MojElektromobil

Adrian Mardell, CEO spoločnosti Jaguar Land Rover (JLR), oznámil svoje rozhodnutie odísť z firmy po takmer troch rokoch na čele a 35 rokoch strávených v rôznych pozíciách. Jeho odchod prichádza v čase, kedy Jaguar prechádza výraznou transformáciou na ultra-luxusného výrobcu elektrických vozidiel, čo vyvoláva množstvo kontroverzií, informuje InsideEVs.

Okrem toho sa objavili problémy s dopytom, ktoré spôsobili oneskorenie uvedenia plne elektrického modelu Range Rover SUV, pričom výroba všetkých modelov Jaguar je momentálne pozastavená, až do uvedenia vynoveného portfólia. To ešte môže trvať značný čas, keďže komunikácia firmy v tejto oblasti je nejasná a nejednotná. Automobilka si zrejme uvedomuje svoj prešľap a prepustila reklamnú agentúru zodpovednú za premenu značky, ale škoda už bola napáchaná.

Nemali by ste prehliadnuť:

Mardell sa rozhodol odísť do dôchodku po troch rokoch vo funkcii generálneho riaditeľa, pričom firma oznámila, že jeho nástupca bude predstavený o niečo neskôr. Pod jeho vedením sa JLR podarilo prejsť od obrovských strát a dlhov k rekordným ziskom, pričom za posledný fiškálny rok dosiahla spoločnosť zisk vo výške 2,5 miliardy dolárov a 10 po sebe idúcich ziskových kvartálov.

Nebolo to až príliš?

Jaguar však čelí kritike za svoj radikálny rebranding, ktorý zahŕňa zmenu dizajnu, kontroverzných modelov a výrazné farby v marketingových kampaniach. Týmto spôsobom sa pokúša presadiť na trhu luxusných automobilov a konkurovať značkám ako Bentley, pričom cena nad 125 000 dolárov (108 000 €) pre nadchádzajúci elektrický grand tourer naznačuje posun smerom k prémiovejšiemu segmentu trhu.

Adrian Mardell
Adrian Mardell | Zdroj: Jaguar

Mardell však vyjadril presvedčenie, že smerovanie značky je správne a že nemá obavy o úspech novej verzie Jaguaru v súčasných podmienkach trhu. Jeho odchod prichádza v širšom kontexte zmien v automobilovom priemysle, kde problémy s dodávateľmi a zvýšené tarify viedli k odkladom či zrušeniu finančných plánov u viacerých automobiliek. Medzi firmy, ktorých CEO odišli, patrí napríklad Volvo, Renault aj Stellantis.

Náš tip
DS N°8 dostal slovenský cenník. Vlajková loď automobilky má veľkú batériu a dojazd 750 kilometrov
5. augusta 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+