MojElektromobil

Podnikanie v poľnohospodárstve je mimoriadne náročné, najmä z ekonomického hľadiska. Energetická nezávislosť a kontrola nákladov sú kľúčovými aspektmi úspechu, z tohto dôvodu čoraz viac poľnohospodárov zavádza elektrické zariadenia, ktoré sa dajú nabíjať solárnou energiou, vetrom alebo bioplynom. Značka John Deere ukazuje, že má v úmysle stáť na čele práve tohto segmentu.

Ľahko ovládateľný, výkonný a plne elektrický traktor

Dôkazom tohto je predstavenie traktora novej generácia, ktoré sa uskutočnilo na výstave Agritechnica, informoval portál Electrek. Spoločnosť tvrdí, že prototyp elektrického traktora E-Power je rovnako tichý ako auto, ľahko ovládateľný a vyžaduje minimálnu údržbu. To všetko pri zachovaní rovnakého výkonu ako obľúbené naftové traktory spoločnosti.

„Naším cieľom s traktorom E-Power je zabezpečiť, aby vykonával rovnaké úlohy ako jeho naftové náprotivky a fungoval s rovnakým náradím, pričom by mal priniesť dodatočnú hodnotu. Prostredníctvom nášho segmentu elektrických traktorov sa budeme snažiť znížiť prevádzkové náklady a náklady na údržbu, poskytnúť výkonný a spoľahlivý výkon a intuitívne ovládanie.“

Derek Muller, obchodný riaditeľ pre batériové elektrické vozidlá v John Deeere

Traktor ponúka motor s výkonom 100 koní, ktorý slúži na jeho pohyb. Ďalej tu je 130-koňový elektromotor pre vývodový hriadeľ a tretí pre hydraulické čerpadlo. Energiu budú čerpať z piatich batériových blokov KREISEL, čo zákazníkom umožní značnú flexibilitu a budú si môcť vybrať kapacitu, ktorá im vyhovuje najviac a ktorú si môžu dovoliť.

Okrem toho je v pláne možnosť ponúknuť viacero rôznych možností traktora a vybavenia, pričom náklady budú udržané na prijateľnej úrovni vďaka tomu, že budú postavené na jednej platforme. Cieľom je teda vyvinúť akýsi jednotný elektrický koncept, ktorý bude možné nakonfigurovať podľa predstáv zákazníka.

Nemali by ste prehliadnuť:

Variant s najväčšou batériou ponúkne 195 kWh energie, čo postačí na 8 hodín nepretržitej práce. Cieľom je ponúknuť aj rýchle nabíjanie, len 30 minút na nabíjačke by malo stačiť na dobitie akumulátora na 80 percent kapacity. Model, ktorý spoločnosť ukázala na výstave, je síce predprodukčný, no funkčný kus.

Kedy sa prvé kusy reálne dostanú k zákazníkom, zatiaľ nevieme. Spoločnosť doteraz nič nesľúbila a ani nepotvrdila. Avšak funkčný prototyp dáva tušiť, že by to mohlo byť už čoskoro.

Náš tip
Cupra chystá mestský elektromobil Raval. Do výroby sa dostane už v roku 2026
23. decembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+