MojElektromobil

Začiatkom októbra sme mali možnosť vyskúšať si absolútnu novinku – Kia PV5, a to medzi prvými na Slovensku. Nepodrobili sme ju ale bežnému testu, no hneď sme je využili na to, na čo by mala slúžiť najlepšie a tým je prenos predmetov a tovaru. Minimálne na to je určená verzia Cargo, ktorú sme mali k dispozícii my.

Okrem nej model PV5 prichádza aj v osobnej „Passenger“ verzii, ktorá je určená najmä na prepravu osôb. toto auto už na prvý pohľad vzbudzuje pozornosť, najmä kvôli futuristickému dizajnu. Prvýkrát si ju Slováci mohli pozrieť na Nitrianskom Autosalóne.

My sme sa so slovenským zastúpením spoločnosti dohodli, že využijeme čas, kedy je ešte na našom území a spojíme tak príjemné s užitočným a využijeme ju pri organizácii eventu eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van, ktorá sa venuje najmä zavádzaniu elektromobility vo firmách. Konferencia sa konala v Šamoríne, kam sme museli dopraviť veci z Bratislavy.

Veľmi pohodlné vozenie

Kia PV5 má najnižšiu nakladaciu hranu vo svojej triede, čo nám výrazne zefektívnilo nakladanie ťažkých vecí. Postavená je na novej inovatívnej platforme E-GMP.S, ktorá je zameraná na skutočné potreby používateľov, pričom sa zvyšuje priestor, odolnosť a prináša modulárnu flexibilitu na lepšie prispôsobenie preferenciám zákazníkov. Nákladový priestor má až 4,4 m³ priestoru, a aj preto to môže vyzerať, že sme šli naložení len z polovice.

Už po prvej jazde môžem povedať, že je to ideálne auto na mestské rozvážanie tovaru a produktov, keďže sa s ním veľmi dobre manévruje aj v užších priestoroch, a rovnako dobre sa s ním parkuje, vďaka vynikajúcemu polomeru otáčania 10,8 metrov. Väčšia batéria s kapacitou 71,2 kWh prináša dojazd na úrovni 400 kilometrov, čo je viac než použiteľné aj na dlhšie cesty.

Nemali by ste prehliadnuť:

Ja som si veľmi pochvaľoval pohodlie, ktoré sa dá porovnať s tým v niektorých osobných autách. Sedí sa naozaj príjemne, výhľad máte na celý predok elektromobilu, a aj preto nehrozí, že by ste s ním do niečoho ťukli. Volant aj niektoré iné prvky interiéru sú identické tým z osobných elektromobilov značky Kia, a možno aj preto som si na ne veľmi rýchlo zvykol.

Cenníková cena elektromobilu začína na 40 209 € (s DPH) v prípade variantu s výkonom 89 kW a 51,5 kWh batériou. Pre podnikateľov však Kia momentálne ponúka akciovú cenu, a to už od 29 748 € bez DPH. 

Miestami som aj strácal ten pocit, že by som mal sedieť v menšej dodávke. Moderné technológie sú tu na vysokej úrovni, displeje sú nádherné a prekvapilo ma množstvo odkladacích priestorov na veci, napríklad v podlahe či na palubnej doske. Už sa veľmi tešíme na čas, kedy si budeme môcť vyskúšať auto na plnohodnotný týždňový test, rovnako ako aj na jeho osobnú verziu.

Náš tip
Chery ukázalo vlastnú solid-state batériu. Poskytne dojazd 1 300 kilometrov a má skvelú energetickú hustotu
3. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+