Renault pripravuje zásadnú zmenu vo svojom dôležitom elektrickom modeli. Renault Megane e-Tech, ktorý bol doteraz vnímaný skôr ako rodinne orientovaný elektromobil, dostane športovo ladený facelift a úplne novú vrcholnú verziu. Cieľom francúzskej značky je oživiť predaje, ktoré v poslednom období výrazne klesli, informuje britské spravodajstvo Autocar.
Návrat športového ducha do elektrickej éry
Na autosalóne v Mníchove potvrdil šéf značky Renault, Fabrice Cambolive, že Megane E-Tech sa už čoskoro zmení na „hot hatch“ a vrátane vlajkovej verzie ponúkne omnoho športovejší charakter. Prvé návrhy by mal Renault ukázať do jedného roka a podľa všetkého pôjde o priamu náhradu za legendárny Megane RS, ktorý skončil vo výrobe v roku 2023.
Kým predchádzajúci Megane RS poháňal 296-koňový benzínový motor, elektrická alternatíva dostane výrazne vyšší výkon. Ako najpravdepodobnejšia sa javí dvojmotorová sústava s výkonom až 429 koní, ktorú už využíva Nissan Ariya Nismo. Súčasný Renault Megane E-Tech pritom ponúka maximálne 215 koní, takže ide o zásadný posun v dynamike aj charaktere auta.

Okrem pohonu dostane faceliftovaný model aj väčšiu 91 kWh batériu, známu z modelov Scenic a Ariya. V praxi by mala zabezpečiť dojazd okolo 500 kilometrov, pričom v športovejšej verzii bude dôraz kladený na rýchlosť a stabilitu. Dizajnovo sa môžeme tešiť na širší a nižší postoj, novú masku chladiča a prepracované denné LED svetlá.
Zaujímavé je aj to, či Renault pri ostrom Megane opäť použije označenie Renaultsport. Cambolive naznačil, že Renault Group zvažuje ponechanie športového dedičstva výlučne značke Alpine. Napriek tomu nevylúčil, že meno RS by sa mohlo na trhu objaviť znovu.
Odpoveď na klesajúce predaje
Renault Megane e-Tech pri svojom uvedení v roku 2022 zaznamenal sľubný štart. Postupne ho však začala predbiehať konkurencia s nižšími cenami a atraktívnejšou ponukou. V prvej polovici roku 2025 klesli predaje modelu v Európe až o 67 % na 10 082 kusov. Renault preto stavil na športový imidž, ktorý má opäť prilákať zákazníkov a odlíšiť Megane od stále pribúdajúcich elektrických hatchbackov.
Nemali by ste prehliadnuť:

Dizajnový šéf Laurens van den Acker otvorene priznal, že iba výmena batérie by zákazníkov nepresvedčila. „Ak do auta dáte drahšiu batériu a nič iné nezmeníte, je ťažké presvedčiť ľudí, aby zaplatili viac. Preto sme sa rozhodli nielen zmeniť techniku, ale aj vzhľad. A keďže svetu chýba ostrý elektrický hatchback, rozhodli sme sa ísť touto cestou,“ uviedol.
Príchod športovo ladeného elektromobilu ukazuje, že Renault sa nechce vzdať svojej tradície vo výrobe zábavných hatchbackov. Aj keď budúce modely možno neponesú priamo meno Renaultsport, filozofia rýchlych a ostrých áut v ponuke značky úplne nezmizne. Prvá ukážka novej generácie elektrického hot hatchu dorazí už v roku 2026 a fanúšikovia sa môžu tešiť na to, že Megane opäť prinesie do ulíc poriadnu dávku adrenalínu – tentoraz v čisto elektrickej podobe.