MojElektromobil

Autonómne riadenie Tesly ani zďaleka nie je dokonalé. No aj napriek tomu už funguje projekt Robotaxi, ktorý preváža ľudí bez šoféra. Na mieste spolujazdca sa nachádza operátor, ktorý je v prípade potreby pripravený zasiahnuť. V poslednom období sme sa stretli s viacerými kurióznymi situáciami, s ktorými si autonómne riadenie Tesly nevedelo poradiť. A teraz tu máme ďalšiu kauzu, automobilka sa snaží utajiť podrobnosti troch nehôd Robotaxi v texaskom Austine. Na tému upozornil portál Electrek.

Automobilky musia hlásiť nehody spôsobené asistenčnými systémami

Na základe nariadenia Standing General Order 2021-01 musia všetci výrobcovia hlásiť úradu NHTSA nehody zahŕňajúce ich systémy autonómneho riadenia a pokročilé asistenčné systémy do piatich dní, odkedy sa stali. Tesla doteraz viedla v počte hlásených nehôd systémov úroven 2, ale nikdy nehlásila nehody autonómneho riadenia, pretože nemala systém, ktorý by sa kvalifikoval ako úroveň 3-5.

Táto situácia sa však spustením Robotaxi zmenila. Automobilka nahlásila svoje prvé tri nehody, všetky sa stali v júli 2025 s vozidlami Tesla Model Y. Jedna z nehôd spôsobila menšie zranenie, no bez nutnosti hospitalizácie. Zvyšné dve spôsobili len materiálne škody.

Robotaxi 3 nehody
Zdroj: Electrek

Ako môžete vidieť na screenshote vyššie, nehody sa stali v rovnaký deň. Prvá o 3:45 ráno, ďalšia 12:20 a posledná 15:15. Jedna z nich sa stala na križovatke, ďalšie dve na ulici. Jedna osoba sa zranila pri nehode, ktorá sa stala okolo obeda.

Viac o téme Robotaxi na MôjElektromobil.sk:

Narozdiel od konkurencie, ktoré otvorene zverejňuje informácie o incidentoch, Tesla sa snaží, aby sa tieto informácie nedostali von. Je to pomerne logické, keďže autopilot je práve najväčším marketingovým ťahákom automobilky. Informácie o nehodách, ktoré spôsobil práve jej asistenčný systém, môžu medzi verejnosťou vyvolať vlnu nedôvery.

Čo sa týka počtu áut, ktoré jazdia ako Robotaxi, automobilka konkrétne číslo nezverejnila. Odhaduje sa, že ich je približne 12. Jazdy sú ponúkané zatiaľ len obmedzenému počtu používateľov, influencerom alebo akcionárom.

Náš tip
Elektromobil zobral prvenstvo spaľovákom a stal sa najrýchlejším autom na svete. Prekonal Bugatti Chiron
2. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+