MojElektromobil

Technológie elektromobilov napredujú z roka na rok a neustále tu máme modernejšie batérie, lepšie motory či kvalitnejšie elektrické autá všeobecne. Na čele týchto inovácií je opäť Formula E. Medzinárodná automobilová federácia (FIA) totiž predstavila úplne nový monopost s označením GEN4, ktorý sa stane stredobodom pozornosti v sezóne 2026/2027.

Poriadny výkon a najmodernejšie technológie

Monopost ponúkne výkon viac ako 815 koní (600 kW) a aktívny pohon všetkých kolies vo všetkých režimoch jazdy. Stáva sa tak vôbec najrýchlejším a najvýkonnejším vozidlom v histórii seriálu ABB FIA Formula E World Championship.

Nemali by ste prehliadnuť:

Nové vozidlo bude výzvou pre všetkých pilotov. Má aktívny diferenciál, adaptívnu aerodynamiku a skvelý výkon, čo je ideálnou predzvesťou napínavých súbojov a dramatických momentov na trati. Alfou a omegou nového monopostu je aspekt udržateľnosti. Vozidlo je postavené zo 100 % recyklovateľných materiálov, z čoho najmenej 20 % pochádza z recyklovaných zdrojov.

Formula E GEN4
Zdroj: Fiaformulae

Medzi zásadné technické vylepšenia patria:

  • Dva varianty aerodynamiky – vysoký prítlak na kvalifikáciu a nižší pre preteky
  • Výkon počas pretekov až 450 kW, zvyšovanie na 600 kW v režime ATTACK MODE pre predbiehanie
  • Regeneratívne brzdy s výkonom 700 kW, čo znamená efektívnejšie dobíjanie a energeticky náročnejšie stratégie
  • Akumulátor s kapacitou 55 kWh

Relevanciu elektrického motoršportu potvrdzuje aj vysoký záujem výrobcov. Značky ako Porsche, Nissan, Stellantis či Jaguar budú novú technológiu testovať a adaptovať na svoje vlastné know-how, čím priamo prenesú poznatky z pretekov do sériovej výroby.

Náš tip
Prines svoje auto, dostaneš zľavu a nabíjanie zadarmo. Tesla láka na špeciálnu akciu
16. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+