Elektrická úžitková doprava na Slovensku v roku 2025 zaznamenala významný pokrok a prejavuje sa rastúcim záujmom o ekologickú a udržateľnú dopravu. S pribúdajúcimi modelmi v kategórii N1, ale aj N2 a N3 sa Slovensko postupne pripája k širšiemu európskemu trendu, kde sa elektromobilita stáva základom pre budúcnosť nákladnej dopravy.
Na našich cestách pribudol ďalší elektrický ťahač Mercedes-Benz eActros 600. Ako už napovedá jeho názov, využíva akumulátor s kapacitou 600 kWh a vďaka efektívnemu pohonu (elektrická hnacia náprava bez strát prenosu výkonu spredu cez kardan) umožňujú elektrickému nákladnému vozidlu dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie. 800 V architektúra potom umožňuje DC nabíjanie výkonom až 400 kW.
“Nasadíme ho na západnom Slovensku a bude denne jazdiť trasy cez 300 km. Každý deň vyvezie spolu 60 paliet tovaru, čo predstavuje dve trasy, dve nakládky v Logistickom centre Lidl v Seredi a dve vykládky podľa potreby,”
riaditeľ spoločnosti Anpet, Peter Antolov
Lidl sa okrem využívania samotných elektrických vozidiel už od roku 2017 zaviazal takisto používať výhradne energiu z obnoviteľných zdrojov. Do roku 2030 plánuje znížiť svoje priame emisie o 70 % a do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu.

Hoci infraštruktúra pre elektrické ťažké nákladné vozidlá nie je ideálna, spoločnosť sa snaží do flotily zaradiť aj takéto vozidlá. Značka Mercedes-Benz Trucks pred časom odovzdala rovnaký ťahač aj spoločnosti ESA Logistika a záujem o eActros 600 vníma aj od ďalších zákazníkov
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrické nákladné auto na seba zarobí už za 3 roky. Je to pravda?
- Elektromobilita v nákladnej doprave: Slovensko sa začína pripájať k európskemu trendu
- Diesel na krátkych trasách trpel, spotreba bola tragická. Elektromobil vie energiu aj „vyrábať“ | Rozhovor