Dlhé roky sa na výstavách objavovali elektrické motocykle s logom Honda, ktoré však vždy zostali len vo forme konceptov. Teraz sa však situácia mení. Spoločnosť uvádza na ázijský trh svoj prvý plne elektrický motocykel. Novinka s názvom E-VO zaujme už na prvý pohľad svojím dizajnom v štýle café racer. Informácie zverejnil portál electrive.
Prvá elektrická motorka Honda E-VO prichádza do sériovej výroby
Prvé informácie o tomto modeli sa objavili v marci, keď unikli dokumenty o typovom schválení. Z nich bolo zrejmé, že Honda pripravuje elektrickú motorku s maximálnou rýchlosťou okolo 120 km/h a výkonom porovnateľným s tradičnými 125-kami. Otázkou však ostávalo, či sa dostane aj do výroby.

Model E-VO je dostupný v dvoch konfiguráciách, ktoré sa líšia kapacitou batérie. Základná verzia má kapacitu 4,1 kWh, zatiaľ čo výkonnejšia ponúka až 6,2 kWh vďaka trom batériám. Vyššia verzia umožňuje dojazd až 170 kilometrov na jedno nabitie. Batérie sa dajú nabiť za približne dve a pol hodiny z bežnej zásuvky, alebo za hodinu a pol pomocou rýchlejšieho L2 nabíjania. O pohon sa stará elektromotor s maximálnym výkonom 15,3 kW.
Mohlo by vás zaujímať:
- Tesla čelí obvineniam kvôli manipulácii s počítadlom kilometrov. Môže ju to stáť desiatky miliárd dolárov
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
- Ford Mustang Mach-E Pikes Peak zabojuje v legendárnych pretekoch. Vyzerá takto brutálne
Keďže ide o elektrický motor, krútiaci moment je dostupný okamžite, čo zabezpečuje veľmi svižnú jazdu najmä v mestskej premávke. Honda E-VO nezaostáva ani po stránke technológií. Motocykel je vybavený dvojicou sedempalcových displejov. Jeden slúži ako klasická prístrojová doska, druhý zobrazuje navigáciu, prehrávanie hudby, informácie o tlaku v pneumatikách či stave batérie. Základná verzia obsahuje prednú kameru, zatiaľ čo drahšia verzia ponúka kamery na oboch koncoch motocykla.

Z hľadiska dizajnu bude motorka dispozícii v čiernej a svetlej farebnej úprave. Ceny v Číne začínajú na hranici približne 3 800 €. Drahšia verzia stojí v prepočte približne 4 400 €. Výroba prebieha v rámci spoločného podniku Honda s čínskou firmou Wuyang. Zatiaľ je E-VO určená výhradne pre čínsky trh. Výrobca zatiaľ neplánuje rozšíriť dostupnosť motocyklu ani na trh v USA. Špekulácie na internete naznačujú, že táto novinka by sa mohla dostať aj na európsky trh, no výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne informácie o jej dostupnosti.