MojElektromobil

Keď sa povie Nissan Skyline GT-R R32, každý fanúšik automobilov zbystrí. Ide o jedno z najlegendárnejších a najuznávanejších áut histórie, ktoré si právom zaslúži označenie legenda. Ale očakávali by ste, že práve toto auto bude mať „pod kapotou“ elektromotor? Nie? No, tak práve to sa stalo.

Legenda prerobená na elektromobil ihneď zaujala

Nissan odhalil svoj unikátny projekt R32 EV na autosalóne v Tokiu a okamžite zaujal nielen fanúšikov, ale aj kritikov. Projekt vznikol z čistého nadšenia a ukazuje, že elektrifikácia môže priniesť rovnakú radosť z jazdy ako klasický R32 GT-R. Minulosť s budúcnosťou sa rozhodol spojiť R. Ryozo Hiraku, ktorý je dlhoročným inžinierom elektrických pohonov v Nissane a bývalý majiteľ legendárneho R32 Skyline.

Nissan Skyline R32
Zdroj: Nissan

Novinka na prvý pohľad vyzerá úplne ako starý model vo farbe Gun Grey metalic, no vo vnútri sa skrýva elektrický pohon. Legendárny 2,6-litrový twin-turbo motor bol nahradený dvojicou elektromotorov, pričom každý ponúka výkon 160 kW. Systémový krútiaci moment je 680 Nm. Energiu pre elektromotory zabezpečuje 62 kWh akumulátor, ktorý pochádza z modelu Leaf NISMO RC02.

Nemali by ste prehliadnuť:

Nechýba elektronické rozdeľovanie výkonu medzi nápravy, čoho výsledkom je rýchlejšia a presnejšia reakcia na zmeny trakcie. Vo výbave je špeciálny NISMO športový kit s tlmičmi Öhlins a tiež brzdy sú autentické. Pôvodné 16-palcové disky boli nahradené 18-kami, avšak s pôvodným dizajnom.

Množstvo autentických prvkov a pocit ako zo spaľováku

Je logické, že vozidlo s ťažkou batériou bude celkovo ťažšie, konkrétne o 370  kilogramov. Inžinieri však na to mysleli a podarilo sa im udržať rovnaký pomer krútiaceho momentu k hmotnosti auta.

Nissan Skyline R32
Zdroj: Nissan

Kabína obsahuje pôvodné dizajnové prvky, ktoré sú doplnené o moderné displeje. Nechýba tu dokonca ani simulácia zvuku pôvodného motora či pocit radenia manuálnej prevodovky. Niečo podobné, ako poznáme napríklad z Hyundai IONIQ 5 N. Všetky tieto detaily pridávajú jazde na autentickosti.

Ak ste si už začali robiť zálusk na oživenú legendu, musíme vás sklamať. Tento  elektromobil nebude komerčne dostupný, takže si ho nebudete môcť nikde kúpiť. Ide o projekt, ktorý má priniesť hodnotné poznatky pre ďalší vývoj elektromobilov. Zároveň má ísť o posolstvo, že aj vo svete elektrifikácie je možné zachovať dušu strojov, ktoré formovali motoristickú históriu.

Náš tip
Tento ID. Buzz bude jazdiť úplne autonómne. Má až 27 senzorov
21. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+