu 6. Mohlo by to byť oveľa zábavnejšie jazdenie, najmä v tomto prípade, kedy má vozidlo aj solídny výkon. Inak ale asi nič nechýba, vozidlo pevne drží na ceste, riadenie mení svoju tvrdosť podľa zvoleného jazdného režimu a zrýchlenie je okamžité.

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

Zaujímavosťou pre mňa bola aj dĺžka časového úseku, koľko som mohol mať pustené ruky z volantu počas zapnutého tempomatu a asistenta jazdy v strede pruhu. Skúšal som to odmerať, a od pustenia rúk z volantu až po vypnutie udržiavania v strede pruhu môže ubehnúť celých 50 sekúnd. To je oveľa viac, ako ponúka konkurencia. Samozrejme, auto po cca 15/20 sekundách začne zvukovo aj vizuálne upozorňovať na opätovné chytenie volantu, no to niektoré autá robia už po piatich sekundách.

Rekuperácia je už tradične pri modeloch Hyundai naozaj veľmi dobre nastavená, keďže pri mnohých iných testovačkách cítim práve v tejto oblasti hlavný nedostatok. Skvelé je to, že si intenzitu rekuperácie môžete sami prispôsobovať pomocou pádiel za volantom.

Existujú 4 levely intenzity, pričom najnižší znamená žiadnu rekuperáciu energie motorom, najvyšší vás prepne do režimu i-Pedal. To v skratke znamená, že ak sa rozhodnete pustiť plynový pedál počas jazdy, auto vám bez problémov prejde až do úplného zastavenia bez použitia štandardnej brzdy. Toto sa mi vždy na elektromobiloch veľmi pozdáva. Úplným opakom je potom možnosť plachtenia s vypnutou rekuperáciou. Okrem týchto „manuálnych“ levelov sú po pridržaní pravého pádla k dispozícii ešte levely „AUTO“, ktoré menia úroveň rekuperácie v závislosti od situácie na ceste.

Test Hyundai Ioniq 5 N Line: Dojazd a spotreba

Čo sa týka dojazdu, aj tu sa v rámci elektromobility pohybujeme v tých lepších číslach. Podľa oficiálnej stránky Hyundai je dojazd podľa štandardu WLTP až 500 kilometrov. Opäť však záleží, za akého počasia a akou rýchlosťou sa momentálne prepravujete. Na diaľnici prejdete kvôli horšej aerodynamike menej kilometrov, v meste zas viac. Tak či tak toto vozidlo patrí na oba typy ciest. Poďme si to ale prepočítať.

recenzia Hyundai
Hyundai Ioniq 5 N Line

Spotreba:

  • diaľnica 110 km/h – 18,2 kWh/100 km
  • diaľnica 120 km/h – 21,8 kWh/100 km
  • diaľnica 130 km/h – 23,9 kWh/100 km
  • okresky – 11,8 kWh/100 km
  • prímestský okruh – 13,9 kWh/100 km
  • mesto – 15,3 kWh/100 km

Ako si poradil Ioniq 5 na našom testovacom prímestskom okruhu si pozrite v tabuľke tu:

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Renault 5 E-Tech comfort range9,5 kWh / 100 km547 km21 °C
Alfa Romeo Junior10,8 kWh / 100 km470 km28 °C
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Hyundai Kona Electric+12,4 kWh / 100 km527 km25 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Peugeot E-308 SW13,6 kWh / 100 km374 km14 °C
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line13,9 kWh / 100 km576 km17 °C
Volkswagen ID. Buzz GTX Long14,2 kWh / 100 km605 km25 °C
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC15,0 kWh / 100 km787 km14 °C
dojazd Hyundai Ioniq 5 facelift nabijanie kwh
Nabíjanie Hyundai Ioniq 5 facelift na ZSE Drive

Ako sa ale tieto hodnoty odrazia na dojazde? Výrobca udáva kombinovaný dojazd 500 kilometrov. V akých situáciách je ale reálne sa k takémuto dojazdu dostať? Poďme si to spolu prepočítať.

Predpokladaný dojazd:

  • diaľnica 110 km/h – 439 km
  • diaľnica 120 km/h – 367 km
  • diaľnica 130 km/h – 335 km
  • okresky – 678 km
  • prímestský okruh – 576 km
  • mesto – 523 km

2025 Hyundai Ioniq 5 Facelift: Batéria a nabíjanie

V podlahe nájdeme zabudovaný akumulátor, ktorý má hrubú kapacitu 84 kWh, pričom rovných 80 kWh z toho je využiteľná kapacita. Má dobre nastavený teplotný manažment, spolu s možnosťou predohrevu pred nabíjaním. Takýmto štýlom viete dosiahnuť optimálny nabíjací výkon aj v zime.

Čo sa týka nabíjania, tak vyskúšali sme si hneď oba typy. Prvé nabíjanie bolo z wallboxu (11 kW), druhé na štandardnej ultra-rýchlej nabíjacej stanici od ZSE Drive. V prvom prípade nabíjanie trvalo 7,5 hodiny, pričom sa nabíjalo do 100 % a začiatok nabíjania bol pri 10 % aktuálnom stave batérie. Pre DC nabíjanie prikladáme aj nabíjaciu krivku:

Hyundai Ioniq 5 N Line
Nabíjacia krivka Hyundai Ioniq 5 facelift 2025

Ako môžeme vidieť v grafe, maximálny nabíjací výkon, ktorý sa počas nabíjania dosiahol, bolo 256,2 kW, čo je o niečo nižšie, ako výrobcom uvádzaná hodnota 263 kW. Ten sa nám mimochodom podarilo dosiahnuť s už niekoľkokrát spomínaným Ioniqom 5 N počas minulého roka. Aj tak je to ale slušný výkon, za ktorý vďačí hlavne 800 V technológii. Zaujímavé, že takto vysoký nabíjací výkon si auto udržalo takmer 10 minút, pričom aj pri 13. minúte nabíjania sme sa ešte hýbali na hranici 200 kW. Výrobcom udávané nabitie z 10 na 80 % SoC za 18 minút sa nám však dosiahnuť nepodarilo. Referenčné nabíjanie (od 10 do 80 %) trvalo v tomto prípade stále veľmi krátkych 19,5 minút a celé nabíjanie od 8 do 82 % trvalo 22 minút.

Galéria

Test Hyundai Ioniq 5 N Line: Záverečné hodnotenie

Hyundai Ioniq 5 N už v minulosti bolo revolučné auto, ktoré otvorilo brány elektromobility viacerým ľuďom. Nie len na Slovensku je veľmi populárne, čo môžeme vidieť aj na cestách. Táto aktualizovaná verzia s výbavou N Line ma očarila hneď vo viacerých smeroch. Jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, poteší aj možnosť vypnúť/zapnúť umelý zvuk motora, odhlučnenie interiéru je na vysokej úrovni a tiež som bol rád aj za dostatočný dojazd či veľmi rýchle nabíjanie.

Z vonkajšej strany teraz vyzerá ešte modernejšie a športovejšie, aj vďaka N Line body kitu, ktorý mu pridáva na dravosti. Oproti modelom ako napríklad Ioniq 6 však má o niečo vyšší koeficient odporu vzduchu, pričom s jeho znížením by prišlo predĺženie dojazdu – a to hlavne na diaľnici. Je to skvelé auto aj pre rodiny, alebo pre partie dospelých aj na dlhšie výlety, keďže ponúka veľmi veľa priestoru na nohy a hlavu nielen pre všetkých pasažierov, ale aj na odloženie rôznych typov nákladu či cenností.

recenzia Hyundai
Hyundai Ioniq 5 N Line

23. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+