MojElektromobil

Elektrifikácia sa netýka len osobných automobilov. Dostáva sa aj do kamiónovej či autobusovej dopravy a prvé lastovičiky vidíme už aj v tej leteckej. Jednou zo spoločností, ktorá sa pustila do tohto segmentu je Robinson. Ide o jedného z najväčších výrobcov vrtuľníkov na svete a pochádza z USA.

Vrtuľník s motorom Rolls-Royce prerobia na elektrický

Konkrétne zaujímavým modelom pre nás je ten s označením R66. Ide o päťmiestny stroj, ktorý bol na trh uvedený ešte v roku 2007 a predalo sa z neho približne 1500 kusov. Tento model je poháňaný motorom Rolls-Royce RR300, ponúka maximálnu rýchlosť 200 km/h a dolet približne 650 kilometrov. Na tému upozornil portál Autoevolution.

Robinson R66
Zdroj: Robinson

Výrobca nedávno oznámil nové partnerstvo s americkou spoločnosťou magniX, ktorá sa špecializuje na riešenia elektrickej mobility. Spoločne by mali pracovať na vytvorení predvádzajúceho elektrického vrtuľníka, ktorý bude vychádzať práve z modelu R66.

Nemali by ste prehliadnuť:

V rámci tohto prejektu by mali byť použité motory HeliStorm a batérie Samson. Presné špecifikácie, čo sa týka výkonu elektromotorov alebo kapacity batérie zatiaľ oznámené neboli, no ako-takú predstavu si už môžeme urobiť na základe verejne dostupných dát.

Motory HeliStorm sú úplne nové, predstavené boli v marci tohto roka ako technológia špeciálne navrhnutá pre vrtuľníky. V porovnaní s bežnými turbínovými motormi sú ľahšie a pracujú v rozsahu 6-7 tisíc otáčok za minútu.

Robinson R66
Zdroj: Robinson

Rovnako aj batérie Samson boli navrhnuté špeciálne na použitie v letectve. Samson 300 disponuje hustotou 300 Wh na kilogram a je vybavená výkonovou elektronikou aj distribučným systémom. Je dokonca aj modulárna a vymeniteľná. Lietadlo R66 by malo prvýkrát vzlietnuť už koncom budúceho roka.

Náš tip
Na Slovensku sa vyrába ďalší elektromobil. Boli sme pri štarte výroby Kia EV4, poznáme slovenskú cenu
7. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+