Peugeot predstavil nový koncept Polygon, ktorý sa pri dĺžke pod štyri metre javí ako prvý náznak toho, kam sa bude uberať pripravovaná a výhradne elektrická verzia e-208. Hoci automobilka spojenie s konkrétnym sériovým modelom priamo nepotvrdila, množstvo detailov naznačuje, že Polygon je praktickým náhľadom do blízkej budúcnosti malých elektromobilov. Informácie zverejnil portál electrive.
Riadenie po francúzsky, úplne nanovo
Najväčšou technickou lahôdkou je revolučné riešenie riadenia. Polygon používa nový štvorcový volant Hypersquare a plne elektronický systém drive-by-wire. Ten eliminuje mechanické spojenie medzi volantom a riadenými kolesami a umožňuje adaptívny prevod riadenia. V nízkych rýchlostiach stačí na plné zatočenie menej než jedna otáčka volantu, čo uľahčuje parkovanie a manévrovanie. Na diaľnici naopak systém vyžaduje len minimálne pohyby rúk.

Koncept zároveň odhaľuje smerovanie, ktoré Peugeot plánuje priniesť do svojich interiérov. Nová generácia systému i-Cockpit integruje čelné sklo do digitálneho rozhrania. Mikroled panel umiestnený za ovládačmi riadenia premieta údaje priamo do zorného poľa vodiča, bez potreby klasického head-up displeja. V kabíne je zároveň možné meniť ovládacie moduly, výplne sedadiel, dokonca aj kryty kolies.

Stellantis využil Polygon aj ako testovací základ pre nové výrobné procesy a materiály. Interiér je celý z tkanín vytvorených kovaním a sedadlá majú kostru z recyklovaného plastu vyrobeného 3D tlačou. Veľkú pozornosť púta aj dvojica motýlích dverí, ktoré sa vyklápajú nahor a zlepšujú prístup do kabíny. Koncept bol predstavený v troch štýlových variantoch, a to Urban, Player a Explorer, ktoré debutovali vo virtuálnom prostredí Polygon City v hre Fortnite. Peugeot tak cieli aj na mladšie publikum, ktoré sa s elektromobilmi často stretáva najskôr v digitálnom priestore.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla sťahuje tisíce domácich batérií kvôli riziku požiaru
- BMW iX3 M: Nemecká automobilka začína novú éru supervýkonných elektromobilov
- Máte príliš rýchle auto? Znížime jeho výkon. Teda aspoň na začiatku
![]()
V digitálnej pretekárskej verzii je Polygon vybavený až 82 kWh batériou. Podľa doterajších informácií však sériové malé elektromobily koncernu Stellantis dostanú v základných verziách skôr batérie s kapacitou okolo 37 kWh. Aktuálny Peugeot e-208 využíva 52 kWh akumulátor a podľa WLTP cyklu ponúka dojazd 432 km. Nasledujúca generácia postavená na platforme STLA Small by sa však vďaka väčšej kapacite mala bez problémov dostať nad hranicu 500 km.

Zatiaľ je otázne, koľko z technológií konceptu sa dostane do sériového modelu, ktorý má prísť na trh v roku 2026. Polygon však jasne ukazuje, že Peugeot chce posunúť malý hatchback do digitálnejšej, personalizovateľnejšej a technologicky vyzretejšej éry. Viac interaktívneho osvetlenia, viac možností úpravy vzhľadu, nový prístup k používateľskému rozhraniu a najmä prechod na riadenie drive-by-wire môže z e-208 urobiť jeden z najpokrokovejších elektromobilov vo svojej triede. Konkurenciu mu bude robiť napríklad pripravovaný Volkswagen ID. Polo, či Cupra Raval.




