A je to tu. Škoda Auto pripravuje nový koncept s názvom Vision O, ktorý bude mať svoju premiéru začiatkom septembra 2025 na autosalóne v Mníchove. Pôjde o dizajnovú štúdiu kombi vozidla, ktorá má symbolizovať budúcnosť tohto segmentu v rámci značky. Vision O tiež ukáže smerovanie nového dizajnového jazyka Modern Solid, ktorý Škoda postupne zavádza do všetkých modelov, informuje v tlačovej správe.
Koncept Vision O má slúžiť ako ukážka technologických a ekologických inovácií, ktoré automobilka plánuje. Názov „Vision O“ vychádza z filozofie cirkularity, teda zamerania na recykláciu, opätovné využitie materiálov a znižovanie dopadu na životné prostredie. Auto bude odrážať princípy trvalej udržateľnosti aj v samotnom dizajne, ktorý spája funkčnosť s eleganciou a aerodynamickým tvarom modelov.
Dočkáme sa už onedlho
Prvé zverejnené náčrty ukazujú elegantný profil karosérie s mierne sa zvažujúcou strechou, ostrými svetlami a dynamickými líniami. Vision O si zachováva tradičné znaky kombi verzie, ktoré sú medzi zákazníkmi obľúbené najmä pre svoju nadpriemernú praktickosť. Škoda pritom čerpá zo 130-ročnej tradície a bohatých skúseností v tomto segmente. Historické modely ako L&K 110 alebo populárna Octavia či Superb Combi tvoria silný základ tejto línie.
Octavia Combi je doposiaľ najpredávanejším modelom značky v tejto karosárskej verzii, pričom od roku 1998 sa predalo už vyše 3 milióny kusov. Škoda Superb Combi je zase silným hráčom v strednej triede, najmä od svojej druhej generácie. Vision O preto nadväzuje na tieto úspechy a zároveň prináša víziu budúcnosti s dôrazom na moderné technológie a environmentálnu zodpovednosť.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Neuveríte, ktorý čínsky elektromobil použije Ferrari ako inšpiráciu pre svoj model. Odhalili ich fotky
- Tesla Model S a Model X zmizli z európskych konfigurátorov. Čo to môže znamenať?
- Táto krajina má až tri štvrtiny nových áut elektrických. Vôbec sa o nej ale nehovorí
Premiéra v Mníchove bude pre značku významným momentom, keďže má ísť o viac než len nový koncept. Pôjde o štart novej éry dizajnu, technológií a udržateľného prístupu, ktorým chce Škoda osloviť súčasných aj budúcich zákazníkov. Viac informácií by mala automobilka zverejniť v priebehu nasledujúcich týždňov.