MojElektromobil

Za nami je ďalší týždeň, počas ktorého sa vo svete elektromobility udialo hneď niekoľko zaujímavých vecí. Aby ste o žiadnu dôležitú informáciu neprišli, pripravili sme pre vás prehľad tých najzaujímavejších správ, ktorým sme sa venovali. Čo najviac prekvapilo tentokrát?

Úplne nový model, úplne nová platforma. Bude sa na Slovensku vyrábať ďalší prémiový elektromobil?

Volkswagen v poslednom období naozaj zabral a z priemerných elektromobilov, ktoré produkoval, sa stali naozaj plnohodnotné a kvalitné modely s vyladeným softvérom, skvelou efektivitou a rýchlym nabíjaním. Automobilka chce v tomto trende pokračovať a plány sú pomerne smelé.

Toyoty majú problém. Zvolávacia akcia sa týka až 590-tisíc vozidiel

Toyota aktuálne čelí veľkej zvolávacej akcii, ktorá zasiahne približne 591-tisíc vozidiel. Týka sa modelov Toyota Venza, Crown, Crown Signia, RAV4, GR Corolla, 4Runner, Camry, Grand Highlander, Tacoma a Highlander, ako aj viacerých vozidiel značky Lexus vrátane modelov LS, RX a TX. V čom je problém?

Nová éra automobilového priemyslu v Európe? E-car má byť elektromobilom, ktorý si môže dovoliť každý

Predsedníčka Európskej komisie, Ursula von der Leyen, nedávno oznámila zámer vytvoriť úplne novú kategóriu malých a cenovo dostupných elektrických áut s označením E-car. Čo je hlavným cieľom tejto náhlej iniciatívy?

Najväčší svetový výrobca batérií ukázal novinku pre Európu: Extrémne rýchle nabíjanie a životnosť vyše milión kilometrov

Má ísť vôbec o prvú LFP batériu na svete, ktorá je schopná udržať vysoké napätie, zachovať výkon a zároveň nepredstavuje zvýšené riziko požiaru či dymu pri tepelnom úniku. Aké informácie sú o tejto novinke známe?

Nový konsolidačný balíček je tu. Ako zasiahne motoristov a firmy?

Slovenská vláda schválila tretí konsolidačný balíček, ktorý začne platiť od roku 2026. Tento balíček, ktorý má za cieľ zlepšiť verejné financie, prináša viaceré zmeny, ktoré neobišli ani motoristov a podnikateľov. Ktoré opatrenia ich zasiahnu?

Preskúmali sme fabriku, ktorá mohla byť na Slovensku. Je ekologická, digitálna a vyrába Neue Klasse BMW iX3

Fabrika BMW v Debrecíne je najnovší výrobný závod spoločnosti, ktorý koncom októbra 2025 začne sériovú výrobu prvého vozidla radu „Neue Klasse“, a to vrátane jeho batérií. Využili sme exkluzívnu príležitosť zúčastniť sa prehliadky…

Nový prieskum: Len 11 % Slovákov šoférovalo elektromobil, viac než polovica po jazde zmenila názor

Nový prieskum agentúry 2muse realizovaný na reprezentatívnej vzorke 1018 respondentov v SR v období od 7. do 14. júla 2025, priniesol najnovšie zistenia o skúsenostiach Slovákov s elektromobilmi a ich postoji k nim.

Na slovenský trh prišli ďalšie čínske značky: Omoda a Jaecoo

Zavedené značky ako MG a Dongfeng tento rok už doplnili BYD, Xpeng a čoskoro k nim pribudne aj Leapmotor. Ešte pred ním však svoj vstup na slovenský trh veľkolepo odštartovali značky Jaecoo a Omoda. S čím k nám prichádzajú?

Xpeng P7 2026: Prichádza s najvyššími ambíciami

Čínska automobilka Xpeng priniesla na autosalón IAA Mobility 2025 v Mníchove svoju novú generáciu elektromobilu P7. Ide o modernizovanú verziu vlajkového sedanu, ktorá sa začala predávať koncom augusta v Číne a teraz ju výrobca ukázal aj v Európe.

Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV: Elektromobil dvoch tvárí, ktorý popiera fyzikálne zákony

Test Mercedes-AMG EQE 43 SUV 4MATIC ukáže pred pár rokmi nepredstaviteľnú kombináciu. Športové SUV bolo vo svete spaľovacích vozidiel oxymoron. Práve elektromobilita ale dodala niektorým kategóriám vozidiel nový rozmer a jedným z nich je aj toto elektrické SUV od AMG.

Košice zažili víkend plný elektromobility: Salón Elektromobilov 2025 prilákal množstvo návštevníkov | Fotogaléria

Košický Salón Elektromobilov ukázal, že elektromobilita už nie je hudbou budúcnosti, ale reálnou súčasťou nášho každodenného života. Ako to vyzeralo priamo na mieste, si môžete pozrieť vo fotogalérii nižšie.

21. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+