Čínsky výrobca elektromobilov Leapmotor rozširuje svoju európsku stratégiu a počíta s výrobou viacerých modelov priamo v Španielsku. Produkcia má prebiehať v závode skupiny Stellantis v meste Figueruelas neďaleko Zaragozy. Plán počíta s postupným nábehom výroby štyroch rôznych vozidiel, pričom prvým z nich má byť model B10 určený pre európsky trh, infromuje Electrive.
Podľa informácií zo španielskych médií by sa výroba modelu B10 mala rozbehnúť v treťom štvrťroku 2026. Počíta sa s počiatočnou kapacitou približne 40 tisíc vozidiel ročne, ktorá sa môže upravovať podľa vývoja dopytu po modeloch. Ďalšie tri modely by mali nasledovať do roku 2027, pričom ich nasadenie bude rovnako závisieť od situácie na európskom trhu.
Leapmotor B10 bude prvým európskym modelom značky
Dôležité je, že výroba v Španielsku nemá byť len jednoduchou montážou dielov dovezených z Číny. Leapmotor postupne buduje lokálny dodávateľský reťazec a zapája aj európskych partnerov. Ako príklad uvádzajú nový podnik Lieder Automotive, ktorý začne od leta 2026 vyrábať podvozkové komponenty pre model B10 priamo v regióne a dodávať ich do závodu Stellantis.

Samotný Leapmotor B10 je elektrické SUV s dĺžkou približne 4,5 metra, ktoré sa veľkostne pohybuje medzi kompaktnou a strednou triedou. Na niektorých európskych trhoch sa dnes dováža z Číny s cenou pod hranicou 30 tisíc eur. Ďalšie plánované modely majú byť aj menšie a aj cenovo dostupnejšie, pričom ich názvy sa môžu pre európsky trh mierne pozmeniť.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- CATL rozbieha veľkokapacitnú výrobu batérií pre elektromobily u našich susedov
- Kia dráždi fanúšikov. Na obzore môže byť elektrický Stinger novej éry
- Nórsko ruší výhody pre elektromobily. Oslobodenie od DPH bude mať nové pravidlá
![]()
Projekt výroby v Španielsku sa dlhší čas spájal s rôznymi špekuláciami, no v posledných mesiacoch dostáva konkrétne kontúry. Pomáha aj výstavba novej továrne na batérie v spolupráci Stellantis a CATL v rovnakom regióne. Leapmotor už má skúsenosť s výrobou v Európe, keď sa menší model T03 krátko vyrábal v Poľsku, hoci tento projekt bol neskôr ukončený.




