Novinku BMW iX3 sme vám ukázali ešte tesne pred mníchovským autosalónom IAA a o niekoľko dní neskôr sme navštívili fabriku v maďarskom Debrecíne, kde sa onedlho spustí jeho sériová výroba. Teraz dorazila aj na Slovensko a popri špecifikáciách sú známe aj prvé ceny. Ponuka verzií je zatiaľ skromnejšia, postupom času však dorazia základné varianty aj vrchol ponuky.

Pomenovaním Neue Klasse automobilka nadväzuje na úspešnú generáciu modelov zo 60. rokov, ktoré jej ponúkli základ úspešných modelov pre ďalšie dekády. Odkazuje na to aj dizajn prednej masky, ktorá v sebe integruje línie predných svetlometov s úzkymi ľadvinkami, ktoré sa sem vrátili po kritizovaných obrovských z nedávnych spaľovacích modelov.
Zatiaľ jeden pohon, no s pestrou možnosťou konfigurácie
Aktuálne sa do predaja dostáva BMW iX3 50 xDrive, teda verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ponúka výkon 345 kW (469 koní) a krútiaci moment 645 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h.

V priebehu budúceho ponuku obohatia aj menej výkonné varianty 40 xDrive a základná 40 eDrive s pohonom zadnej nápravy. Vrcholnú verziu BMW iX3 M60 xDrive si výrobca zatiaľ šetrí až na rok 2027.
Výborné parametre dojazdu a nabíjania
Čím však „Neue Klasse“ dominuje v triede je dojazd a nabíjací výkon. Vďaka novej 800 V platforme dosiahne maximálny DC nabíjací výkon až 400 kW, čo mu umožňuje nabitie z 10 na 80 % už za 21 minút; resp. dobitie dodatočného dojazdu 372 km za 10 minút z nízkeho stavu nabitia. Palubná AC nabíjačka je štandardne 11-kilowattová, za príplatok je možné objednať 22 kW.

Vďaka veľkorysej kapacite akumulátora 108 kWh dokáže nové BMW iX3 2026 poskytnúť dojazd až 805 kilometrov a je pripravené aj na technológie obojsmerného nabíjania V2L, V2G a V2H.
Podrobnejší článok o pohonnom ústrojenstve Neue Klasse sme priniesli vo februári pri návšteve fabriky v Landshute, kde sme mali možnosť vidieť výrobu blokov elektromotorov a jednotky vysokonapäťovej elektroniky.

V interiéri zaujme najmä nový koncept BMW Panoramic iDrive. Ten prichádza s obrazovkou po celej šírke palubnej dosky, situovaná je pod čelným sklom – teda v zornom poli posádky. Centrálny displej infotainmentu potom prináša neobvyklý tvar kosodĺžnika so zrazenými rohmi.
Zaujme aj ambientné podsvietenie žiariace spopod čalúnenia a miesto si tu našli aj elektrické kľučky otvárania dverí, tie vonkajšie sú potom výsuvné.

Ako jediný model z aktuálnej ponuky BMW prináša aj predný batožinový priestor, tzv. frunk. Jeho objem 58 litrov potom dopĺňa štandardný zadný kufor s objemom 520 l.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Prelomové batérie pre elektromobily sú konečne tu. Prvé dodávky už v tomto roku?
- Toto tu ešte nebolo. Volvo vám pri bežnom servise zadarmo vymení počítač za výkonnejší
- Mníchovské letisko ide príkladom. Otvorilo obrovský nabíjací hub pre elektromobily
Neue Klasse BMW iX3: Cena a dostupnosť na Slovensku
Vozidlo je možné objednať už teraz, no dodávky prvých kusov pre zákazníkov sú naplánované na marec 2026. Prekvapí aj cena novinky, napriek tomu že uvádzacia verzia BMW iX3 50 xDrive je druhá najvyššia a s výkonom takmer 500 koní, podarilo sa udržať cenovku pod hladinou základnej ceny predchádzajúcej generácie. Cena nového BMW iX3 2026 totiž štartuje na sume 66 900 € s DPH.

Konkurenciu mu bude tvoriť najmä nový elektrický Mercedes-Benz GLC, ktorý sa rovnako predstavil na autosalóne v Mníchove. Ponúkne nižšiu spotrebu, no menšiu kapacitu akumulátora, a teda aj dojazd. Cenovo sa má pohybovať taktiež okolo 70-tisíc eur.

Už vyše roka je potom na trhu konkurenčné Audi Q6 e-tron. Po rozpačitom úvode sa ho podarilo vylepšiť najmä po stránke kvality spracovania, no vývoj ide rýchlo dopredu a jeho menšia baterka, vyššia spotreba a nižší nabíjací výkon sa odzrkadľujú hodnotách dojazdu aj času nabíjania. V ponuke nájdeme aj základnú verziu s podstatne menším akumulátorom a pohonom zadnej nápravy od 62 660 eur, Audi SQ6 e-tron quattro s porovnateľným výkonom potom začína na sume 96 665 eur s DPH.