Renault predstavil sériovú verziu úžitkového elektromobilu Trafic E-Tech Electric, a to na veľtrhu Solutrans 2025 v Lyone. Ide o prvý model značky, ktorý stojí na novej platforme SDV (Software Defined Vehicle) od Ampere, určenej pre digitálne prepojené vozidlá. Trafic E-Tech tak kombinuje elektrický pohon s výrazne pokročilou softvérovou architektúrou, čo by malo zjednodušiť aktualizácie a prispôsobenie vozidla na mieru, informuje Electrive.
Príde viacero možností
Dôležitým technologickým novým prvkom je 800-voltová architektúra. Vďaka nej sa batéria dokáže nabiť z 15 na 80 % za menej než 20 minút. Elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 345 Nm bude dopĺňaný dvoma typmi batérií: drahšou NMC pre dojazd až 450 km podľa WLTP a lacnejšou LFP s dojazdom okolo 350 km. Kapacitu batérií Renault zatiaľ nezverejnil.

Trafic E-Tech ponúkne praktické úžitkové parametre. Maximálna ťažná kapacita má byť 2 tony a užitočné zaťaženie 1,25 tony, hoci tieto hodnoty ešte čakajú na homologizáciu. Verzia L1 má 5,1 m³ nákladového priestoru, L2 ponúkne až 5,8 m³. Vďaka čisto elektrickej platforme má vozidlo kratší predný previs a výrazne lepší polomer otáčania – len 1,03 m, čo sa dá porovnať s osobným autom.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Unikátny Evotrex: Toto je obytný príves, ktorý si sám vyrába elektrickú energiu
- BMW iX3 M: Nemecká automobilka začína novú éru supervýkonných elektromobilov
- Máte príliš rýchle auto? Znížime jeho výkon. Teda aspoň na začiatku
![]()
Novinkou je aj infotainment systém OpenR s 12-palcovou obrazovkou, optimalizovaný pre firemné a úžitkové potreby. Navigácia zohľadňuje rozmery vozidla aj jeho zaťaženie, čím sa vyhýba nevhodným trasám. Softvér je založený na systéme CAR OS od Ampere a umožňuje vzdialené aktualizácie, integráciu firemných systémov a používanie špecializovaných aplikácií pre rôzne typy nasadenia.
Produkcia Trafic E-Tech sa začne v roku 2026 vo francúzskom závode Sandouville. Na rovnakej platforme vzniknú aj ďalšie dva modely: Goelette E-Tech s vyššou nosnosťou do 1,4 tony a mestský Estafette E-Tech primárne určený pre doručovacie služby. Renault tak cieli nielen na bežné firmy, ale aj na špecializované segmenty ako zdravotníctvo či transport chladených produktov.








