Štátna spoločnosť MH Invest, s.r.o. vyhlásila verejnú súťaž na výber koncesionárov pre výstavbu a prevádzku siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá. O tomto projekte sa hovorí už dlhodobo a poznať ho môžete aj pod označením „Vybudovanie národnej siete ultrarýchlonabíjacích staníc“.

Pre osobné aj nákladné elektromobily
Projekt počíta s výstavbou 35 nabíjacích parkov s celkovým počtom 251 nabíjacích bodov – 219 pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá a 32 pre nákladné a ťažké úžitkové vozidlá. Lokality budú strategicky rozmiestnené pozdĺž kľúčovej diaľnice spájajúcej západ a východ Slovenska.
Súťaž je vyhlásená na obdobie 16 rokov, počas ktorých budú koncesionári zodpovední za financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu jednotlivých staníc. Predpokladaná hodnota koncesie je 177 232 611,84 EUR bez DPH
Okrem vybudovania samotných nabíjacích staníc je súčasťou projektu aj zabezpečenie náležitého počtu parkovacích miest pre osobné aj nákladné vozidlá. Celkovo 254 pre osobné vozidlá a 32 pre nákladné vozidlá – súčet minimálneho počtu parkovacích miest na všetkých lokalitách. Prevádzkovateľ na každej lokalite musí zabezpečiť, aby bolo aspoň jedno nabíjacie miesto prístupné aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou.
Na to, ako vyzerá predbežný zoznam lokalít pre výstavbu nabíjacích staníc sme sa pozreli ešte začiatkom roka 2025. Teraz sa spúšťa verejné obstarávanie, v rámci ktorého sa môžu prihlásiť záujemcovia o vybudovanie a prevádzkovanie nabíjacích bodov. Úspešní uchádzači budú povinní zrealizovať výstavbu a spustenie prevádzky každej stanice do šiestich mesiacov od podpisu koncesnej zmluvy alebo od prevzatia danej lokality.

Zoznam lokalít pre UFC nabíjacie stanice pri diaľniciach
Zoznam očakávaných lokalít bol zverejnený ešte na konci roka 2024. Dokumentácia publikovaná 5.5.2025 obsahuje totožný prehľad (červenou sú vyznačené lokality, ktoré budú využiteľné aj pre nákladné elektromobily):
názov | číslo cesty | smer | strana |
Odpočívadlo Bratislava Zlaté Piesky | D1 / E58 / E571 | príjazd do Bratislavy od Senca | ľavá |
Odpočívadlo Bratislava Zlaté Piesky | D1 / E58 / E571 | výjazd z Bratislavy na Senec | pravá |
Odpočívadlo Zeleneč sever | D1 / E58 / E571 | z Trnavy do Bratislavy | ľavá |
Odpočívadlo Zeleneč juh | D1 / E58 / E571 | z Bratislavy do Trnavy | pravá |
Odpočívadlo Červeník | D1 / E58 / E571 | z Piešťan do Trnavy | ľavá |
Odpočívadlo Červeník | D1 / E58 / E571 | z Trnavy do Piešťan | pravá |
Odpočívadlo Hrádok | D1 / E58 / E571 | z Nového Mesta nad Váhom do Piešťan | ľavá |
Odpočívadlo Hrádok | D1 / E58 / E571 | z Piešťan do Nového Mesta nad Váhom | pravá |
Odpočívadlo Zamarovce | D1 / E58 / E571 | z Považskej Bystrice do Trenčína | ľavá |
Odpočívadlo Sverepec | D1 / E58 / E571 | z Trenčína do Považskej Bystrice | pravá |
Odpočívadlo Považská Bystrica | D1 / E58 / E571 | zo Žiliny do Trenčína | ľavá |
Odpočívadlo Predmier | D1 / E58 / E571 | zo Žiliny do Trenčína | ľavá |
Odpočívadlo Predmier | D1 / E58 / E571 | z Trenčína do Žiliny | pravá |
Odpočívadlo Brodské | D2 / E65 | z ČR do Bratislavy | pravá |
Odpočívadlo Sekule | D2 / E65 | z Bratislavy do ČR | ľavá |
Odpočívadlo Bratislava Lamač sever | D2 / E65 | z Bratislavy do ČR | ľavá |
Odpočívadlo Jarovce západ | D2 / E58 / E65 / E75 | z Bratislavy do Maďarska | pravá |
Odpočívadlo Jarovce východ | D2 / E58 / E65 / E75 | z Maďarska do Bratislavy | ľavá |
Odpočívadlo Ivachnová | D1 / E50 | z Ružomberka do Liptovského Mikuláša | pravá |
Budúce odpočívadlo Ivachnová | D1 Hubová – Ivachnová | z Liptovského Mikuláša do Ružomberka | ľavá |
Odpočívadlo Hybe juh | D1 / E50 | z Liptovského Mikuláša do Popradu | pravá |
Odpočívadlo Hybe sever | D1 / E50 | z Popradu do Liptovského Mikuláša | ľavá |
Odpočívadlo Štrba | D1 / E50 | z Liptovského Mikuláša do Popradu | pravá |
Odpočívadlo Štrba | D1 / E50 | z Popradu do Liptovského Mikuláša | ľavá |
Odpočívadlo Bôrik (Batizovce) | D1 / E50 | z Liptovského Mikuláša do Popradu | pravá |
Odpočívadlo Sosna (Batizovce) | D1 / E50 | z Popradu do Liptovského Mikuláša | ľavá |
Odpočívadlo Levoča | D1 / E50 | obojsmerné | ľavá |
Odpočívadlo Malý Šariš | D1 / E50 | z Levoče do Prešova | pravá |
Odpočívadlo Malý Šariš | D1 / E50 | z Prešova do Levoče | ľavá |
Odpočívadlo Janovík | D1 / E50 | z Prešova do Košíc | pravá |
Odpočívadlo Janovík | D1 / E50 | z Košíc do Prešova | ľavá |
Odpočívadlo Turčianska Štiavnička | D1 | z Martina do Ružomberka | pravá |
Budúce odpočívadlo Valaliky | R2 Košice Šaca – Košické Oľšany | obojsmerné | |
Odpočívadlo Milhosť | R4 / E71 | z Maďarska do Košíc | pravá |
Odpočívadlo Milhosť | R4 / E71 | z Košíc do Maďarska | ľavá |

Nemali by ste prehliadnuť:
- Padlo oficiálne rozhodnutie. Špeciálne clá na čínske elektromobily vstúpia do platnosti v novembri
- Trump varuje: Útoky na Teslu budú označené za domáci terorizmus
- Rusi húfne kupujú lacné čínske autá, sťažujú sa na ich kvalitu a aj cenu
Minimálne 300 kW nabíjací výkon
Každý nabíjací bod bude musieť spĺňať stanovené technické štandardy. Najdôležitejší je minimálny výkon 300 kW pre osobné vozidlá a 400 kW pre nákladné elektrické vozidlá. Stanice budú zároveň musieť umožňovať ad hoc nabíjanie bez potreby registrácie alebo uzatvárania zmluvy a podporovať bežne používané formy elektronickej platby.
Minimálny technický rozsah pre nabíjacie stanice uvádzal, že potrebné bude spĺňať nasledovné parametre a požiadavky:
- Nabíjacie body s minimálnym výkonom 300 kW pre osobné vozidlá a 400 kW pre ťažké úžitkové vozidlá
- Vyhradené parkovacie miesta pre osobné aj ťažké úžitkové vozidlá
- Minimálny stanovený počet nabíjacích bodov na základe špecifikácií pre danú lokalitu
- Dostupnosť nabíjacích služieb minimálne 97 % času
- Vzdialený dohľad, pravidelná údržba a opravy prevádzkovateľom
- Prevádzkovateľ hradí všetky náklady na odber elektrickej energie a prevádzku
- Nabíjacie služby integrované do roamingových systémov poskytovateľov nabíjacích služieb
- Podpora autentifikácie cez mobilnú aplikáciu, RFID kartu, QR kód a platobný terminál
- Povinnosť predkladať ročnú správa o výpadkoch a dostupnosti služieb, ktorá podlieha kontrole alebo auditu