Vzhľadom na rastúci tlak pre prechod na elektromobilitu sa čoraz častejšie objavujú názory, že elektromobily by mohli čoskoro začať byť cenovo konkurencieschopné s vozidlami so spaľovacími motormi. Tento trend podľa manažérov, akým je aj Luca de Meo z Renaultu, bude najskôr viditeľný v segmente malých mestských áut a dodávok, kde elektromobily môžu dokonca začať byť lacnejšie ako porovnateľné spaľovacie modely, informuje Welt.
Jedným z dôvodov, prečo sa cena elektromobilov znižuje, je snaha o optimalizáciu výrobných nákladov. Renault napríklad pracuje na znižovaní nákladov výroby a na modeli Twingo, ktorý bude lacnejší ako hybridné Clio. De Meo tvrdí, že v segmente malých vozidiel sa elektromobily môžu dostatočne priblížiť cenám spaľovacích áut, a v niektorých prípadoch sa stanú dokonca cenovo dostupnejšími. Dôležitým faktorom je, že pre mestské autá a dodávky stačí menšia batéria, čím sa výrazne znižujú náklady na výrobu.
Kritika Európskej únie
Renault sa zameriava na zvýšenie efektivity a dosiahnutie zisku zo svojej divízie Ampere, ktorá má špecializáciu na elektromobily. V tomto roku by mohli dosiahnuť historický míľnik, a to prvýkrát byť v zisku. To sa zdá byť realistické, pokiaľ budú pokračovať v znižovaní nákladov a zvyšovaní konkurencieschopnosti svojich elektrických modelov. Napiek tomu, že cena elektromobilov klesá, manažér Renaultu kritizuje súčasné regulácie Európskej únie týkajúce sa emisií, ktoré zakazujú predaj spaľovacích motorov po roku 2035.

Podľa de Mea súčasné pravidlá neberú do úvahy celý životný cyklus vozidla, teda emisie vznikajúce počas výroby, prevádzky a likvidácie auta. Tvrdí, že prevádzka spaľovacieho auta predstavuje až 80 % jeho celkových emisií, zatiaľ čo pri elektromobile je to len 30 %. Podľa jeho názoru by hodnotenie emisií malo zohľadniť všetky fázy životného cyklu vozidla, aby sa umožnilo širšiemu spektru technológií prispieť k znižovaniu emisií v automobilovom priemysle.
Mohlo by vás zaujímať:
- Čínski výrobcovia stavajú továrne v Európe, Geely na to ide úplne inak
- Ako sa vyhnúť drahému zahraničnému roamingu cestou na dovolenku? U susedov nabíjate za ich domácu cenu
- Tesla Model S a Model X dostali nečakaný facelift. Čo všetko prináša?
Ak by sa však regulácie nezmenili, hrozí, že trh s novými automobilmi v Európskej únii by mohol do roku 2035 klesnúť zo súčasných 13 miliónov predaných vozidiel na len 7 až 8 miliónov, čo by mohlo mať zásadný dopad na automobilový priemysel. Tieto zmeny by mohli viesť k zníženiu dostupnosti áut pre spotrebiteľov a k ďalším ekonomickým ťažkostiam v tomto sektore.