Elektrifikuje nielen osobná doprava, ale aj kamiónová. Aj keď v tomto smere je to trochu pomalšie, výrobcovia a prepravené spoločnosti pomaly prechádzajú na čistejšiu formu nákladnej dopravy. Elektrické kamióny sa už teraz veľmi dobre osvedčili v mestách a v prímestských oblastiach, no na trh prichádzajú aj ťahače určené na dlhšie vzdialenosti.
Nabíjací hub na strategickom mieste
Nákladiaky je síce technicky možné nabíjať na bežných verejne dostupných DC staniciach, no má to jeden háčik. Nabíjačky boli postavené s ohľadom na osobné autá, čiže kamióny sa na nabíjacie miesta často jednoducho nezmestia. Taktiež výkon nie je na mnohých staniciach dostatočný, pretože pre rýchle nabitie obrovskej batérie kamiónu je potrebný aj vyšší výkon.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Stávka na inakosť nevyšla. Jaguár po neúspešnej kontroverznej kampani mení svojho CEO
- Musk si prilepší o miliardy dolárov. Tesla mu vyplatí historicky najvyššiu odmenu
- Letná súťaž ZSE Drive a Nearcharger.sk: Stačí jedna fotka a mesačné nabíjanie FLAT SAFE môže byť Vaše
Preto je potrebné stavať aj nabíjacie stanice pre kamióny, ideálne nabíjacie huby. Prvý takýto hub teraz vyrástol v susednej Českej republike, informoval portál fdrive. Nachádza sa pri diaľnici D1 neďaleko obce Mořice, medzi mestami Vyškov a Kroměříž. Prevádzkovateľom je E.ON.

Hub ponúka stojany s výkonom 400 kW, na ktorých sa môžu nabiť osobné elektromobily, no zároveň sú k dispozícii aj 4 miesta, ktoré boli navrhnuté pre veľké úžitkové vozidlá. A to vrátane kamiónov či elektrobusov.

Osobné vozidlá majú svoje nabíjacie stojany umiestnené tiež pomerne špeciálne a zaujímavo, keďže ide o akési obojstranne priechodné uličky. Toto riešenie prináša niekoľko výhod, napríklad bez problémov sa nabijete aj s pripojeným vozíkom. Navyše, nabíjacie miesta sú ukryté pod strechou, čo sa v nepriaznivých poveternostných podmienkach určite hodí.