Elektrifikácia sa netýka len osobných automobilov. Dostáva sa aj do kamiónovej či autobusovej dopravy a prvé lastovičiky vidíme už aj v tej leteckej. Jednou zo spoločností, ktorá sa pustila do tohto segmentu je Robinson. Ide o jedného z najväčších výrobcov vrtuľníkov na svete a pochádza z USA.
Vrtuľník s motorom Rolls-Royce prerobia na elektrický
Konkrétne zaujímavým modelom pre nás je ten s označením R66. Ide o päťmiestny stroj, ktorý bol na trh uvedený ešte v roku 2007 a predalo sa z neho približne 1500 kusov. Tento model je poháňaný motorom Rolls-Royce RR300, ponúka maximálnu rýchlosť 200 km/h a dolet približne 650 kilometrov. Na tému upozornil portál Autoevolution.

Výrobca nedávno oznámil nové partnerstvo s americkou spoločnosťou magniX, ktorá sa špecializuje na riešenia elektrickej mobility. Spoločne by mali pracovať na vytvorení predvádzajúceho elektrického vrtuľníka, ktorý bude vychádzať práve z modelu R66.
Nemali by ste prehliadnuť:
- BYD Yangwang U9 po facelifte bude trhať rekordy. Tento už dokonca prekonal ešte pred spustením predaja
- Z fabriky na výrobu elektromobilov zostanú iba prázdne haly na predaj. Vyrobili len pár kusov
- Budeme ako v hre: Tesla sa chystá pridať novú grafiku jazdy pre autopilota
V rámci tohto prejektu by mali byť použité motory HeliStorm a batérie Samson. Presné špecifikácie, čo sa týka výkonu elektromotorov alebo kapacity batérie zatiaľ oznámené neboli, no ako-takú predstavu si už môžeme urobiť na základe verejne dostupných dát.
Motory HeliStorm sú úplne nové, predstavené boli v marci tohto roka ako technológia špeciálne navrhnutá pre vrtuľníky. V porovnaní s bežnými turbínovými motormi sú ľahšie a pracujú v rozsahu 6-7 tisíc otáčok za minútu.

Rovnako aj batérie Samson boli navrhnuté špeciálne na použitie v letectve. Samson 300 disponuje hustotou 300 Wh na kilogram a je vybavená výkonovou elektronikou aj distribučným systémom. Je dokonca aj modulárna a vymeniteľná. Lietadlo R66 by malo prvýkrát vzlietnuť už koncom budúceho roka.