Keď sa povie Nissan Skyline GT-R R32, každý fanúšik automobilov zbystrí. Ide o jedno z najlegendárnejších a najuznávanejších áut histórie, ktoré si právom zaslúži označenie legenda. Ale očakávali by ste, že práve toto auto bude mať „pod kapotou“ elektromotor? Nie? No, tak práve to sa stalo.
Legenda prerobená na elektromobil ihneď zaujala
Nissan odhalil svoj unikátny projekt R32 EV na autosalóne v Tokiu a okamžite zaujal nielen fanúšikov, ale aj kritikov. Projekt vznikol z čistého nadšenia a ukazuje, že elektrifikácia môže priniesť rovnakú radosť z jazdy ako klasický R32 GT-R. Minulosť s budúcnosťou sa rozhodol spojiť R. Ryozo Hiraku, ktorý je dlhoročným inžinierom elektrických pohonov v Nissane a bývalý majiteľ legendárneho R32 Skyline.

Novinka na prvý pohľad vyzerá úplne ako starý model vo farbe Gun Grey metalic, no vo vnútri sa skrýva elektrický pohon. Legendárny 2,6-litrový twin-turbo motor bol nahradený dvojicou elektromotorov, pričom každý ponúka výkon 160 kW. Systémový krútiaci moment je 680 Nm. Energiu pre elektromotory zabezpečuje 62 kWh akumulátor, ktorý pochádza z modelu Leaf NISMO RC02.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrické pickupy od KGM sa predávajú ako teplé rožky, prídu aj do Európy. Čo sa stalo so značkou Ssangyong?
- Podpora ekologickej dopravy je dôležitá. Google Mapy vám prinášajú nové prevratné funkcie
- Zažijú elektromobily návrat prevodoviek ako zo spaľovákov? Stellantis má nový patent
Nechýba elektronické rozdeľovanie výkonu medzi nápravy, čoho výsledkom je rýchlejšia a presnejšia reakcia na zmeny trakcie. Vo výbave je špeciálny NISMO športový kit s tlmičmi Öhlins a tiež brzdy sú autentické. Pôvodné 16-palcové disky boli nahradené 18-kami, avšak s pôvodným dizajnom.
Množstvo autentických prvkov a pocit ako zo spaľováku
Je logické, že vozidlo s ťažkou batériou bude celkovo ťažšie, konkrétne o 370 kilogramov. Inžinieri však na to mysleli a podarilo sa im udržať rovnaký pomer krútiaceho momentu k hmotnosti auta.

Kabína obsahuje pôvodné dizajnové prvky, ktoré sú doplnené o moderné displeje. Nechýba tu dokonca ani simulácia zvuku pôvodného motora či pocit radenia manuálnej prevodovky. Niečo podobné, ako poznáme napríklad z Hyundai IONIQ 5 N. Všetky tieto detaily pridávajú jazde na autentickosti.
Ak ste si už začali robiť zálusk na oživenú legendu, musíme vás sklamať. Tento elektromobil nebude komerčne dostupný, takže si ho nebudete môcť nikde kúpiť. Ide o projekt, ktorý má priniesť hodnotné poznatky pre ďalší vývoj elektromobilov. Zároveň má ísť o posolstvo, že aj vo svete elektrifikácie je možné zachovať dušu strojov, ktoré formovali motoristickú históriu.