Adrian Mardell, CEO spoločnosti Jaguar Land Rover (JLR), oznámil svoje rozhodnutie odísť z firmy po takmer troch rokoch na čele a 35 rokoch strávených v rôznych pozíciách. Jeho odchod prichádza v čase, kedy Jaguar prechádza výraznou transformáciou na ultra-luxusného výrobcu elektrických vozidiel, čo vyvoláva množstvo kontroverzií, informuje InsideEVs.
Okrem toho sa objavili problémy s dopytom, ktoré spôsobili oneskorenie uvedenia plne elektrického modelu Range Rover SUV, pričom výroba všetkých modelov Jaguar je momentálne pozastavená, až do uvedenia vynoveného portfólia. To ešte môže trvať značný čas, keďže komunikácia firmy v tejto oblasti je nejasná a nejednotná. Automobilka si zrejme uvedomuje svoj prešľap a prepustila reklamnú agentúru zodpovednú za premenu značky, ale škoda už bola napáchaná.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Prvé elektromobily Toyota vyrobené v EÚ budú vychádzať z českých výrobných liniek
- Slovenský InoBat pravdepodobne neopustí trh s batériami, aj keď to nebudú tie pre elektromobily
- Táto firma prerába dieselové kamióny na elektrické. Má to zmysel?
Mardell sa rozhodol odísť do dôchodku po troch rokoch vo funkcii generálneho riaditeľa, pričom firma oznámila, že jeho nástupca bude predstavený o niečo neskôr. Pod jeho vedením sa JLR podarilo prejsť od obrovských strát a dlhov k rekordným ziskom, pričom za posledný fiškálny rok dosiahla spoločnosť zisk vo výške 2,5 miliardy dolárov a 10 po sebe idúcich ziskových kvartálov.
Nebolo to až príliš?
Jaguar však čelí kritike za svoj radikálny rebranding, ktorý zahŕňa zmenu dizajnu, kontroverzných modelov a výrazné farby v marketingových kampaniach. Týmto spôsobom sa pokúša presadiť na trhu luxusných automobilov a konkurovať značkám ako Bentley, pričom cena nad 125 000 dolárov (108 000 €) pre nadchádzajúci elektrický grand tourer naznačuje posun smerom k prémiovejšiemu segmentu trhu.

Mardell však vyjadril presvedčenie, že smerovanie značky je správne a že nemá obavy o úspech novej verzie Jaguaru v súčasných podmienkach trhu. Jeho odchod prichádza v širšom kontexte zmien v automobilovom priemysle, kde problémy s dodávateľmi a zvýšené tarify viedli k odkladom či zrušeniu finančných plánov u viacerých automobiliek. Medzi firmy, ktorých CEO odišli, patrí napríklad Volvo, Renault aj Stellantis.