Čínsky výrobca vysávačov neprestáva prekvapovať. Len nedávno sme informovali o tom, že spoločnosť Dreame sa chystá predstaviť svoj prvý elektromobil. A nebude to len taký hocijaký model, podľa značky by mal konkurovať legendárnemu Bugatti Veyron. A aby toho nebolo málo, bude sa naň aj podobať.
Najskôr kópia Bugatti, teraz Rolls-Royce. Čo bude ďalej?
„Automobilka“ tvrdí, že do roku 2027 chce predstaviť najrýchlejšie auto na svete, pričom použije podobné technológie, aké sa nachádzajú práve v spomínanom Veyrone. Technické parametre pripravovaného modelu zatiaľ vôbec nie sú známe, no vieme, že na projekte pracuje približne 1000 zamestnancov. Ak by sa to podarilo, tak Dreame by bol vôbec prvým výrobcom vysávačov s vlastným elektromobilom.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Horiaca batéria v elektromobile? Žiadny problém, stačí ju len vystreliť preč
- Tesla chcela zatajiť 3 nehody Robotaxi. Stali sa v rovnaký deň
- Revolúcia v elektromobilite: Nový Mercedes-Benz CLA s dojazdom 792 kilometrov od 926 € mesačne
Prešlo prakticky len pár dní a už tu máme ďalšiu novinku od rovnakej spoločnosti. Okrem supervýkonného modelu je v pláne predstaviť ďalšie nové vozidlo, pričom opäť pôjde o akúsi kópiu. Značka zverejnila oficiálne obrázky svojho druhého modelu, ktoré nápadne pripomína Rolls-Royce Cullinan. Na trh by sa tiež mal dostať v roku 2027, ponúkne veľký 3,2-metrový rázvor a samozrejme elektrický pohon. Na tému upozornil portál Carnewschina.

Takže máme tu prvé auto, ktoré sa podobá na Bugatti Veyron a druhé, pripomínajúce Rolls-Royce. To sú pomerne odvážne počiny od značky, ktorá nikdy žiadne auto nevyrobila. Inšpirácia je teda jasná, veď prečo navrhovať nový dizajn, keď si ich môže požičať od tých najlepších. Pôjde teda len o ďalšie čínske kópie alebo tieto elektromobily budú môcť reálne prehovoriť do luxusného segmentu vozidiel?
Najmodernejšie technológie, veľká batéria a 4 elektromotory
Podľa najnovších informácií by malo byť nové SUV doslova prešpikované luxusom a modernými technológiami. Druhý rad sedadiel ponúkne dve kvalitné kreslá nastaviteľné o 145 stupňov rozdelené veľkým stredovým tunelom a 1,2 metra priestoru na nohy.
Čo sa týka batérie, použitá bude technológia CTP 4.0 (Cell-To-Pack), pričom jej kapacita bude rovných 100 kWh. Zároveň by mal byť k dispozícii aj voliteľný predlžovač dojazdu. Výkon síce nepoznáme, no objavili sa informácie, že novinka bude obsahovať až štyri nezávislé elektromotory. To znamená, že na každom kolese jeden.

Výrobca síce tieto informácie oficiálne neuvádza, no predpokladáme, že sa bude chcieť presadiť aj na globálnych trhoch a nie len doma v Číne. Plánovaná je výstavba továrne v Berlíne, čo by znamenalo presne toto rozhodnutie. Výrobná hala by sa mala údajne nachádzať v blízkosti Giga Berlín, kde sa vyrábajú Tesly. Hlavným konkurentom vznikajúcej automobilky má byť značka Li Auto, ktorá tiež pochádza z Číny.